نظم در آسمان استان؛ ایمنی روی زمین

جم- روز گذشته موضوعات حمل و نقلی استان روز میز استانداری بود و استاندار در دیدار با مسئولین فرودگاهی استان خواستار توسعه و نظم در پرواز های خراسان جنوبی شد. سرپرست معاونت عمرانی هم در نشست جداگانه ای به موضوع ایمنی جاده های استان ورود کرد و خواستار واکاوی مباحث مرتبط بااین حوزه شد. استاندار در نشست هم اندیشی مدیرکل فرودگاه های استان، گفت:توسعه ناوگان هوایی و منظم شدن پروازها، مهمترین مطالبه استان است. ملانوری خاطرنشان کرد: ناوگان هوایی استان باید توسعه پیدا کند و پروازها منظم شود.وی ادامه داد: نمی شود پروازها زمان منظم و مشخصی نداشته باشند، بلکه مردم باید بتوانند برمبنای ساعت پروازها برای انجام امورات شان برنامه ریزی نمایند. استاندار تأکید کرد: بی برنامگی در پروازها، هدر رفت وقت را به همراه دارد و برنامه ریزی ها را با مشکل مواجه می کند. ملانوری افزود: حوزه فرودگاهی استان، نقش بسیار مهمی در برنامه ریزی های مدیریتی استان دارد. وی، شبکه حمل و نقل را از زیرساخت های اصلی توسعه خواند و گفت: حمل و نقل زمینی با بهسازی وضعیت جاده ها، ریلی با ایجاد راه آهن و هوایی با توسعه ناوگان و افزایش پروازها می توانند با جابه جایی بار و مسافر به توسعه استان کمک کنند.به گفته وی؛ مهمترین امکانی که شبکه ریلی فراهم می کند، تأمین شرایط برای دسترسی بهتر سرمایه گذاران به ظرفیت های استان است. استاندار متذکر شد: رسیدن توریست به جاذبههای گردشگری، دسترسی تولید کننده به بازار فروش، دستیابی سرمایه گذار به امکانات استان و… نیازمند تقویت ناوگان حمل و نقل است.ملانوری خاطرنشان کرد: توسعه فرودگاه باید در حد جایگاه و شأن مردم منطقه و مسافرانی باشد که به هر دلیل به استان سفر می کنند. وی تأکید کرد : مسافران و گردشگران، اولین نقطه ای که از استان می بینند، فضای فرودگاه است.
به گفته وی؛ چشم انداز مناسب فرودگاه، تجهیزات و امکانات موجود و نحوه خدمات دهی، منظره ای از استان در ذهن مسافر ترسیم می کند لذا این فضا و شرایط باید زیبا باشد و جذابیت ایجاد کند. استاندار با اشاره به برنامه بازدید از فرودگاه بیرجند. که به زودی انجام خواهد شد، گفت:ما نیازمند توسعه امکانات و تجهیزات در فرودگاه هستیم. وی اظهار کرد: فرودگاه بیرجند در زمینه توسعه بناها و ترمینال ورودی، ترانزیت خروجی، پاویون و… نیاز به فضای مناسب دارد. ملانوری متذکر شد: مجموعه مدیریتی استان باید برای تأمین این نیاز به طور جدی ورود کند و ما نیز پیگیری می کنیم. وی تأکید کرد: روند پیگیری کارها در این حوزه نباید کند شود. شایان ذکر است: در این جلسه مدیر کل فرودگاه های استان، توضیح جامعی درخصوص امکانات و وضعیت موجود ارائه کردند.

تصادفات درون شهری دراستان ۲۷ درصد کاهش یافت
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در پنجمین جلسه کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح استان با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی در راستای فرهنگ ترافیکی گفت: در بحث تصادفات درون شهری ۲۷ درصد کاهش را شاهد هستیم که به محدودیتهای کرونایی و اقدامات پلیس بر میگردد. ناصر خوش خبر اظهار کرد: مصوبات جلسات قبل باید بررسی شود و مصوباتی که تحقق نیافته است پیگیری شود.
وی با تاکید بر اینکه بحث فرهنگ سازی در راستای فرهنگ ترافیکی باید مورد توجه قرار گیرد افزود: در این راستا باید تذکرات و آموزشهای لازم ارائه شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: در این راستا رسانهها و نهادهای فرهنگی باید پای کار بیایند و در بحث فرهنگ رانندگی ورود پیدا کنند. خوش خبر با بیان اینکه در بحث ایمنی راهها همه اعتبارات به کارگیری شده است تصریح کرد: بخشی از برنامهها با اعتباراتی که در اختیار است دنبال میشود. وی خاطرنشان کرد: تجمیع یگانهای امدادی در گردنهها برای کاهش تصادفات اقدام خوبی است و این هم افزایی به نوع نیازی که اتفاق میافتد پاسخ میدهد.وی با اشاره به ایمنسازی جادهها یادآور شد: در بحث پلها و ایمن سازی جادهها و نصب تابلوهای هشداردهنده باید مسیرهایی که بیشترین حادثه و خطر را داشته است در اولویت قرار گیرند. خوش خبر با تاکید بر اینکه کنترل دوربینهای کنترل سرعت و رفع عیب آنان در این شرایط باید مدنظر باشد اظهار کرد: تأمین پمپ بنزین سیار در برخی مسیرها توسط شرکت نفت باید مدنظر قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت دهیاریها برای بازگشایی مسیرهای و کاهش تصادفات استفاده شود افزود: همه دستگاهها در راستای کمک به مردم پیشگام هستند و در این راستا فرمانداران باید کمک کنند تا از ظرفیتهای استانی در شرایط خاص استفاده کنیم. وی گفت: در بحث تصادفات درون شهری ۲۷ درصد کاهش را شاهد هستیم که به محدودیتهای کرونایی و اقدامات پلیس بر میگردد. خوش خبر با اشاره به اینکه نیازمند برخورد قانونی و جدی در بحث تخلفات رانندگی هستیم بیان کرد: در طرح زمستانه، هم در درون شهرها و هم در خارج از شهرها نیازمند تعامل و هم افزایی همه دستگاهها است.

۶۰ دوربین ثبت تخلف در جادههای استان نیاز است
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ۴۵ درصد حوادث خراسان جنوبی در جادههای روستایی انجام شده است گفت: در این راستا باید ارتقاء فرهنگ ترافیکی در روستاها مورد توجه قرار گیرد. سرهنگ علیرضا رضایی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۲ آذرماه ۳۳ درصد کاهش متوفیان حوادث رانندگی را در خراسان جنوبی داریم. وی با اشاره به اینکه امسال کاری که انجام شد با توجه به محدودیتهای جادهای تمام دوربینهای استان فعال بود گفت: ۶۰ دوربین دیگر در جادههای استان نیاز است که به پلیس راه کشور اعلام و در حال پیگیری است. رضایی اظهار کرد: نیاز به نصب تابلوهای متغیر سرعت در جادههای استان، تجمیع نیروهای امدادی در ۳ گردنه حادثه خیز استان و بازگشایی مسیرها توسط راه و شهرسازی از جمله درخواستهای ما است.

خراسان جنوبی فقیرترین استان کشور در بحث تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک است
سرهنگ عباسی نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحث تصادفات درون شهری در ۸ ماهه امسال ۲۸ درصد کاهش تصادفات را شاهد هستیم. وی از کاهش ۱۳ درصدی تصادفات فوتی درون شهری خبر داد و افزود: در تصادفات جرحی ۲۶ درصد کاهش مجروحین را داشتهایم.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه در حوزه درون شهری، تصادفات فوتی نگران کننده است بیان کرد: متأسفانه ۵۰ درصد متوفیان سن کمتر از ۳۰ سال دارند.وی با بیان اینکه در بحث تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک فقیرترین استان کشور هستیم خاطرنشان کرد: در این راستا باید بحث تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک به ویژه در مرکز استان بیشتر دیده شود. عباسی یادآور شد: در طرح زمستانه در حوزه درون شهری باید مراقب باشیم تا غافلگیر نشویم و در این راستا باید دپوی شن و نمک مصوب شود و در سر تقاطعها قرار گیرد تا در صورت بارش برف استفاده شود.

وعده حمایت از فعالان گردشگری روی کاغذ ماند
ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: بسیاری از بخشنامههای مرتبط با حمایت از فعالان گردشگری یا بر روی کاغذ مانده و یا درست اجرا نشده است. حجتالاسلام مجید نصیرایی در گفتوگو با مهر اظهار کرد: در سالهای اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیر ساختهای مرتبط با گردشگری خراسانجنوبی صورت گرفته و ظرفیتهای متعددی فعال شده است.نماینده فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس و ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری بیانکرد: با این وجود در حوزه گردشگری خراسانجنوبی یک اشکال و ایراد وجود دارد و آن نبود یک سند جامع توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.نصیرایی ادامهداد: در این سند جامع که باید برای هر سه بخش تدوین میشود، مشخص شود که در چه نقطهای هستیم، به چه نقطهای میخواهیم برسیم و با چه راهکارهایی قرار است توسعه در سه بخش گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی رخ دهد.

پرهیز از نگاههای تک بعدی به موضوع گردشگری

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ایرادات و اشکالات نگاههای تک بعدی به موضوع گردشگری در خراسانجنوبی است، افزود: به عنوان مثال نباید به حوزه گردشگری تنها از بعد اقتصادی و درآمدزایی نگاه کنیم در حالی که گردشگری ظرافتهای فرهنگی فراوانی دارد. سخنگوی کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: ما در حوزه گردشگری باید این ظرافتهای فرهنگی و میراثی را نشان دهیم که چگونه نیاکان ما در گذر از رنجها و سختیهای روزگار اصالت دینی و هویتی خود را حفظ کرده و آن را از آسیب محفوظ داشتند.نصیرایی بیانکرد: از طرف دیگر صنعت گردشگری یک صنعت سودآور، اشتغالزا و زمینهساز توسعه است و نباید از این مهم نیز غفلت کرد.

انتقاد از نبود مفاهمه در گردشگری

وی گفت: متأسفانه در حوزه گردشگری در خراسانجنوبی و حتی در کشور مفاهمهای وجود ندارد، به این معنا که هر کسی بر اساس نوع نگاه و دیدگاه خود به موضوع توسعه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی نگاه میکند.ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری یادآور شد: این در حالی است که در مجموعههای حاکمیتی باید نسبت به این موضوع اولویتدار یک مفاهمه جدی به وجود آید تا بتوانیم در راستای توسعه گردشگری گام برداریم.نصیرایی گفت: به نظر میرسد در صورت تدوین یک سند جامع توسعه گردشگری میتوانیم به مفاهمه مد نظر نزدیک شویم. وی اظهار کرد: بی شک در شرایط تحریم اقتصادی دشمن، گردشگری هم یک صنعت اشتغالزا برای مردم و هم زمینهساز انتقال فرهنگ مردم خراسانجنوبی به گردشگران خارجی و هم گردشگران داخلی و سایر هموطنان است.نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس با اشاره به اینکه شیوع کرونا واحدهای مرتبط با گردشگری را به تعطیلی کشاند و آسیبهای اقتصادی فراوانی وارد کرد، بیان کرد: البته اقداماتی در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از شیوه کرونا آغاز شده است.

حمایتها کافی نیست

نصیرایی افزود: با وجود این بسیاری از فعالان حوزه گردشگری بیان میکنند که این اقدامات برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا کافی نیست و بسیاری از بخشنامهها و دستورالعملها یا بر روی کاغذ میماند و یا به شیوه نامطلوبی اجرا میشود.وی گفت: به عنوان مثال به فعال حوزه گردشگری گفته شده که میتواند اقساط وام خود را چند ماه بعد از دریافت، پرداخت و در حقیقت وام او استمهال شده است، ولی در عمل این موضوع عملیاتی نمیشود و یا در صورت اجرا سود آن چند ماه تأخیر از او گرفته میشود. ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری یادآور شد: به نظر من متولیان و مسئولان حوزه گردشگری در سطح کشور باید با فعالان این بخش به صورت مستقیم گفت و گو کنند و بر اساس توان کشور و اساس میزان مشکلات تدابیری بیندیشند.

کوتاه تر شدن مسیرهای دستیابی به توسعه با استفاده از ظرفیت متخصصان
گروه خبر- استاندار گفت:استفاده از ظرفیت متخصصان، مسیرهای دستیابی به توسعه را کوتاه تر می کند. ملانوری با بیان این مطلب در جلسه آمایش سرزمینی استان که با حضور جمعی از اساتید مجری طرح برگزار شد، خاطرنشان کرد: زمانی که دانشگاهیان، افراد متخصص و کارشناسان برای انجام امور در کنار ما قرار می گیرند، در مسیر درست حرکت می کنیم. وی ادامه داد: حرکت در مسیر درست، هزینه ها را کمتر کرده، منجر به توسعه می شود و در نتیجه رضایتمندی مردم را به همراه دارد. استاندار تأکید کرد: من اعتقاد دارم اگر به دنبال انجام کار کیفی هستیم و نتیجه خوب مدنظر ماست، چاره ای جز این نیست که کار را بر مبنای مطالعات کارشناسی انجام دهیم. ملانوری تصریح نمود: اگر این مطالعات کارشناسی و تخصصی در اسناد مختلف گردآوری شوند، مطمئناً می توانند حوزه های مرتبط را در رسیدن به اهداف شان کمک کنند و در کیفی سازی امور مؤثر باشند. وی متذکر شد:تمام هدف ما از تأکید بر این موضوع این است که بهترین فضا و شرایط برای زندگی مردم فراهم شود و رفاه مناسب برای آنها حاصل گردد. استاندار با اشاره به موارد مطرح شده از سند آمایش سرزمین اظهار کرد: پژوهش ها و مطالعاتی که بر پایه نظرات جامعه نخبگانی استان ارائه شده، در حوزه اجرا به کار گرفته می شود. ملانوری ادامه داد: این که به ما بگویید حوزه کشاورزی، صنعت و معدن. چه شرایطی دارد و برای بهره برداری بهتر از آنها به ما مشورت می دهید، بسیار ارزنده است.
وی اظهار کرد :یکی از مهمترین نتایج این مشورت ها این است که در کشاورزی به سمتی می رویم که کیفیت کار بالاتر رفته و ارزش افزوده ایجاد شود. به گفته وی؛ مطالعات و پژوهش های سند آمایش سرزمین باید به ما در استفاده و بهره برداری هر چه بیشتر از استعدادهای استان کمک کند.

افزایش مصرف گاز طبیعی در چند روز اخیر
مصرف گاز طبیعی در بخشهای خانگی و دولتی خراسان جنوبی روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است. به گزارش صداوسیما، مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش چشمگیر دما طی روزهای اخیر و افزایش مصرف گاز، از مشترکان هم استانی انتظار میرود برای پایداری شبکههای گازرسانی در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند. سید محمود هاشمی باافزود مشترکان میتوانند با رعایت برخی موارد ساده از قبیل پوشیدن لباس مناسب فصل سرما، نصب پردههای ضخیم پشت پنجرهها و تنظیم دمای رفاه بین ۱۸تا ۲۱درجه میزان مصرف گاز خود را تا حد زیادی کاهش دهند. وی همچنین از کلیه ادارات و سازمانهای دولتی خواست با روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و نیز خاموش کردن وسایل گرمایشی غیر ضروری در روزهای تعطیل و عایق بندی لولههای موتورخانه نسبت به صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی اقدام کنند.
هاشمی افزود: امسال نیز مانند سالهای گذشته رعایت بخشنامه صرفه جویی در ادارات سطح استان توسط بازرسان شرکت گاز مورد پایش قرار خواهد گرفت و در صورت تخلف از موارد مندرج در بخشنامه، اخطاریه برای دستگاه اجرایی صادر خواهد شد که در صورت عدم ترتیب اثر میتواند منجر به قطع جریان گاز نیز گردد. وی همچنین از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی موکدا خواست در این روزها حتما از سوخت دوم استفاده کنند.

تردد پلاکهای غیربومی ساکن هر شهر نیاز به مجوز دارد
ایرنا – رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: پلاکهای غیربومی ساکن در شهرهای نارنجی برای تردد در خارج از شهر نیاز به اخذ مجوز تردد از فرمانداری دارند. سرهنگ علیرضا عباسی افزود: اگر قبلا از فرمانداری مجوز دریافت شده در مدت اجرای طرح ممنوعیتی برای تردد ندارند اما اگر مجوزی دریافت نکردهاند امکان تردد آنها وجود ندارد و مشمول جریمه میشود. وی گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تردد بین شهرهای قرمز به نارنجی و نارنجی به نارنجی ممنوع است لذا شهروندان با خودرو پلاک غیربومی که ساکن شهرهای استان هستند این موضوع را مد نظر قرار دهند. وی با تاکید بر اینکه دوربینهای جادهای این قبیل ترددها را ثبت کرده و مشمول جریمه میشود اضافه کرد: خودروهایی که مجوز از فرمانداری داشته اما از سوی دوربینهای ثبت تخلف جریمه شده باشند باید به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند تا با بررسی موضوع در کمیسیون رسیدگی مساعدت انجام شود. وی با اشاره به جریمه یک میلیون تومانی ۵۷ راننده متخلف در استان اظهار کرد: از آغاز اعمال محدودیتها در اول آذر تا اول هفته جاری از ورود بیش از ۱۱ هزار و ۲۲۳ خودرو به داخل شهرها جلوگیری شده است. سرهنگ عباسی با بیان اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ فرد متخلف در ترددهای شبانه اعمال قانون شدند گفت: در این مدت همچنین ۱۴ هزار و ۷۰۰ پیامک برای رانندگان متخلف ارسال شده است. وی عنوان کرد: در ترددهای شبانه و با ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب به ویژه در مرکز استان ۹۲ درصد کاهش ترددها را شاهد بودیم.

فوت ۱ نفر و شناسایی ۷۰ مبتلای جدید

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۷۰ بیمارشناسایی شدند که از این تعداد ۱۷ نفر در بیرجند، ۳ نفر در فردوس، ۱۸ نفر در قاین، ۳ نفر در طبس، ۲ نفر در نهبندان، ۳ نفر در درمیان، ۲ نفر در سربیشه، ۲ نفر در سرایان، ۹ نفر در بشرویه، ۹ نفر در زیرکوه و ۲ نفر در خوسف بودند. دکتر مهدی زاده افزود: با ثبت ۱ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی مجموع فوت در اثر این بیماری در استان به ۶۶۶ مورد رسید.

امام جمعه بیرجند: برای نجات جامعه مسئولان باید از خواب غفلت بیدار شوند

تسنیم – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برای نجات جامعه باید ابتدا خود و دیگران را از خواب غفلت بیدار کنیم گفت: برخی میخواهند خود را به خواب بزنند تا در لذت جویی موفق شوند. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار با استادیاران حلقههای صالحین اظهار کرد: باید با هنر، باب جهاد در راه خداوند با جان، مال، قلم و اقتصاد و فرهنگ به روی نوجوانان و جوانان و مردم بگشایید و خدمتی برای بشر بالاتر از این نیست. وی تصریح کرد: وقتی تفکر نسبت به خود انسان تغییر کند و خود را به عنوان یک روح باقی و کمال خود را در ارزشهای والای انسانی ببیند لوازم آن همان است که در خوبان عالم میبینید.

ظرفیتهای مردمی برای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی به کار گرفته شود

ایرنا – فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بر بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی برای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد و گفت: از ایدهها و طرحهای صاحبنظران در زمینههای گوناگون استقبال میکنیم. سردار علی قاسمی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای استان که با هدف برنامهریزی و بررسی برنامههای پیشنهادی در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سردار سلیمانی و دکتر محسن فخری زاده، گفت: انتظار است کارگروه مشترک بسیج و صدا و سیما به طور ویژه اقدامات لازم به منظور اطلاعرسانی، تولید محتوا و انعکاس آن در بسترهای رادیو، تلویزیون و فضای مجازی در راستای برنامههای پیش بینی شده در دهه بصیرت و مراسم اولین سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی در استان را انجام دهند.

ورود فاضلاب به مصارف کشاورزی یک تهدید است

تسنیم- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: باید مدیریت فاضلاب شهری و پسابها بررسی شود و اگر این فاضلاب وارد مصارف کشاورزی و کشت شود برای عموم یک تهدید است و دستگاههای متولی باید ورود جدی داشته باشند. حجتالاسلام وحدانی نیا در نخستین جلسه کارگروه اتخاذ تدابیر لازم در راستای تامین امنیت غذایی در جهت پیشگیری از جرائم علیه بهداشت عمومی استان، با بیان اینکه باید مدیریت اثربخش در زمینه فاضلاب شهری داشته باشیم و محصولات کشاورزی با پسابها آبیاری نشود خاطرنشان کرد: در هفته آینده از تصفیه خانه شهرستان بازدید میدانی انجام میشود تا این موضوع را بررسی کنیم.

هشدار پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو

صداوسیما- رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو هشدارهایی را به شهروندان ارائه داد. سرهنگ حسینی با بیان اینکه آگاهی از روشهای عملکرد سارقان میتواند در پیشگیری از سرقت، بسیار مفید باشد، بر این اساس از شهروندان خواست که توصیههای پلیسی را برای پیشگیری از سرقت خودرو جدی بگیرند.

تامین به موقع آب عشایر با راه اندازی سامانه آبرسانی

صداوسیما- آب آشامیدنی عشایر با راه اندازی سامانه جامع آبرسانی سیار، برای اولین بار در کشور در محلات عشایری استان به موقع تامین شد. مدیرکل امور عشایر استان گفت: این سامانه برای اولین بار در کشور در استان راه اندازی شده و هم اکنون برای اجرا به سایر استانها نیز اعلام شده است. مهدی عصمتی پور افزود: در این طرح محلات عشایری و تعداد خانوارهایی که نیازمند آبرسانی سیار برای شرب و دام هستند، شناسایی شدند و به آنها کد دستوری و شماره تماس برای درخواست آب اعلام شده است. مدیرکل امور عشایر استان افزود: درصورت درخواست عشایر برای آب شرب، آب مورد نیاز در همان روز ارسال می شود. وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۳ دستگاه تانکر، آبرسانی سیار به محلات عشایر را برعهده دارند گفت: ۶ هزار و ۷۵۰ خانوار عشایر خراسان جنوبی در این سامانه جامع آبرسانی می شوند.

بازخوانی پرونده علت تلف شدن و کمبود مرغ در کشور

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: ۱۰ روزی که در استان جوجهریزی نبود مقداری شوک ایجاد شد که این امر تنها متعلق به استان ما نبود. محمد اصغرزاده با بیان اینکه ۳۰ درصد مرغ تولیدی به مصرف استان می رسد، در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: ۷۰ درصد تولید مرغ در استان مازاد است و مازاد آن به استانهای دیگر صادر میشود. وی با بیان اینکه به دلیل مازاد تولید، در بدترین شرایط از پس مصرف خود برمیآییم، افزود: میزان تولید مطلوب است و مشکلی در این بخش نداریم. اصغرزاده با بیان اینکه نزدیک ۳۵ میلیون جوجه ریزی در سال داریم، افزود: روزانه بین ۶۰ تا ۱۲۰ تن گوشت در کشتارگاهها تولید شده و بستگی به میزان مصرف و بازار دارد. وی افزود: هرگونه خروج مرغ زنده یا مرغ کشتار شده تازه و منجمد صرفا با مجوز دامپزشکی باید انجام شود که در غیر این صورت توقیف خواهد شد. وی بیان کرد: در ماههای اخیر، متاسفانه برخی از مرغداران با توجه به کمبود نهاده و گرانی، واکسیناسیون را انجام ندادند که باعث ایجاد تلفات شد. اصغرزاده با بیان اینکه مرغداران باید بدانند هزینه کردن برای واکسن در حقیقت سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: هزینه واکسیناسیون ۵ تا ۷ درصد کل هزینه تولید بوده و از تلفات جلوگیری میکند، بنابراین پیشنهاد میکنیم مرغداران آن را به تاخیر نیندازند.

تولید ۵۸۵ محتوا با محوریت ۲۰۰۰ شهید خراسانجنوبی

فارس- مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسانجنوبی گفت: در هفته دفاع مقدس در استان برای پاسداشت یاد و خاطره دو هزار شهید استان، بیش از پنج هزار پست در بستر شبکههای اجتماعی استان منتشر شده است. رضائی افزود: به منظور یادآوری حماسهسازیهای دو هزار شهید گلگون کفن استان ، فعالان فضای مجازی ارزشی و بسیجی استان با کلیدواژه #دوهزارحماسه_ساز در بستر شبکه های اجتماعی توییتر و اینستاگرام شروع به تولید و انتشار محتوا کردند که بیش از ۵۶۰ عکس نوشته و متن تولید شده و بیش از دو هزار و ۱۰۰ پست اینستاگرام و دو هزار و ۹۰۰ توییت و ریتوییت منتشر شده و این کلیدواژه جز ۱۰ توییتر برتر توییتر فارسی قرار گرفت.

چگونگی برگزاری امتحانات نهایی دی ماه در خراسان جنوبی اعلام شد

ایسنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امتحانات نهایی دی ماه پایه دوازدهم و پیش دانشگاهی به صورت حضوری در بازه زمانی ۱۵ دی ماه لغایت ۱۱ بهمن ماه جاری برگزار خواهد شد. محمدعلی واقعی اظهار کرد: زمان برگزاری امتحانات نهایی نوبت دی ماه ۱۳۹۹ پایه دوازدهم رشتههای تجربی، ریاضی، علوم انسانی و معارف اسلامی و پیش دانشگاهی بزرگسالان اعلام شده است. واقعی یادآور شد: مدیران و دانشآموزان میتوانند برنامه امتحانات را از سایت آموزش و پرورش خراسان جنوبی دریافت کنند

بهرهمندی سه هزار و ۱۳۰ بیمار خاص خراسان جنوبی از خدمات حمایتی

ایرنا – معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از ارائه خدمات حمایتی به سه هزار و ۱۳۰ بیمار خاص و صعبالعلاج تحت حمایت این نهاد خبر داد. علی اکبر نخعی اعلام کرد: کمیته امداد با در نظر گرفتن یک بسته بیمه مکمل، توانسته است بسیاری از هزینههای درمانی این افراد را تامین کند. وی اظهار داشت: اکنون ۱۲۴ بیمار خاص شامل ۵۶ بیمار دیالیزی، ۳۰ بیمار پیوند کلیه، ۲۱ بیمار هموفیلی و تالاسمی و ۱۷ بیمار ام اس تحت حمایت این نهاد هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت