نماینده مجلس : دولت به جای افزایش نامتناسب حقوق ها، بازار را کنترل کند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در نطق میان دستور با اشاره به اینکه گرانی‌ها بیش از اندازه مردم، به ویژه قشر محروم را تحت فشار قرار داده، گفت: کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها به جای افزایش نامتناسب حقوق کارمندان و تورم، به نفع حقوق‌بگیران و همه مردم غیرکارمند خواهد بود. خسروی با تشکر از مدیریت جهادی دولت، بیان کرد: تأخیر در تعیین استاندار خراسان جنوبی باعث سستی در کارها شده و مردم منتظر نتایج ملموس سفر حدود دو ماه پیش جنابعالی به منطقه هستند. وی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: مشکلات قبلی و عدم تثبیت مدیریت ها در دولت شما و نیاز به زمان بیشتر برای برنامه ریزی قابل درک است اما گرانی ها بیش از اندازه مردم به ویژه قشر محروم را تحت فشار قرار داده؛ کنترل بازار و کاهش قیمت ها به جای افزایش نامتناسب حقوق کارمندان و تورم، به نفع حقوق بگیران و همه مردم غیرکارمند خواهد بود.

تعجیل در بهسازی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند

وی در ادامه خطاب به وزیر کشور عنوان کرد: هماهنگ کنید زیرمجموعه وزارتخانه شما و سایر سازمان ها به لوازم ارتقائات کشوری مقید باشند؛ شهرستان خوسف که سال ها است از تصویب آن می گذرد، شهرداری اش توان پرداخت حقوق معوقه خود را نداشته و در برخی ادارات آن حتی یک نفر برای پاسخگویی وجود ندارد. خسروی افزود: بخش تازه تأسیس میاندشت در شهرستان درمیان را برای خدمت دهی به مردم حمایت کنید و بخش دیگری در شهرستان بیرجند که ۶ ماه از تصویب آن گذشته اگر همه ملاحظات را از قبل تصویب دیده اید چرا تصویب نمی شود. این نماینده مجلس ادامه داد: در بازگشایی بازارچه مرزی میل ۷۳ شهرستان درمیان تسریع کنید. حل حقوقی و مرزی طرفین مشکل انتزاع بخشی از نقاط عشایرنشین دهستان خور از شهرستان خوسف را تسریع کنید. این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی خطاب به وزیر بهداشت نیز گفت: با توجه به قدمت ۷۳ ساله بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند که مرجع بیماران استان است و سال ها قبل دادستان تذکر ایمن سازی آن را داده اقدام عاجل کنید. درباره بیمارستان خوسف که ۱۰ سال از آغاز احداث آن می گذرد و متأسفانه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت نداشته باید مشکل پیمانکار حل شود و هرچه زودتر پاسخگوی مسائل درمانی مردم باشید. وی افزود: درمانگاه خادمیاران رضوی که با هدف کمک به محرومان شمال بیرجند و با حضور بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص داوطلب راه اندازی شده باید بیش از پیش حمایت شود.

مسئولان را پاسخگو کنید

وی همچنین در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: عدم تخصیص سهمیه نهاده های دامی در شهریور و مهرماه برای دامداران خراسان جنوبی مشکلات عدیده ای به وجود آورده است. خسروی ادامه داد: از کمک ها و تسهیلات منظور شده برای خرید تضمینی زعفران و زرشک تشکر می کنیم اما زرشک در خراسان جنوبی که اقتصاد ۵۰ هزار خانوار با آن مرتبط است مدت مدیدی است که در سردخانه ها مانده لذا تلاش عاجل و تسهیلات مضاعف و برنامه بلندمدتی را می طلبد. خسروی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: تسریع در جواب نامه های ارسالی به شما در خصوص راه ها و راه آهن و راه های روستایی حوزه انتخابیه اینجانب را خواستارم. امسال ۱۶۴ پرواز از فرودگاه بین المللی بیرجند لغو شده لذا مسئولان را در مقابل مردم پاسخگو کنید. وی اضافه کرد: کم کردن پروازها و مسیر های پروازی در خراسان جنوبی با فاصله طولانی بیش از هزار کیلومتر با پایتخت و جاده های حادثه خیز که مردم ۱۰ سال است منتظر پایان جاده ۱۱۰ کیلومتری بیرجند-قائن بوده و نبود راه آهن حق این مردم صبور و ولایتمدار نیست. این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: تسریع در برخورداری مردم منطقه از منابع آب پایدار و اصلاح سیستم فرسوده و قدیمی آب رسانی را خواستاریم. وی افزود: طرح فاضلاب شهر خوسف که مطالعات فاز اول آن در سال ۹۵ به اتمام رسیده هنوز آغاز نشده و با توجه به بافت زمین نفوذناپذیر آن، با کمال تأسف فاضلاب در معابر شهری رها می شود. اعتمادیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت