واکنش رئیسی به کوتاهی مسئولان در حوادث سینا اطهر و نطنز

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نباید منابع کشور در اختیار افراد بی‌صلاحیت قرار بگیرد، به کوتاهی مسئولان در دو حادثه سینا اطهر و سایت هسته‌ای نطنز واکنش نشان داد. حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی  گفت: سیاست قطعی دستگاه قضایی پیگیری و مواخذه مسئولی است که به وظایف خود عمل نکرده است.وی افزود: به سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان بازرسی و دادستانی گفته‌ام طبق قانون باید مدیرانی را که به مسئولیت خود عمل نکرده‌اند، مواخذه کنند.رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه گاهی ترک فعل‌ها از انجام برخی اقدامات پرضررتر است، گفت: عدم مدیریت بازار و نوسان قیمت‌ها مردم را آزرده کرده است و برای ایجاد ثبات در بازار نیاز به کار جهادی و طرح جامع اقتصادی داریم. رئیسی گفت: بی‌انضباطی مالی به کشور آسیب می‌زند. نباید منابع کشور در اختیار افراد بی‌صلاحیتی قرار بگیرد که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. وی تاکید کرد: هم به تخلفات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان متخلف باید رسیدگی شود، هم نام آن‌ها باید افشا شود.

احمد زیدآبادی: کار مجلس یازدهم زار است!

بسیاری از نمایندگان با وعده بهبودِ سریع شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور از برخی اقشار جامعه رأی گرفته‌اند و در حوزه‌های انتخاباتی خود، با فشار شدید رأی دهندگان برای تحقق وعده‌های خود روبرو هستند. تحقق وعده‌ها حتی به طور نسبی، اما اگر عملی هم باشد، راهکار علمی کلانی می‌طلبد که نه این نمایندگان با ظرایف آن آشنایند و نه التفات و علاقه‌ای به آن دارند.

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان “کار زار مجلسیان” به واکاوی اتفاقات روز گذشته در صحن علنی مجلس و رویارویی مجلسیان با ظریف پرداخت و نوشت: بیشترِ صحبت‌های امروز دکتر محمد جواد ظریف در مجلس سست و بی پایه بود، اما واکنشی که برخی نمایندگان در برابر سخنان او نشان دادند، در مؤدبانه‌ترین بیان، بیهوده‌گویی بود!

به نظرم بسیاری از نمایندگان مجلس یازدهم در مورد پیچیدگی‌های حکمرانی خوب در جهان امروز به طور اعم و شرایطی که کشور در آن گرفتار شده است به طور اخص، دانشی ندارند و در دنیای خودساخته خویش سیر می‌کنند. با این حساب، کار این مجلس به نظرم از جنجال خواهد گذشت و به صورت معضلی برای کلیت نظام سیاسی در خواهد آمد!

انفجار کلینیک سینا، پارچین و نطنز با هم ارتباط دارند؟

نیویورک تایمز دست به افشاگری‌ها و طرح ادعا‌های جدیدی درباره حادثه نطنز زده است؛ مقامات و رسانه‌های اسرائیل در واکنش‌های اولیه خود آن را انکار نکردند در مقابل مقامات ایرانی نیز اعلام کردند که اگر حمله سایبری به نطنز اثبات شود پاسخ می‌دهیم. رویداد‌۲۴ در ادامه این گزارش تحلیلی به بررسی ادامه حواشی پیرامون حادثه نطنز می‌پردازد. روز پس از حادثه سایت هسته‌ای نطنز،  نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام اطلاعاتی در خاورمیانه مدعی شد که اسرائیل مسئول حمله به سایت هسته‌ای نطنز بوده و از یک بمب قدرتمند برای این منظور استفاده کرده است. این رسانه از قول یک مقام ارشد سپاه نیز نوشته که در این حادثه از مواد منفجره استفاده شده است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد این حادثه تلفات جانی نداشت، اما خسارت‌های مالی قابل توجهی به سایت نطنز وارد شده استغلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل نیز در واکنش به حادثه نطنز با بیان اینکه عمده این اتفاقات ناشی از عدم رعایت مسائل ایمنی است، اما ممکن است بخشی نیز ناشی از حرکات عناصر ضد انقلاب یا دخالت دشمن باشد، گفت:  اگر اثبات شود به کشورمان حمله سایبری شده است، پاسخ می‌دهیم. مقامات ایران اعلام کرده اند که غنی سازی اورانیوم در نطنز متوقف نشده و ادامه دارد. ایران در حال غنی سازی اورانیوم با درصد غنای پایین است، مقدار زیاد آن می‌تواند برای تولید بمب اتم مورد استفاده قرار بگیرد. نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام اطلاعاتی در خاورمیانه مدعی شد که اسرائیل مسئول حمله به سایت هسته‌ای نظنز بوده و از یک بمب قدرتمند برای این منظور استفاده کرده است.

متهم ایروانی: بدهی به بانک جرم نیست، افتخار است

«عباس ایروانی» ابر مفسد اقتصادی در دادگاه:گفت “بدهی به بانک جرم نیست، افتخار ما این است که به بانک بدهی داشته باشیم.  اگر من بدهی داشته باشم بانک وثایق مرا برمی‌دارد؛ بدهی بنده بعد از دهه ۹۰ و با شروع تحریم‌ها آغاز شد که آن هم به دلیل افزایش قیمت دلار بوده است.ما آمادگی داریم تا هر چه بدهی داریم را تماماً پرداخت کنیم، اموالم را حساب کنید و همه را بردارید، اگر هم از اموالم مازاد بود باز هم آن‌ها را نمی‌خواهم، آن کارخانه‌های تولیدی نوش جان خودتان باشد. صحبت‌هایی که درباره همکاری من با سایت‌های معاند می‌شود صحیح نیست، من انقلابی هستم و تمام دفاعیات بنده ثبت شده است.

سوله بزرگتر و با تجهیزات پیشرفتهتر در نطنز احداث میشود 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت :ما در مرحله اول متوجه شدیم که حادثه نطنز تلفات جانی نداشته اما خسارت‌های مالی قابل‌توجه بود.قرار بود در این سوله نمونه‌های بیشتری از ماشین‌های سانتریفیوژ پیشرفته تولید شود.رئیس سازمان انرژی اتمی در همان روز حادثه اعلام کرد که کار بازسازی سالن می‌بایست هرچه زودتر شروع شود.سوله در ابعادی بزرگ‌تر ساخته می‌شود و از تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تری در آنجا استفاده خواهد شد. در میان مدت ممکن است این حادثه کندی در کار سازمان ایجاد کند اما همه تلاشمان را خواهیم کرد که این وقفه را جبران کنیم.

ولیانوف: روسیه با بهکارگیری مکانیسم ماشه مخالف است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت :اتحادیه اروپا تلاش می‌کند از نقطه نظرهای متفاوت مکانیسم حل اختلافات در برجام را به‌کار اندازد؛ این ایده چندان خوبی نیست.همه شرکت‌کنندگان در برجام باید به‌جای این گونه مشاجرات بی‌فایده و احتمالاً مخرب به‌اتفاق یکدیگر به فکر حفظ توافق هسته‌ای باشند که در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

پرتاب ماهواره جاسوسی برای رصد فعالیتهای هستهای ایران

اسرائیل ماهواره جاسوسی جدیدی را با توانایی تهیه تصاویر با کیفیت بالا و با هدف جمع‌آوری اطلاعات نظامی به مدار فرستاده است.🔹اسرائیل در حال تقویت برنامه ماهواره‌ای نظامی و جاسوسی خود برای بالا بردن توان تجسسی به ویژه علیه ایران است

پزشکیان: توهین در شان نمایندگی و مجلس نیست

نماینده تبریز در مجلس درباره حاشیه های ایجاد شده در جریان گزارش روز گذشته ظریف واکنش نشان داد و گفت :️ چنین برخوردها، توهین‌ها و حرف‌هایی نه اسلامی، نه انسانی و شرعی و اخلاقی است و از نظر منطقی هم پذیرفتنی نیست. اگر ما واقعا مسلمان هستیم و منطق داریم و حرفی برای گفتن داریم، منطقی حرف بزنیم، نقد و سوال کنیم؛ اینکه با توهین حرف خود را پیش ببریم.️ این رفتارها برازنده نماینده و جایگاه مجلس نیست. کلیت قضیه “طرح سوال از رییس جمهور” محل ایراد است از عمر دولت یک سال باقی مانده و در چنین وضعیتی که وحدت و یک صدایی ما بیش از هر زمانی ضروری است، چنین اقدامی به صلاح کشور نیست.️اینکه نشان دهیم که دولت یک ساز می زند، مجلس یک ساز و قوه قضاییه ساز دیگر، به نفع انقلاب و مملکت نیست.

کنایه توییتری کواکبیان به نمایندگان مجلس

مصطفی کواکبیان، نماینده سابق تهران در حساب توییتری خود و در واکنش به حملات تند مجلسی ها به ظریف، نوشت: منکر تأثیر تحریم خارجی و ناکارآمدی دولت در تنگناهای معیشتی مردم نیستم؛ اما چرا عده‌ای تندرو به جای ارایه طرح دوفوریتی برای حل اساسی مشکل تحریم و مهار رشد نرخ سکه و ارز و مواد غذایی و… تنها با امضای سئوال از رییس جمهور و ایجاد جنجال جناحی علیه ظریف میخواهند شق القمرکرده و باری از دوش مردم بردارند!

حمله حسین شریعتمداری به ظریف

مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: اگر آقای ظریف اقدامات و عملکرد وزارتخانه تحت مسئولیت خود را قابل دفاع می‌دانند چرا از خودشان مایه نمی‌گذارند و با ارائه اسناد متقن و دلایل محکم از آن دفاع نمی‌کنند؟ و چنانچه عملکرد وزارت خارجه را نا‌موفق ارزیابی می‌کنند چرا آن را به حضرت آقا نسبت می‌دهند؟!

هشدار عراقچی درباره بازی در زمین آمریکا

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم آمریکا مجددا ایران را به عنوان یک تهدید امنیتی معرفی کند، گفت: هر حرکتی که ایران را در عرصه بین‌المللی به عنوان یک تهدید معرفی کند، بازی در زمین آمریکا است و نباید بهانه‌ای به آمریکا بدهیم که ایران را در رقابت‌های انتخاباتی به وجه‌المصالحه انتخاباتی آمریکا تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت