گام بلند بیمه سلامت برای اجرای طرح استحقاق سنجی در کل استان

امسال طرح استحقاق سنجی بیمه سلامت در تمام شهرهای خراسان جنوبی اجرایی خواهد شد. مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به اجرای طرح موفق استحقاق سنجی در سه شهر بشرویه، سرایان و فردوس گفت: امسال با توجه به برنامه های دولت در بحث خدمات الکترونیک که از سال گذشته آغاز شده ، قرار است طرح استحقاق سنجی از اول تیر امسال در تمام شهرهای استان عملیاتی شود. علی اربابی ایجاد نسخه الکترونیک،جمع آوری اسناد بستری بیمارستانی و تبدیل آنها به اسناد الکترونیک،تسریع در پرداخت مطالبات،کاهش خطاهای نسخه خوانی، کاهش کاربرد دفترچه و استخراج سابقه بیمار در جهت کمک به تشخیص درمان و… را از جمله مزایای این طرح دانست. وی ادامه داد: عملکرد مفید این طرح در شهرستان هایی که به شکل پایلوت طرح در آنها انجام شده،بازخورد مثبت پزشکان را نیز به همراه داشته است. به گفته وی بر اساس این طرح بیمه شده می تواند تنها با داشتن کد ملی خود به پزشک مراجعه کند و پزشک با دریافت کد اختصاصی این فرد در سامانه بیمه سلامت برای او نسخه بنویسد،یا اینکه اگر در طرح نسخه الکترونیک باشد،برایش دارو تجویز و بیمار در هر داروخانه ای داروهایش را دریافت کند. مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه یادآورد شد: تصمیم ما این است که تا تیر ماه امسال طرح را برای تمام شهرستان های استان عملیاتی کنیم، بر این اساس بیمه سلامت در بحث دولت الکترونیک پوشش خوبی در استان خواهد داشت. علی اربابی تاکید کرد: بحث نسخ الکترونیک نیز یکی از تکالیفی است که به عهده بیمه سلامت گذاشته شده و زیرساخت های بیمه سلامت در این خصوص به خوبی فراهم شده ، از انواع داروها تا سی تی اسکن و آزمایش های خاص، به این ترتیب می توان امیدوار بود پزشکان بیشتری هر روز به سمت تولید نسخ الکترونیک گرایش پیدا کنند.

اقدامات مفید در ایام کرونا
علی اربابی با اشاره به اقدامات ارزشمند بیمه سلامت برای کاهش تردد بیمه شدگان در سطح استان در جلوگیری از انتشار کرونا گفت: اولین اقدام تمدید دفترچه های بیمه ای که از اول اسفند ۹۸ اعتبارشان تمام شده، تا پایان خرداد ۹۹ بود که این اقدام حجم وسیعی از مراجعات را کاهش داد.
وی بیمه شدن بیماران کرونایی که تحت هیچ بیمه ای در زمان بستری شدن نبوده است بر روی تخت را جزو دیگر اقدامات بیمه سلامت ذکر کرد. مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد: انجام سی تی اسکن حتی با تجویز پزشک عمومی برای تشخیص کرونا و نیز خدمات آزمایشگاهی این بیماری انجام می شود. وی اضافه کرد: حتی تایید دارو نیز که برای برخی داروهای خاص انجام می شود، برای بیمه شده سلامت تا پایان خرداد ماه ۹۹ نیازی نیست.
وی گفت: این موضوع شامل تشکیل پرونده بیمار سرطانی در بیمارستان و فیزیوتراپی نیز می شود. اربابی از افزایش سقف تایید دارو در بیمه سلامت از ۶ به ۸ میلیون تومان برای سال ۹۹ خبر داد.

وضعیت مطلوب پرداختی
مدیرکل بیمه سلامت درباره وضعیت پرداختی این بیمه اعلام کرد: خوشبختانه کل بدهی سال ۹۷ مراکز خصوصی پرداخت شده است. اربابی اضافه کرد: بدهی سال ۹۸ نیز تا پایان شهریور به طور قطعی و تا پایان دی ماه ۷۰ درصد علی الحساب پرداخت شده است. علی اربابی افزود: بیمه سلامت از اسفند سال ۹۸ تا این لحظه حدود ۶۰ میلیارد تومان به بخش درمان استان پرداختی داشته است. وی تاکید کرد: با اعتباراتی که از سوی سازمان به ما تخصیص داده شد، توانستیم ۱۰۰ درصد مطالبات داروخانه ها و پزشکان شهرستان هایی که نسخه الکترونیک صادر کرده اند را پرداخت کنیم. وی با اشاره به تسریع سیستم پرداخت برای صدور نسخه الکترونیک عنوان کرد: پرداخت ها برای نسخه های الکترونیک یک تا دو هفته است، در حالی که برای نسخ کاغذی حدود دو ماه به طول می انجامد که این موضوع نیز تمایل پزشکان به استفاده از نسخ الکترونیک را افزایش داده است.

آزمون وسع ادامه دارد
وی درباره افرادی که در آزمون وسع شرکت کردند، گفت: با بررسی های انجام شده مشخص شد، ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در این طرح با بیمه تامین اجتماعی همپوشانی دارند.
علی اربابی افزود: ۹۰ نفر نیز تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح بودند. به گفته وی ۵ هزار و ۲۹ نفر درخواست آزمون وسع داشتند که درخواست ۴ هزار و ۵۹۹ نفر پاسخ داده شده است. وی در پایان با اشاره به برخی تبلیغات شرکت های سودجو با عناوین بیمه سلامت و تکمیلی برای کمک به بیماران کرونایی گفت: هیچ شرکت و یا نهادی در این رابطه به بیمه سلامت وابسته نیست و استفاده از نام بیمه سلامت برای این منظور تخلف و کلاهبرداری است – محمودآبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت