یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

موج قرمز در راه ۶ شهرستان استان

گروه خبر-مدیرکل مدیریت بحران استاندار خراسان جنوبی به فرمانداران شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، درمیان، نهبندان و زیرکوه اخطاریه سطح قرمز صادر کرد. میرجلیلی در این اخطاریه اعلام کرد: باتوجه به اخطاریه هواشناسی اوج بارش‌ها در 24ساعت آینده دراین شهرستان‌های است و در برخی نقاط بارندگی ۲۴ساعته به ۵۰میلیمتر خواهد رسید که فرمانداران ضمن اماده باش کامل نیرو‌ها و حضور در شهرستان اطلاع رسانی فوری و گسترده و به همشهریان انجام دهند.

امدادرسانی به ۲۴۱ نفر

به گفته او در پی بارندگی‌های رگباری ۲۴ ساعت گذشته گروه‌های امدادی به ۲۴۱ نفر از افراد گرفتار در سیلاب امدادرسانی کردند. وی با بیان اینکه در پی فعالیت سامانه بارشی ۱۰۹ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان‌جنوبی به حالت آماده‌اش درآمدند، اظهار داشت: این تیم‌ها تا صبح شنبه هفته آینده در حالت آماده‌باش کامل خواهند بود. وی به بارندگی‌های رگباری و وقوع سیلاب در برخی بخش‌های استان خراسان‌جنوبی اشاره و بیان داشت: بیشتر سیلاب‌ها یکشنبه مربوط به شهرستان‌های فردوس، زیرکوه، قاینات، طبس، سربیشه، درمیان و بشرویه بود. وی از امدادرسانی به ۲۴۱ نفر گرفتار در سیلاب توسط تیم‌های امدادی و عملیاتی خبر داد و مطرح کرد: همچنین برخی محورهای خراسان‌جنوبی مسدود شده بود که با تلاش نیروهای عملیاتی مرتفع شد. میرجلیلی از گرفتار شدن ۱۲ دستگاه خودرو در سیلاب خبر داد و با بیان اینکه با تلاش نیروهای امدادی سرنشینان به سلامت امدادرسانی شدند، اضافه کرد: همچنین بارندگی‌های روز گذشته خسارت‌هایی به مزارع، باغات و دام روستائیان وارد کرده است.

۱۳۳ میلی‌متر باران بهاری

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی هم گفت: میانگین باران‌های بهاری در خراسان‌جنوبی تا دیروز ۱۳۳ میلی متر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است. خندان رو اظهار کرد: تا یکشنبه گذشته بیشترین بارندگی‌ها مربوط به شاه طالب سرایان با ۴۶ میلی متر، محمدآباد با ۳۷ میلی متر، آرین‌شهر با ۲۳ میلی‌متر و نوغاب حاجی‌آباد قائن با ۲۱ میلی‌متر بوده است. وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت، ادامه‌داد: با توجه به هشدارها و اخطاریه‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های شدید از مردم درخواست می‌کنیم که تحت هیچ شرایطی در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند. وی با تأکید بر اینکه مردم از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند، یادآور شد: همچنین کشاورزان و به ویژه عشایر از دام خود مراقبت‌های لازم به عمل آورد تا شاهد کمترین خسارت باشیم. به گفته کارشناس هواشناسی و براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی برای امروز گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق (برخورد صاعقه)، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات تشکیل مه (کاهش دید) پیش‌بینی می‌شود. همچنین توجه به شدت بارش‌ها تا عصر امروز، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها به‌خصوص در نیمه شرقی استان قابل پیش‌بینی است و از روز پنجشنبه دوباره سامانه بارشی جدیدی جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد

آماده باش تیم های عملیاتی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان هم گفت:نیرو‌های امدادی هلال احمر استان در ۴۸ ساعت گذشته به ۲۸ حادثه دیده امدادرسانی کردند. وی گفت: ۱۸ تیم شامل ۴۸ نیروی امدادی با به کارگیری ۱۸ دستگاه خودرو به محل حوادث اعزام شدند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان به ادامه شرایط نامساعد جوی اشاره کرد و افزود: ۱۹۶ نیروی امدادی هلال احمر در قالب ۴۹ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از سیلاب در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت