قول های شیرین تامین اجتماعی به استان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای جامعه هدف در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در شمال شهر بیرجند بیمارستان تامین اجتماعی و شعبه دو تامین اجتماعی احداث می شود. موسوی روز پنجشنبه در نشست با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کانون‌های بازنشستگان کارگران و مستمری‌بگیران خراسان جنوبی افزود: طی مدت دو روز که در خراسان جنوبی حضور داشتیم، مسائل و مشکلات را در حوزه‌های درمانی، بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری با همکاری شرکای اجتماعی و همکاران اداری‌مان بررسی کردیم و تصمیمات خوبی گرفته شد. سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نبود درمانگاه در منطقه کمتربرخوردار شمال شهر بیرجند به عنوان یکی از مشکلات این شهر افزود: در این سفر مصوب کردیم که درمانگاهی در این منطقه احداث شود. وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه در زمینه درمان، شعبه شماره ۲ هم مشکلات خاص خود را داشته که مصوب شد با همکاری مسئولان استانی در تامین زمین این شعبه نیز احیا شود. موسوی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها ارائه خدمات تخصصی درمانی در مرکز استان است گفت: مصوب شد دستگاه سنگ شکن و ام ار آی را در راستای خدمات مطلوب‌تر و تخصصی به جامعه تامین اجتماعی تامین کنیم. سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: در استان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های درمانی خوب را داریم و طرف مقابل هم نیروی متخصص را داشته باشیم اما از این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات درمانی موثر در منطقه استفاده نمی شود.

نبود پزشک متخصص در بیمارستان های تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان از نظر پزشک متخصص کمبود قابل توجه داریم و برای رفع آن نیازمند همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هستیم. فیروزی افزود: حل مشکل کمبود متخصص در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان نیازمند همکاری بیمه سلامت در عدم حذف ضریب کاری متخصصین و همکاری دانشگاه علوم پزشکی در اجرای تبصره ح ذیل ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه است. وی گفت: وزارت بهداشت متولی تربیت نیروی انسانی متخصص است و لازم است با مجموعه تامین اجتماعی همکاری داشته باشد. وی گفت: سازمان تامین اجتماعی قبلا سهمیه متخصص از دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی داشت که این سهمیه لغو شده است.

۴۳۰ نفر پشت نوبت دریافت این بیمه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: در سال جاری سهمیه مقرر بگیر بیمه بیکاری برای خراسان جنوبی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر بوده که از ابتدای امسال برای هزار و ۱۶۴ کارگر بیمه بیکاری برقرار شده است. اشرفی از کاهش ۲۰ درصدی معوقات کارگری در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان خبر داد و گفت: موضوع ایمنی و سلامت محیط کار کارگران از اهمیت اساسی برخوردار است ولی متاسفانه از ابتدای سال جاری چهار مورد فوتی در این زمینه داشته‌ایم. وی بیان کرد: در زمینه بیمه کارگران ساختمانی که جمعیت بالایی در خراسان جنوبی داریم، درخواست ما افزایش سهمیه است و اکنون ۴۳۰ نفر پشت نوبت دریافت این بیمه هستند. اشرفی با بیان اینکه شبانه روزی شدن برخی از درمانگاه‌ها در فردوس، در نهبندان ،تعیین تکلیف زمین ورزشی در فردوس از مهم ترین درخواست های ما است و علاوه بر آن درخواست داریم امور بیمارستان میلاد بیرجند که در قالب هیئت امنایی است واگذار شود، همچنین تامین تجهیزات پزشکی در بیمارستانه ای میلاد و شهید رحیمی بیرجند هم از درخواست های این اداره کل است.

۲۵هزار بازنشسته و ازکار افتاده تامین اجتماعی

مدیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ۲۵هزار بازنشسته و ازکارافتاده در استان داریم گفت: ۹ کانون فعال در استان داریم و همان طور که همه می دانید بازنشستگان دچار مشکلات زیادی بودند اما در این سال های گذشته خدمت همسان سازی حقوق بازنشستگان به نتیجه رسید هرچند افزایش قیمت ها شیرینی بازنشستگی را تلخ کرد‌. براتی افزود: با توجه به وضعیتی که در حقوق همسان سازی مطرح است و تلاش های زیادی شد اما از آن جایی که همسان سازی بار مالی سنگینی بر تامین اجتماعی محول شده اگر دائمی نشود مشکلات همچنان زیاد خواهد بود و انتظار داریم پیگیری شود همسان سازی دائمی باشد. مدیرعامل کانون بازنشستگان خراسان جنوبی گفت: در شهرستان‌های استان درمانگاه های تامین اجتماعی فقط تا ساعت ۱۴ فعالیت دارند، که لازم است شبانه‌روزی شوند.

هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی در صف نوبت بیمه

رئیس انجمن کارگران ساختمانی هم با بیان اینکه ۵۰ درصد حوادث کارگری مربوط به بخش ساختمانی است گفت: کارگران ساختمانی باید بتوانند به راحتی بیمه شوند در حالی‌که قطع بیمه ناگهانی کارگران ساختمانی را دچار مشکل می‌کند. علیزاده با بیان اینکه گاهی بیمه ها را به دلایل واهی قطع می‌کنند گفت: در بخش بیمه ودر دولت قبل هر روز یک بخشنامه ابلاغ می شد و در یک مقطعی بیمه آنها قطع می شد. وی گفت: مجهزترین تجهیزات در بیمارستان میلاد بیرجند خاک می‌خورد و دریغ از یک نیروی متخصص که اینجا حضور داشته باشد. وی با بیان اینکه هیئت‌مدیره بیمارستان میلاد هیچ خروجی تاکنون نداشته و بسیار ضعیف عمل کرده‌اند به‌طوری‌که برخی شرکت‌های پیمانکاری در آن‌جا عملکردشان به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست، گفت: خدمات بیمارستان میلاد بسیار ضعیف است این بیمارستان باید از وضعیت هیئت‌مدیره‌ای به وضعیت ملکی تبدیل وضعیت شود.

۲۰ میلیارد وام قرض الحسنه برای استان

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در سفر به خراسان جنوبی نیز با نماینده ولی فقیه در استان نیز دیدار کرد. موسوی در این دیدار گفت: طرح ملی توسعه پوشش بیمه همگانی سازمان تامین اجتماعی با عنوان “بیمه خانواده ایرانی” در کشور اجرا می‌شود. سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: با توجه به اینکه وضعیت معیشتی مردم باید تقویت شود در همین جلسه مصوب می‌شود ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه علاوه بر میزان وام مصوب سال جاری برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان تخصیص داده شود تا با اعتبار جدید، پشت نوبتی برای این وام قرض‌الحسنه چهار درصدی نداشته باشیم. همچنین سرپرست سازمان تامین اجتماعی به منظور بازدید و بررسی امکانات و همچنین مشکلات پیش‌روی بخش‌های بیمه‌ ای و درمان تامین اجتماعی از بیمارستان تامین اجتماعی استان نیز بازدید کرد. یعقوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت