پیشنهاد مرکز پژوهش های مجلس : پرداخت وام استیجاری به مستاجران

پیشنهاد مرکز پژوهش های مجلس : پرداخت وام استیجاری به مستاجران

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی ضمن بررسی تاثیرات ویروس کرونا بر بخش مسکن پیشنهاد داد که وام استیجاری به مستاجران داده شده و مدت قراردادهای جاری املاک دولتی و نهادهای عمومی بدون افزایش اجاره بها سه ماه دیگر تمدید شود. این در ادامه سلسله گزارش‌هایش درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا این بار ابعاد اثرات کرونا بر بخش مسکن را مورد بررسی قرار داده است. در بخش کلیات با یادآوری این که کشورمان در زمره ۱۰ کشور اصلی تاثیر پذیر از شیوع این ویروس بوده به مشکلات ایجاد شده در ابعاد اقتصادی و اجتماعی پرداخته است؛ سپس در قسمت آثار کرونا بر بخش مسکن آورده که با گسترش این ویروس در اسفند ۹۸ فعالیت‌های اقتصادی کاهش شدید پیدا کرد و منجر به تعطیلی مشاغل و کاهش تعاملات اقتصادی شد که به طور مستقیم اثر خود را در کاهش ۲۴ درصدی تعداد معاملات ماهیانه شهر تهران نسبت به بهمن ۹۸ و کاهش نسبت به اسفند ۹۷ را نشان داد. انتظار می‌رود این کاهش معاملات در فروردین هم ادامه داشته باشد. در حوزه اجاره بها، تثبیت اجاره بها در دو ماه ابتدایی سال جاری محتمل است در ادامه سال احتمال روند افزایشی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خواهد بود. لذا با توجه به وضعیت فعلی در پرداخت اجاره بها نیاز به مداخله دولت وجود دارد. در ادامه این گزارش ضمن بررسی ساخت و عرضه مسکن، تقاضا و اشتغال ناشی از آن به ارائه راهکارها و پیشنهاداتی پرداخته که از جمله آن پرداخت وام استیجاری به مستاجران و تمدید سه ماه مدت قراردادهای جاری املاک دولتی و نهادهای عمومی بدون افزایش اجاره بها است.

تسهیلات کرونایی صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام مرحله دوم وام ضروری ۷ میلیون تومانی خبر داد. افتخاری گفت: با هماهنگی‌های انجام شده و موافقت بانک صادرات کسر اقساط تسهیلات قرض الحسنه ۷ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به تعویق افتاده و از حقوق بازنشستگان کسر نخواهد شد. افتخاری همچنین گفت: علاوه بر این، مقرر شد اقساط وام ماه‌های فروردین و اردیبهشت برای آن دسته از بازنشستگانی که سهام بیمه ملت را خریداری کرده اند نیز به تعویق بیفتد و این اقساط از حقوق این عزیزان کسر نشود.وی با اشاره به اینکه این موضوع شامل اقساط وام ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز می‌شود، گفت: این تصمیم در چارچوب حمایت از بازنشستگان عزیز در شرایط موجود و با همکاری صندوق بازنشستگی و نظام بانکی کشور اتخاذ شده است. وی از آغاز ثبت نام مرحله دوم وام ضروری ۷ میلیون تومانی از اول اردیبهشت ماه ۹۹ خبر داد و گفت: این وام همانند مرحله نخست، به مبلغ ۷ میلیون تومان، با اقساط ۳۶ ماهه و با کارمزد ۴ درصد است. افتخاری اظهار کرد: بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند از روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه به مدت یک ماه با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی به نشانی cspf.ir به صورت اینترنتی ثبت نام کنند. شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگان در صفحه ثبت نام سایت درج خواهد شد. وی تصریح کرد: پس از اتمام مهلت یک ماهه ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و … بررسی شده و با اولویت بندی و براساس میزان اعتبار تخصیصی از سوی بانک صادرات، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی آن‌ها از طریق سایت صندوق اعلام خواهد شد.

ماموریت روحانی به وزارت بهداشت درباره کسب‌وکارها با ریسک متوسط

رئیس‌جمهور گفت: وزارت بهداشت ماموریت دارد استان‌ها و شهرها را نسبت به شرایط شیوع بیماری در سه وضعیت مشخص تقسیم‌بندی کرده و پروتکل‌های مرتبط به آنها که با معیارهای مشخص تعریف شده‌اند را اجرا و دستگاه‌های ذیربط می‌توانند بر اساس این برآوردها در گام بعدی شرایط مدنظر برای بازفعالیت کسب و کارهای با ریسک متوسط را برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کنند.

متقاضیان تسهیلات هنگام ارسال کدملی کاراکتر اضافه وارد نکنید

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا اعلام کرد که اگر پیامک برای فردی ارسال نشده به معنای آن نیست کد ملی ثبت نشده، نگران نباشید کد ملی ثبت شده اما به دلیل شلوغی خط از سمت ما جوابی را هنوز دریافت نکردید. میرزایی درباره چگونگی ارسال کد ملی نیز گفت: عدد کد ملی فرقی ندارد انگلیسی یا فارسی باشد فقط کاراکتر اضافه هنگام ارسال کد ملی فرستاده نشود.

سوداگران به مسکن ملی هم رحم نکردند !

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکن ملی اشاره و گفت: متاسفانه سوداگری هم به طرح اقدام ملی مسکن رسیده و برخی از این افراد سعی دارند از کمبود اطلاعات تعدادی از متقاضیان سوء استفاده کنند و با کلاهبرداری از آنها مشکلاتی را برای این افراد ایجاد کنند. محمودزاده اضافه کرد: متقاضیان به هیچ عنوان فریب این افراد که اعلام می کنند می توانند امتیازات این واحدها را خرید و فروش کنند را نخورند چرا که این امر امکان پذیر نیست.

تهیه دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر با رعایت ضوابط بهداشتی

تولیت آستان قدس رضوی در یادداشت اینستاگرامی در رابطه با محدودیت‌های ایجاد شده در تشرف به حرم مطهر رضوی به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: دستورالعمل بازگشایی حرم های مطهر با رعایت ضوابط بهداشتی به منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان تهیه کرده‌ایم که ان شاء ا… با فراهم آمدن مقدمات لازم میزبان زائران حرم‌های مطهر خواهیم بود.

دستور رمضانی روحانی به وزیر بهداشت

روحانی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد: با همکاری وزارت کشور تیمی را مشخص کنند تا بررسی کند آیا در استان ها و شهرستان هایی که در مبارزه با بیماری کرونا به وضعیت با ثباتی رسیده اند، امکان برگزاری برنامه ها و مراسم عبادی ماه مبارک رمضان هست و یا خیر؟ و اگر در این روند ، به نکات و یافته هایی رسیدند به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کنند.

افزودن ۴ تا ۶ هفته به سال تحصیلی

وزیر آموزش و پرورش، درباره چگونگی برگزاری امتحانات دانش آموزان در سال تحصیلی جاری گفت: با توجه به تعطیلاتی که برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در نظر گرفته شد، ۴ تا ۶ هفته به سال تحصیلی اضافه می‌شود و دانش آموزان باید با آموزش مجازی و تلویزیونی محتوای آموزشی را کاملاً تعلیم ببینند. وی ادامه داد: هیچ بخشی از کتاب درسی امسال حذف نمی‌شود و تمام محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان تدریس خواهد شد. وی افزود: امتحانات نهایی دانش‌آموزان هم به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وزارت بهداشت: از دستگاه ویروس‌یاب کرونا خبر نداریم

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درباره تایید دستگاه جدید تشخیص کرونا از طریق رادار که محققان سپاه آن را اختراع کرده بودند گفت: هیچ خبر و ارزیابی از این دستگاه نداریم و تاکنون این دستگاه در وزارت بهداشت ارزیابی نشده است و اگر قابل استفاده باشد باید سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی این سازمان آن را تایید کند.

کاهش طول دوره آموزش نظامی برای سربازان اعزامی اردیبهشت

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از کاهش طول دوره آموزشی سربازان اعزامی اردیبهشت ماه به یک ماه خبر داد. مهری همچنین، تاکید کرد که تصمیم اتخاذ شده برای کاهش دوره آموزش نظامی، صرفا مربوط به مشمولان اعزامی اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ است و تصمیمی برای اجرای آن در دیگر ماه‌ها اتخاذ نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت