عادل آذر : گزارش دیوان را که سال قبل فرستادیم چرا چیزی نگفتید ؟

عادل آذر : گزارش دیوان را که سال قبل فرستادیم چرا چیزی نگفتید ؟

رئیس دیوان محاسبات اعلام کرد: گزارش تفریغ بودجه ۹۷ به صورت خیلی محرمانه با جزئیات به رئیس‌جمهور منعکس شده بود چرا تا زمان قرائت گزارش هیچ‌ تردیدی به صحّت محتوا یا ارقام این گزارش وارد نکردند، ولی به محض اطلاع‌رسانی عمومی، ادعا کرد همه چیز صددرصد غلط است. عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در واکنش به اظهارات دولتمردان به گزارش تفریغ بودجه ۹۷ بیانیه‌ای صادر کره است که متن کامل آن را در ادامه می خوانید: ملّت شریف ایران اسلامی باسلام و آرزوی تندرستی؛ پیرو قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، بر اساس اطلاعات نادرست ارائه شده به ایشان مطالبی در نقد و ردّ محتوای گزارش این دیوان در بخش حسابرسی عملکرد ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی و غیراساسی بیان نمودند. به دنبال آن برخی از اعضای کابینه و به ویژه مسئولین بانک ‌مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیز با انتشار اخبار و بیانیه‌های بی‌بنیان، به تشویش اذهان عمومی پرداختند. تیتر خودساخته و هدفمند “ گم‌شدن دلارها “ را جعل کردند و سپس آن را ۱۰۰ % غلط شمردند! توپخانه رسانه‌ای دولتیان هم همچنان در حال بمباران افکار عمومی است. لذا در راستای صیانت از بیت‌المال و حفظ کیان دستگاه‌های نظارتی که ملجاء مردم به‌عنوان صاحبان اصلی بیت‌المال است، بیش از این سکوت و نجابت حرفه‌ای را جایز نمی‌داند و جهت تنویر افکار عمومی، مواردی را به استحضار می‌رساند:
۱ – گزارش‌های حسابرسی همه ساله بر اساس عملکرد، مدارک و مستندات دستگاه‌های اجرایی توسط حسابرسان خبره تهیّه و در یک فرآیند شش مرحله‌ای در تعامل با مسئولان ذیربط کنترل و بازبینی می‌شود. بدیهی است، در صورتی گزارش تفریغ بودجه کلّ کشور به مجلس شورای اسلامی تقدیم و به اطلاع عموم مردم می‌رسد که بدواً اطمینان صددرصدی از صحّت محتوای آن حاصل و به تصویب هیئت عمومی دیوان محاسبات؛ متشکل از ۱۲ مستشار، دادستان و رئیس‌کل رسیده باشد.
۲ – در گزارش این دیوان و خلاصه قرائت شده در صحن علنی مجلس، هیچ‌گونه اشاره‌ای به “ گم شدن حتی یک دلار” نشده است. بلکه آنچه به صراحت آمده است، عدم انجام تعهّدات اشخاص حقیقی و حقوقی گیرنده ارز، مجموعاً به مبلغ ۴/۸ میلیارد دلار تا تاریخ ۱۳۹۸/۹/۱۲ مبنی بر وارادات کالا می‌باشد. دستگاه‌های ذیربط براساس گزارش تفصیلی دیوان محاسبات، نام و نشان اشخاص فوق‌الذکر را به‌خوبی می‌دانند و باید وظایف قانونی خود را در راستای انجام تعهّدات و استیفای حقوق بیت‌المال به عمل آورند.
۳ – مراتب به صورت خاص و خیلی محرمانه طی نامه مورّخ ۱۳۹۸/۱۲/۴ به تفصیل و با جزئیات به رئیس‌جمهور محترم منعکس شد و ایشان نیز در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴ خطاب به بانک مرکزی با تأکید بر این مهم، دستور بررسی صادر فرمودند. رونوشت دستور مذکور نیز به این دیوان واصل شد. چگونه است که؛ رئیس جمهور محترم و سایر مسئولین ذیربط، تا زمان قرائت گزارش تفریغ در ۱۳۹۹/۱/۲۶ هیچ‌گونه خدشه یا تردیدی به صحّت و دقّت محتوا یا ارقام این گزارش وارد نکردند، ولی به محض اطلاع‌رسانی عمومی، ادعا نمودند که همه چیز صددرصد غلط است؟!
۴ – با توجّه به مطرح بودن این پرونده در دادسرا و هیئت‌های مستشاری دیوان محاسبات و مرجع محترم قضایی توصیه می‌شود؛ مسئولان دستگاه‌های مذکور و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، به جای صدور بی‌حاصل بیانیه و مصاحبه‌های مکرر، پس از مطالعه دقیق گزارش تفریغ بودجه و مستندات آن آمادگی لازم را به منظور دفاع در مراجع مذکور داشته باشند.
در پایان؛ همچنان با تأکید بر حفظ استقلال و رسالت حرفه‌ای خود، بر حمایت از مدیران پاکدست و پرتلاش کشور عزیزمان و ایفای رسالتی که در اصل ۵۵ قانون اساسی آمده است و همواره از تأکیدات رهبر معظّم انقلاب می‌باشد، دلسوزان ایران اسلامی و کارکنان شریف و خدوم دیوان محاسبات با تحمّل ناملایمات و نامهربانی‌های اخیر، انتظار دارند؛ رئیس‌جمهور محترم به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی، دستور لازم مبنی بر احقاق حقوق بیت‌المال و پاسخگویی مسئولین ذیمدخل را صادر فرمایند.

درخواست ترکان برای رد اعتبارنامه نمایندگان درگیر دلالی

عضو حزب اعتدال و توسعه می گوید: کار مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است، کار مجلس این نیست که با فشار وارد کردن بر قوه مجریه، رئیس فلان اداره را عوض کنند و وابستگان خودش را روی کار آورند. ترکان ، مشاور عالی پیشین حسن روحانی ضمن اشاره به اینکه برخی با وجود داشتن تخلفات مالی راهی مجلس یازدهم شده اند، گفت: برای اینکه دوباره فشار آورده اند و تائید صلاحیت شده‌اند که اسامی آنها معلوم است. اعتبارنامه اینها باید رد شود و نباید اجازه دهیم اینها همچنان در مجلس بمانند وگرنه مجلس دوباره همان اتهامات قبلی را متوجه می شود. این بخش بسیار مهمی است و تقاضای ما از مجلس جدید این است که اعتبار مجلس را فدای این اشخاص ناباب نکند. این عضو حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: از سوی دیگر در این دوره ای که گذشت نمایندگان مداخلات شان در قوه مجریه خارج از حد و اندازه بود، به طوری که نماینده مجلس فشار می آورد که فلان نفر را مدیر کل استان کنید یا فلان نفر را به عنوان رئیس اداره بگذارید،‌ این کسانی که به عنوان وابستگان به نمایندگان در مصدر امور قرار گرفته اند،‌ یکی از نکات فساد و آسیب پذیری دوره گذشته مجلس شورای اسلامی بوده اند.

مطهری: کدخدایی نسبت به انتخابات گذشته، آلرژی و حساسیت پیدا کرده است

علی مطهری در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: واکنش های آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نسبت به مسائل مربوط به انتخابات گذشته از حد متعارف خارج شده است. می توان گفت نسبت به این موضوع آلرژی و حساسیت پیدا کرده است، به طوری که با کمترین بهانه ای وارد این گود می شود و از خود دفاع می کند و بدون آنکه کسی از او سؤال کند، بر درستی رد صلاحیت ها اصرار می ورزد. به نظر می رسد وی به خاطر رد صلاحیت های بی حساب دچار عذاب وجدان شده و دنبال آرام کردن وجدان خویش است. اگر چنین باشد امر مبارکی است و نشانه آن است که هنوز وجدان و فطرت انسانی در ایشان زنده است. به گزارش «انتخاب»، مطهری در ادامه یادداشت خود آورده است: حساسیتی که ایشان نسبت به مطرح شدن طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات در مجلس از خود نشان داده و حرف های بی اساس زده قابل تأمل است، ضمن این که با جایگاه ایشان یعنی عضویت و سخنگویی شورای نگهبان نیز تناسب ندارد. اولاً با لحن تمسخرآمیز با مجلس سخن گفته است. سخن از تعطیلات کرونایی و غیر کرونایی مجلس به میان آورده است، کنایه از این که بخشی از تعطیلات مجلس ناشی از عکس العمل او در مقابل رد صلاحیت ها بوده است، حال آنکه این تعطیلات به دنبال دستور وزارت بهداشت بوده و این روزها هم که جلسات آن تشکیل می شود به نظر من کار درستی نیست و بیشتر از ترس رسانه هاست.

بودجه نهادهای غیرضرور به اقشار آسیب‌دیده تخصیص داده شود

لطفی ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود برخی از نهادهای غیرضروری در کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: بودجه این تسهیلات نیز باید در نظر گرفته و مشخص شود که این بودجه از چه طریقی تأمین می‌شود. بودجه‌ای که برای امور و نهادهای غیرضروری در نظر گرفته شده، کسر شود و به حمایت از اقشاری که از پس هزینه امور جاری برنمی‌آیند، تخصیص داده شود.

آیتی : اصلاح‌ طلبان وقتی پست دولتی گدایی می کردند اشتباه تاریخی کردند

مهدی آیتی نماینده ادوار مجلس در گفتگو با ایلنا گفت: اصلاح‌طلبان باید به آسیب‌شناسی و بازنگری در عملکرد ۱۶ ساله خود بپردازند و خواست و مطالبه مردم را انعکاس دهند تا بتوانند دوباره اقبال عمومی را به دست بیاورند. وی افزود : اصلاح‌طلبان وقتی از سال ۹۲ پشت در دولت آقای روحانی گدایی و التماس می‌کردند که پست‌های دولتی بگیرند اشتباه تاریخی کردند.

تبرئه تحریم‌ها و نسبت دادن مشکلات به دولت، کاریست که دشمنان هم نمی‌کنند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: تبرئه کامل تحریم‌ها و نسبت دادن همه مشکلات به دولت، کاری است که حتی دشمنان هم نمی‌کنند. واعظی افزود: کسانی که امروز با رویکردی غیرمنصفانه به بهانه‌های مختلف دولت را تخریب می‌کنند، بعضاً همان افرادی هستند که در سال‌های گذشته از سرمایه‌گذاری دولت در طرح تحول سلامت انتقاد می‌کردند و این کار را اتلاف منابع می‌پنداشتند.

زیبا کلام : احمدی نژاد را برای ریاست جمهوری نامزد خواهند کرد

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با یک رسانه عنوان کرده که احمدی‌نژاد ۱۵میلیون هوادار دارد و جریان نزدیک به احمدی‌نژاد در مجلس با اعضای پایداری و تندروها به وحدت رسیده و با توجه به این محبوبیتی که ایشان برای احمدی‌نژاد مدعی هستند او را برای ریاست جمهوری نامزد خواهند کرد – خرداد نیوز

سختی تحریم ها را فقرا تحمل می کنند، آن را به سیاست داخلی ربط ندهید

سخنگوی دولت گفت: مقابله با تحریم مربوط به زندگی کارگران، بازنشستگان، فقرا و سالمندان ایرانی است و نباید عده‌ای این کار را مربوط به سیاست داخلی بدانند. ربیعی افزود: واقعیت این است که کرونا یک بعد مغفول تحریم‌ها را برای افکار عمومی جهان آشکار کرده و ماسک توجیه «ضد تروریستی» تحریم را کنار زده و با همه شومی و هولناکی خود نشان داده که این شهروندان کاملاً عادی ایران هستند که در موقعیت قربانی و آسیب‌پذیری قرار می‌گیرند.

مشکلات روحانی به دلیل فعالیت ترامپ های داخلی و خارجی است

شریعتی فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سؤال که «همچنان عملکرد روحانی را قابل دفاع می‌دانید» گفت: «ما در حال حاضر هم از عملکرد روحانی دفاع می‌کنیم، روحانی به‌طور نسبی با توجه به همه محدودیت‌ها، معذوریت‌ها و سنگ اندازی‌های داخل و خارج موفق عمل کرد. ترامپ در خارج و تندرو‌ها در داخل مانع از تحقق بسیاری از وعده‌های روحانی شدند.

کشتی جاسوسی آمریکا در خلیج فارس بر فعالیت موشکی ایران نظارت می‌کند

یک نشریه آمریکایی مدعی است نیروی هوایی ایالات متحده یک فروند کشتی جاسوسی نظامی را در خلیج فارس مستقر کرده تا به فعالیت‌های موشکی ایران اشراف داشته باشد. «نشنال اینترست» در گزارشی ادعا کرد، این کشتی نظامی به مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا تعلق داشته و چندان هم در کانون توجهات نیست.

رسانه اسرائیلی: آمریکا درآبان اسرائیل را از کرونا ، مطلع کرده بود

شبکه ۱۲ اسرائیل فاش کرد که آمریکا در ماه نوامبر (آبان )، این رژیم و کشور‌های عضو ناتو را از شیوع کرونا مطلع کرده ‌بود. بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل پس از دریافت این اطلاعات از آمریکا نشست فوری برگزار کرد و در خصوص کار‌هایی که می‌توان در برابر این بیماری انجام داد و تأثیراتی که می‌تواند بر این رژیم و کشور‌های عربی منطقه بگذارد، بحث و بررسی کرده است.

کرونا بهانه است، محمدبن‌سلمان به فکر خروج از باتلاق یمن است

مجله اکونومیست در مطلبی به آتش‌بس ادعایی پرداخت و نوشت: عربستان در باتلاق یمن گیر افتاده و کرونا را بهانه‌ای برای خروج از این باتلاق قرار داده است، ولی دست انصارا… برای مذاکره بالاست و اگر ائتلاف مذکور با شروط آن‌ها موافقت نکند، عربستان حملات دردناکی دریافت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت