کسب بیش از ۶۰ مدال بین المللی و کشوری توسط اعضای کانون

کاری- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: طی سالهای گذشته موفقیت های بسیاری در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان جنوبی بدست آمده است که حاصل تلاش بی وقفه همکاران و و مدیران سابق این نهاد و نیز استقبال اعضای با انگیزه و مستعد کانون می باشد. مهدی مظهری با اشاره به کسب رتبه اول گروه پژوهشی و فرهنگی در شاخص های اختصاصی، ادامه داد: بیش از ۶۰ مدال بین المللی و کشوری توسط اعضای کانون «مدال طلا، نقره،برنز ،دیپلم افتخار، رتبه برگزیده کشوری کسب شده است.وی خاطر نشان کرد: راهیابی مربیان و اعضای کانون به مراحل منطقه ای و کشوری جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش های متنوع این رویداد بزرگ نیز از دیگر افتخارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

پیگیری تولید عروسک دوتوک دست ساز زنان خراسان جنوبی
وی با اشاره به پیگیری تولید عروسک دوتوک دست ساز زنان خراسان جنوبی از سوی اداره کل، اضافه کرد: نظارت بر انتشارات ،سرگرمی های سازنده و بازی رایانه ای کانون کشور به همراه چاپ کتاب و قرار گرفتن این کتاب در آینده نزدیک در سبد خرید فرهنگی خانواده ها نیز مورد توجه قرار گرفت. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به تجهیز و راه اندازی مرکز تخصصی هنر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه، ادامه داد: همچنین ۳ اتاق بازی و سرگرمی در مرکز فرهنگی هنری درمیان و کتابخانه سیار روستایی زیرکوه ، کتابخانه سیار روستایی دستگردان طبس با هدف کاهش آسیب های اجتماعی تجهیز و افتتاح شده است. مظهری یادآور شد: زنگ قصه گویی در تمامی مراکز فرهنگی هنری استان همزمان با آیین ملی ثبت قصه گویی ایرانی در تهران با حضور اساتید دانشگاه و هنرمندان و جمعی از مسئولان و اعضا به صدا در آمد.

اعزام قریب به ۱۰۰ کاروان پیک امید به مناطق محروم باهدف کاهش
آسیب های اجتماعی
وی با اشاره به اعزام قریب به ۱۰۰ کاروان پیک امید به مناطق محروم و کم برخوردار شهری، روستایی و عشایری باهدف کاهش آسیب های اجتماعی، یادآور شد: اجرای طرح کانون مدرسه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با مشارکت بیش از ۳ هزار دانش آموز و برپایی نمایشگاه آثار اعضا نیز انجام شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: کانون استان در نمایشگاه قرآن، کتاب زندگی در دو بخش ایستگاه فرهنگی هنری و برپایی نمایشگاه ماکت قصه های قرآنی حضور یافت.مظهری با اشاره به استقبال مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از مسافران کودک ونوجوان نوروزی با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری، اضافه کرد: همچنین از کتاب (لب خشک آب ) مجموعه آثار اعضای کانون و اداره کل آموزش و پرورش رونمایی شد.

برگزاری ده ها مهرواره استانی
وی با اشاره به برگزاری ده ها مهرواره استانی از جمله نیایش با موضوع دعا و نماز ، سربازان کوچک حاج قاسم سلیمانی، عکس کودک با موضوع تمرین زندگی ،لب خشک آب ، ادامه داد: برسد به دست شاعر، نذر کار خوب ، به تماشای زمین، چشم های روشن، نیایش درختان ، طوفان دلنشین ، باغ های آسمانی و نیز از دیگر مهراواه های استانی کانون پرورش فکری استان می باشد. وی با بیان اینکه فراخوان مسابقه علمی پژوهشی نجوم انتشار یافت، یادآور شد: بیش از ۴۰۰ کارگاه تخصصی فرهنگی ، هنری و ادبی حضوری ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شده است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نشست های هم اندیشی مربیان ادبی و هنری استان و بررسی مشکلات آنان . تبدیل وضعیت این عزیزان، برگزاری ده ها جلسه انجمن تخصصی فرهنگی، هنری، ادبی و علمی ویژه نوجوان، ادامه داد: واگذاری یک باب منزل مسکونی از سوی خیرین به مرکز سیار روستایی زیرکوه پیگیری شد. مظهری با اشاره به پیگیری انتقال سند مالکیت مراکز کانون در استان، مرکز شماره یک بیرجند و مرکز شماره سه بیرجند، تجهیزات برای کتابخانه های سیارو ثابت در مناطق محروم از محل اعتبارات کاهش آسیب های اجتماعی خریداری شده است.

پیگیری اعتبار جهت تکمیل
پروژه مرکز شماره ۴ بیرجند
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: پیگیری اعتبار جهت تکمیل پروژه مرکز شماره ۴ بیرجند که منجر به تصویب حدود ۴۰ میلیارد ریال شد و از این مبلغ بالغ بر بیست و شش میلیارد ریال تخصیص یافته است.وی یادآور شد: ۷ میلیارد ریال اعتبار از سوی یکی از خیران جهت تکمیل پروژه مرکز شماره ۴ بیرجند جذب شده است،‌ وی خاطر نشان کرد: تولید سرود سردار دلها هدیه به شهید سردار سلیمانی، اقدامات خاص در حوزه حمایت از کودکان کار ، کودکان بی سرپرست .بدسرپرست اجرایی شده است. به گفته وی دیدار حضوری با خانواده های اعضای محروم و کودکان کار و اهدای بسته نیز همواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مد نظر بوده است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری ده ها نشست تخصصی فرهنگی هنری و ادبی ویژه مربیان کانون با حضور اساتید کشوری و استانی با موضوعاتی از جمله بررسی راهکاری ارتقای حوزه اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت های مشورتی رسانه ها ، برگزاری نشست های ترویجی قصه گویی ، ادامه داد: همچنین نشست های تخصصی دو پنجره با هدف نقد و بررسی آثار شاعران و نویسندگان کشوری برگزار شده است.

برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی
مظهری یادآور شد: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان با هدف ترویج فرهنگ قصه گویی در بین عموم مردم جامعه و اعزام کاروان قصه گویی به مدارس، مهد کودک ها ، بیمارستان ها و خانه سالمندان نیز برگزار شد.وی با اشاره به راه اندازی پویش نذر کتاب ویژه اهدای کتاب به کودکان ونوجوانان مناطق محروم و عشایری، ادامه داد: نمایشگاه فرهنگی ، هنری ، ادبی (امر به معروف و نهی از منکر) برگزار شده است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: جلسه تکریم از مادران شهدا در کانون خراسان جنوبی هم زمان با سالروز وفات حضرت ام البنین و پویش دختران حاج قاسم نیز برگزار شد. مظهری خاطر نشان کرد: ایستگاه های نقاشی و کاردستی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس ، ۲۲ بهمن ، ۱۳ آبان نیز در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همواره مد نظر بوده است. وی با اشاره به برگزاری عصر شعر انقلابی در دهه مبارک فجر، یادآور شد: همچنین از همکارانی که طی یک سال گذشته صاحب فرزند شده اند در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت تقدیر و قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


طرح راه آهن خراسان جنوبی به عنوان بخشی از مسیر ریلی زاهدان – زابل –

بیشتر

پارسی – مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی از پرداخت بیش از

بیشتر

بهروزی فر – سرمقاله امروز را اختصاص می دهم به همه آنها که دِین بزرگی به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت