معجزه زندگی “نسرین”

قاسمی- در میان ما افرادی وجود دارند که نیرویی مثال زدنی برای تبدیل محدودیت ها به فرصت در خود پرورانده اند. عبوراز موانع و ساختن مسیر روشن برای ادامه زندگی، نعمتی است که برای بدست آوردن آن باید قله های شناخت را درنوردید. در این تقلا برای رسیدن به اوج ، انسان به بزرگی می رسد و به مفهوم توانستن و او از جمله آن هایی است که به این درک عمیق دست یافته است. معجزه زندگی او عبور از همه قضاوت ها ومحدودیت ها چشم دوختن به تلالو آرزوی های شیرین در افق آینده است.
گفتگویم با نسرین کاری ، بانویی توانیاب که سابقه ۸ سال خبرنگاری را در کارنامه اش دارد هرچند با بیان برخی محدودیت ها شروع
می شود اما او شیرینی اهدافش را چاشنی بحث می کند. نسرین مدرک کارشناسی جغرافیا دارد و اکنون هم دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی، شاخه مترجمی خبر است. او گفت: حدود ۸ سال در شغل خبرنگاری فعالیت می کنم و در برخی مواقع برخوردهایی دیده ام که باعث ناراحتی من می شود. زمانی که به برخی از جلسه ها و حوزه هایی که کمتر با آنان در ارتباط هستم، می روم مسئولان می گویند فرد دیگری نبود که بفرستند و آیا شما می توانید این کار را انجام دهید و مشکلی ندارید؟ که این موضوع برای من ناراحت کننده است چون در همان ابتدا از ظاهر قضاوت می کنند. برای جلساتی که باید راه رفت نیز همین گونه است و مسئولان آن جلسه از اینکه من برای پوشش خبر رفته ام ناراحت می شوند، اما همیشه در جواب این افراد گفته ام که اگر مرا
می شناختید این حرف را نمی زدید.
توانایی من خیلی بالاتر از باقی افراد حاضر در این جا است. او ادامه می دهد: با همه این موارد خود را ثابت کرده ام و از تمام مسئولان استانی لوح های تقدیری دارم .
فعال اجتماعی
با دستاوردهای فراوان
این خبرنگار توانیاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخاطر اینکه کار می کنم از
بسته های حمایتی بهزیستی استفاده نمی کنم، گفت: خوشحالم که خود را به عنوان فعال اجتماعی و محیط زیست معرفی کنم که به لطف توانسته تاثیرات زیادی در این بخش داشته باشد. در بخش محیط زیست با گزارش ها و مصاحبه ها و فعالیت هایی که داشته ام، توانسته ام باعث فرهنگ سازی های شوم. به گفتۀ وی در فعالیت های اجتماعی نیز جزو طراحان دیوار مهربانی بودم که حتی مصاحبه من در سایت عصر ایران منتشر شد و با اطلاع رسانی هایی که داشتم توانستیم با کمک خیران یک زندانی غیر عمد را آزاد کنیم. وی در باره بهترین و بدترین خاطرات دوران خبرنگاری خود نیز گفت: با مصاحبه ها و گزارش هایی که با کودکان کار داشتم توانستیم با کمک خیران آرزوهای دو کودک کار که عروسک و دوچرخه بود را برآورده کنیم و بدترین خاطره نیز این بود که بین دو روستا دعواهایی شده بود و مقابل استانداری تجمع کرده بودند و من به اشتباه فقط با یک روستا مصاحبه داشتم و مردم روستای دیگر که ناراحت شده بودند به روزنامه آمدند ،البته بعد از مدتی متوجه شدند که عمدی این کار انجام نشده است و در روز خبرنگار با لوح تقدیر عذرخواهی کردند.

دوست دارم اثر گذار باشم
این خبرنگار و فعال اجتماعی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تمام این مشکلات و محدودتی ها باز هم این شغل را ادامه
می دهد، گفت: از کودکی به نوشتن علاقه داشتم و دوست دارم که مشکلات اجتماعی جامعه را با قلم خودم به گوش همه برسانم تا از این طریق اثرگذاری خوبی در جامعه داشته باشم و برای رفع مشکلات تلاش کنم. نسرین کاری افزود: یک خبرنگار در درجه اول باید یک روابط عمومی قوی داشته باشه تا بتواند تاثیر گذار باشد و باید در جامعه و فضای مجازی پررنگ باشد تا بتواند از چالش ها و مشکلات حوزه خود با خبر شود و برای پیگیری و رفع آن تلاش کند. او درباره اینکه اگر خبرنگار نمی شد چه شغل دیگری را انتخاب می کرد نیز عنوان کرد: اگر اکنون کسی به من بگوید دیگر خبرنگار نباش، احساس پوچی خواهم کرد و و انگیزه کافی برای ادامه زندگی نخواهم داشت اما در کل اگر خبرنگار نمی شدم دوست داشتم کتاب فروشی یا گل فروشی داشته باشم. وی از مسئولان درخواست کرد که در هر شغلی که با معلولان رو به رو می شوند در ابتدا توانایی و پتانسیل آنها را در نظر بگیرند و از روی ظاهر قضاوت نکنند.

به خودشان ظلم می کنند
خبرنگار توانیاب و فعال در روزنامه آوای خراسان جنوبی به افرادی چون خودش توصیه کرد که در خانه ننشینند چرا که ظلم به خودشان است و هر فردی باید در جامعه نقش و اثری داشته باشد. نسرین کاری افزود: برخی از توانیابان فکر می کنند که دیگر افراد و بهزیستی وظیفه دارند به آنها توجه کنند و شرایط را برای آنها فراهم کنند که اینگونه نیست و زمانی که با توانایی و استعداد خود نقشی در جامعه داشته باشیم، می توانیم ارزش خود را به همگان نشان دهیم. به گفتۀ وی البته برخی نیز به دلیل شرایط محیطی قادر به فعالیت در جامعه نیستند به دلیل اینکه سطح شهر برای رفت و آمد قشر عظیمی از آنها مناسب نیست. وی از مردم نیز در خواست کرد که به خبرنگاران اعتماد داشته باشند، چرا که آنها تمام تلاش خود را به کار می برند تا چالش ها و مشکلات جامعه را که خود نیز در آن هستند مطرح و رفع کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت