قهرمانی که مشکل گشا شد

قاسمی- در دو و میدانی افتخار قهرمانی های ملی دارد و در ورزش های رکوردی که زیرمجموعه ورزش های همگانی است، توانسته ثبت رکورد کشوری در پرش طول و پرش جفت داشته باشد.استعداد های بسیاری هستند که نبود و کمبود مربی خوب مانع پرورش ان ها می شود و او قهرمانی است که این مشکل را در رشته خودش حل می کند. عادل بهرامیان ۲۷ سال دارد و ۱۵ سال است که به صورت حرفه ای وارد ورزش دو و میدانی و ورزش های رکوردی شده است . او به آوا گفت: رکورد پرش طول دانشجویان ایران و پرش جفت ایران به اسم من ثبت شده است و تاکنون کسی نتوانسته است این رکورد را در ایران بشکند. وی با بیان اینکه عضو تیم ملی دانشجویاون بوده است، ادامه داد: چندین دوره قهرمانی کشوری را در اختیار دارم و اکنون بیشتر در حوزه مربی گری تخصصی کار می کنم و مدرک مربی گری لول یک بین المللی فدراسیون را دارم. بهرامیان معتقد است که نبود مربی متخصص از مشکلات اصلی جامعه ورزشی استان و به ویژه دو و میدانی کاران و افرادی که به دنبال ورزش های رکوردی می باشد، است

مشکل نبودهماهنگی هاو بی توجهی ها
این جوان رکورددار کشوری، در زمینه مشکلات بیان کرد: در ابتدا که شروع کردیم مشکل امکانات داشتیم و از آن مهمتر این بود که مربی تخصصی که راهنمایی درستی در این زمینه به ما بدهد نداشتیم که تکنیک های دویدن و دیگر موارد را آموزش دهد. بهرامیان افزود: زمان رشد من به دوره ای باز می گردد که به تهران رفتم و با لینک شدن با مربیان تیم ملی توانستم با ارتباطات تلفنی و حضوری تمرینات تخصصی خود را شروع کنم و وارد حوزه قهرمانی شوم. وی اعلام کرد: اکنون نیز مشکلاتی گریبان گیر ورزشکاران می باشد که از جمله آنها می توان به عدم هماهنگی ها اشاره کرد که باعث ناامیدی ورزشکار می شود. به گفتۀ وی زمان اعزام به مسابقات هیئت ها فقط تماس می گیرند که به مسابقات می روید یا خیر؟ و در طول سال هیچ کس با ما تماسی نمی گیرد تا از مشکلات و نیازهای ما با خبر شود ولی دیگر استان ها اینگونه نیست و حتی درخواست هایی داشته ایم که برای استان های دیگر مسابقه بدهیم و اگر این مشکلات ادامه دار باشد این کار را خواهیم کرد.

مشکل کیفیت پیست و دوری راه
این قهرمان دو و میدانی و ورزش های رکوردی، با اشاره به مشکل پیست هم گفت: برای تمرینات خود نیاز به پیست تارتان استاندارد داریم که پیست استادیوم آزادی، خاکی می باشد و برای تمرین مناسب نیست. بهرامیان ادامه داد: به همین دلیل برای تمرینات به استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر که خارج از شهر است، می رویم که آن هم چندان استاندارد نیست و خارهایی درون پیست درآمده و برخی از نقاط آن خراب شده است و از مشکلات بهداشتی و نبود آب سرد کن هم باید بگذریم، ولی دیگر چاره ای نداریم و از نبود کلی پیست بهتر است و در آن تمرین می کنیم. وی تصریح کرد: به دلیل اینکه مسیر پیست تارتان غدیر دور است برای خیلی از افراد امکان حضور در آن نیست و مشکلات رفت و آمد را داریم که امیدواریم برای این موضوع برای تمام ورزشکاران فکری شود.

لزوم توجه به رشته های قهرمانی
عادل بهرامیان رکوردار پرش جفت ایران درخواست کرد که در مقطع ابتدایی اجازه آموزش و استعدادیابی در این دو ورزش دو و میدانی و ورزش های رکوردی را به مربیان متخصص بدهند چرا که استعدادهای زیادی در این زمینه در استان وجود دارد که به دلیل نبود مربی متخصص کشف نشده اند. وی بیان کرد از هیئت دو میدانی نیز درخواست داریم که کلاس های آموزشی بیشتری برای مربیان برگزار کنند تا سطح آنان ارتقا پیدا کند و مسئولان به این ورزش مادر بیشتر توجه کنند. او از ورزش همگانی که ورزش های رکوردی زیر مجموعه آن می باشد هم درخواست کرد تا به رشته های قهرمانی خود نیز توجه کنند و فقط این هیئت به منزله تفریح برای عموم مردم دیده نشود چرا که ورزش های قهرمانی در حاشیه قرار گرفته است و توجهی نمی شود. به گفتۀ وی با توجه به منطقه جغرافیایی خراسان جنوبی استعدادهای خوبی در زمینه سرعت و استقامت دارد و رکوردهای خوبی در کشور دارند اما وعده های پوچ مسئولان باعث ناامیدی و ریزش ورزشکار شده اند و مربیان هم در راهنمایی و کشف استعدادها توانایی چندانی ندارد و به همین دلیل استعدادها هدر می روند و نیاز به حمایت داریم.

ورزش المپیکی در حاشیه
این قهرمان دو و میدانی خراسان جنوبی با بیان اینکه دو و میدانی در جهان جایگاه بالایی دارد و در المپیک بیشترین تماشاچیان را از آن خود می کند، گفت: اما در ایران با وجود استعدادهای بالا چندان حمایتی نمی شود. بهرامیان افزود: همچنین رسانه ها نیز چندان به این ورزش توجه نداشته اند و ورزش های دو و میدانی و ثبت رکوردی در حاشیه ها قرار گرفته است و هیئت دو و میدانی و کمیته ثبت ورزش های رکوردی چندان بودجه ای دریافت نمی کنند. وی درخواست کرد: باوجود اهمیت این ورزش ها در جهان، در کشور و خراسان جنوبی نیز مسئولان به این ورزش ها اهمیت ویژه ای بدهند. او به ورزشکاران علاقه مند به این رشته های ورزشی نیز توصیه کرد که فقط با عشق وارد ورزش حرفه ای شوند و برای قهرمانی پشتکار داشته باشند و به عنوان ساختار مالی به آن نگاه نکنند و از همه مهمتر در انتخاب مربی دقت داشته باشند که مربی با دانش به روز و حرفه ای را انتخاب کنند که در این راه کمک کننده آنها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت