عملکرد صعودی بودجه استان

محمود آبادی- عملکرد استان در بودجه ۹۹ قابل قبول است و در این حوزه با توجه به ابلاغ اعتبارات جدید در طی سال افزایش تخصیص ها ی اعلامی روند افزایشی خواهیم داشت .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ پیگیری عملکرد استان در بودجه ۹۹ قابل قبول است و در این حوزه با توجه به ابلاغ اعتبارات جدید در طی سال و افزایش تخصیص های اعلامی روند افزایشی خواهیم داشت. مجید پورعیسی با اشاره به اینکه مهمترین بخش در بودجه ۹۹ ارائه ظرفیت‌های قانونی است، افزود: بودجه یکی از برنامه‌های سالانه دولت است که نقش مهمی بر عهده دارد.
وی به اعتبارات استان در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در سال جاری در سه منبع اصلی تملک دارایی های سرمایه ای،نفت و توازن استانی ۳۴۸ میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعتبار مصوب داریم. وی گفت: تخصیص ابلاغی در ۳ منبع فوق تاکنون ۱۲۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.که با توجه به ابلاغ اعتبارات جدید در طی سال و افزایش تخصیص های اعلامی روند افزایشی خواهیم داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اضافه کرد: در بخش اعتبارات تملک دارایی ها سرمایه ای استانی تاکنون تخصیص بیشتری به استان ابلاغ شده است. وی ادامه داد: سر جمع اعتبارات متوازن استان رشد مثبتی داشته و اعتبارات ملی و استانی امسال نسبت به سال گذشته ۶۷.۵ درصد رشد داشته است. وی با توجه به این نکته که امسال مبنای توزیع اعتبارات پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا است گفت: امیدواریم با تخصیص مناسب و به موقع تعداد قابل توجهی از پروژه ها به بهره برداری برسد.
وی با توجه به نقش کارکردهای بودجه‌ای و تقسیم‌بندی آن به دو دسته اصلی اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع کشور محدود است بحث اولویت‌گذاری و سیاست‌گذاری برای بودجه باید مورد توجه قرار گیرد و مشخص شود هر ریال از بودجه به چه بخش‌هایی (آب، راه، بهداشت و…) اختصاص دهیم که هر یک نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است. وی با اشاره به کارکرد و نقش دوم بودجه تصریح کرد: کارکرد دوم نقش علامت‌دهی بودجه به کارگزاران، سیاسیون، مردم و سرمایه‌گذاران است تا معلوم شود دولت به دنبال چه اولویت‌هایی است تا جهت‌گیری در خصوص بودجه آن سال مشخص شود. وی گفت: بودجه تنها پول و اعتبار نیست بلکه ظرفیت‌های بسیاری در بودجه مورد تاکید قرار دارد که دارای تبصره‌هایی است و هر کدام از آن‌ها نشان‌دهنده ظرفیت‌های مالی و اقتصادی استان است. پور عیسی یادآور شد: سه بخش اصلی بودجه شامل درآمد، هزینه و تملک دارایی است ضمن اینکه در یک اقتصاد سالم باید درآمدهای جامعه جوابگوی هزینه‌ها باشد که در تاریخ برنامه برای بودجه ریزی کشور ما نفت همیشه جایگاهی خاص داشته است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در بخش دیگر از سخنان خود به بودجه امسال کشور اشاره کرد و گفت: کل بودجه عمومی دولت حدود ۶۴۹.۸ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ ۵۷۱ هزار میلیارد تومان آن عمومی و ۷۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر متعلق به درآمدهای اختصاصی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت