فاصله درح-ماهیرود با استاندارد جاده ترانزیتی

محور سربیشه – ماهیرود از محورهای استراتژیک و ترانزیتی استان است که مدتی است برای ارتقای این محور اقداماتی صورت گرفته است اما هنوز با استانداردهای چنین مسیرهایی فاصله دارد. البته اعتبارات این محور با نگاره ویژه استاندار به تامین زیرساخت های مرز در کمتر از ۲ سال ۶ برابر شده با این حال تسریع دراستانداردسازی این مسیر بسیار ضروری است. صبح سه شنبه در محور درح – ماهیرود ، برخورد یک تریلی با اتوبوس خط روستایی که از دهستان لانو عازم سربیشه بود، باعث جان باختن ۱۳ نفر و مصدومیت تعدادی از مسافران شد. در این حادثه خونین راننده تریلی و سرنشین آن، راننده و ۹ نفر از سرنشینان اتوبوس در دم جان باختند و یکی از سرنشینان اتوبوس در مسیر انتقال به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند فوت کرد. هر چند علت این حادثه انحراف به چپ اعلام شده اما اجرای پروژه های دوبانده سازی در طول این محور و درکمترین زمان ممکن می تواند احتمال وقوع چنین حوادثی را به حداق برساند.

عیادت استاندار از مصدومان

استاندار پس از انتقال مصدومان این حادثه به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند رفت و از آن ها عیادت کرد. معتمدیان که به منظور پیگیری روند درمان مصدومان این حادثه به بیمارستان رفته بود، در گفت‌ و گو با کادر درمانی این بیمارستان، از اقدامات صورت گرفته جویا شد. او به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با حضور در بخش‌های اورژانس، ارتوپدی و آی سی یو از مصدومان این حادثه عیادت کرد. او همچنین در پیامی این حادثه را تسلیت گفت. در پیام او آمده «بدون تردید، این حادثه تلخ، دل بسیاری از شهروندان این استان را به درد آورد، اتفاقی که در نوع خود بسیار غم انگیز و دردناک بوده، هیچ زبانی را یارای بیان عمق این فاجعه نیست و هیچ کلامی، گویای حجم این تألم نمی باشد.» او ادامه داد: ضایعه اندوهبار درگذشت این عزیزان را به عموم مردم استان به ویژه مرزبانان غیرتمند و غیور روستاهای تابعه دهستان لانوی بخش درح و خانواده های محترم داغدیده تسلیت گفته، از درگاه پروردگار متعال در این ماه نیکوی ضیافت ا… ،برای جان باختگان، غفران و رحمت واسعه الهی خواستارم و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مصدومین سانحه بهبودی و شفای عاجل مسئلت دارم.

راه ترانزیتی و نگرانی بومی ها

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در پیامی ضایعه درگذشت ۱۳ تن از مردم شهرستان سربیشه را در تصادف محور درح به سربیشه تسلیت گفت.در پیام حجت الاسلام و المسلمین عبادی آمده است: ضایعه درگذشت جانسوز و اندوهبار ۱۳ تن از مردم شریف شهرستان سربیشه و حومه بر اثر تصادف اتوبوس موجب غم و اندوه مضاعف شد.وی افزود: در طی سال‌های گذشته جمع زیادی از هموطنان ما در راه‌های استان به دلایل مختلفی جان خودشان را از دست داده و یا دچار خسارت‌های جبران ناپذیری شده‌اند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه محور درح به سربیشه که این حادثه ناگوار در آن به وقوع پیوست، از جمله مسیرهایی می‌باشد که در حال حاضر به عنوان راه ترانزیتی از آن استفاده می‌شود و نگرانی‌های زیادی را برای مردم شریف آن منطقه بوجود آورده است، لذا انتظار است مسئولان دست اندرکار برای ارتقای کیفی و کمی راه‌های فرعی و اصلی استان بیش از گذشته تلاش کنند.

بی احتیاطی علت حادثه مرگبار

سرهنگ علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: بی احتیاطی راننده تریلی و انحراف به چپ ناشی از خستگی و خواب آلودگی علت اصلی برخورد با اتوبوس در جاده درح – سربیشه است.برخورد تریلی حامل بار پیاز و اتوبوس مسافربری صبح
سه شنبه در کیلومتر ۵۷ محور درح به سربیشه این حادثه خونین را رقم زد.

نگاه ویژه به محور ماهیرود

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم با ابراز تاسف از حادثه تلخ تصادف در محور سربیشه درح ماهیرود، جان باختن تعدادی از هم استانی ها در این حادثه و تسلیت به خانواده های داغدار ، گفت: کل اعتبار سال ۹۷ محور سربیشه-درح-ماهیرود ۶۵ میلیارد ریال بوده که با نگاه ویژه مسئولان استان به منطقه مرزی درح، در سال ۹۸ اعتباری بیش از ۲۴۵ میلیارد ریال مصوب شد به طوری که سهم اعتباری این محور حدود ۴ برابر بیشتر شد. وی ادامه داد: درادامه این مسیر و با پیگیری انجام شده ، اعتبار پیش بینی شده برای این محور درقانون بودجه سال ٩٩ به مبلغ ۴٠٠ میلیارد ریال افزایش یافت و دو برابر نسبت به سال ۹۸ افزایش یافت.وی با قدردانی از اقدامات استاندار در پیگیری افزایش اعتبارات و تکمیل پروژه های راه وشهرسازی گفت: قطعاً این اقدامات ، نوید بخش آینده ای روشن برای رفع موانع و مشکلات و تسریع در تحقق پروژه های عمرانی استان خواهد بود. وی درباره اقداماتی که تاکنون در این محور از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان انجام گرفته و یا در دست اجرا است، افزود:از جمله اقدامات انجام شده میتوان به تکمیل و بهره برداری ۲ کیلومتراز باند دوم در قالب کمربندی شهر درح اشاره کرد. علاوه براین احداث پل ۵ دهنه طاقی بر روی مسیل ماهیرود بوده که در مراحل پایانی است و به زودی بازگشایی خواهد شد.

تسریع برای احداث باند دوم

همچنین تکمیل و بهره برداری از ٧ کیلومتر باند دوم احداثی تا اوایل خرداد سال ۹۹ و تسریع در عملیات اجرایی احداث ۲۲ کیلومتراز باند دوم محور به مبلغ اولیه ۵۴٠ میلیارد ریال که دردهه فجر سال ۹۸ توسط استاندار کلنگ زنی شد از دیگر اقداماتی است که درحال انجام است. وی اشاره ای هم به برنامه های اداره کل برای ادامه محور داشت و افزود: مطالعات و اسناد مناقصه احداث ۵۰ کیلومتر دیگر از باند دوم به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال ودر قالب دوقطعه تهیه شده که به زودی و پس از طی تشریفات مناقصه حداقل یک قطعه به پیمانکارمربوطه واگذار و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد – گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت