شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

ضرورت توجه به برندینگ محصولات کشاورزی استان

در خبرهای آوا خواندم که استاندار گفته اند یک گروه از استان برای شرکت در جام جهانی و معرفی خراسان جنوبی 55 روز به قطر می روند چقدر کار خوب ، به موقع و پسندیده ای است . چند روز پیش در تهران در یکی از فروشگاه های لاکچری شیرینی را قیمت کردم که بسته بندی زیبای داشت از فروشنده پرسیدم این شیرینی کجاس گفت روورکرده اصل بیرجند است برایم جالب بود که آنقدر با حرارت می گفت اصل بیرجند که انگار چند نمونه کپی هم از آن در بازارهای بین المللی عرضه شده است چقدر خوب است روی منطقه و شهر و استانمان غیرت داشته باشیم و اجازه ندهیم زعفران ما به اسم افغانستان ، عنابمان به اسم چین و محصولات دیگرمان همه به اسم سایر نقاط کشور عرضه شود . تا سال پیش همیشه بعد از عوارضی جاده مشهد تابلوهایی بود که نوشته بود عناب بیرجند اما خیلی وقت است دیگر بیرجند را پاک کرده اند و فقط می نویسند عناب تازه و این یعنی اینکه بحث برندیگ ما دارد کمرنگ می شود . اختصاص بودجه
به حوزه برندیگ یک اصل و ضرورت برای توسعه صنعت کشاورزی در استان
است که حتما مسوولان توجه دارند و لطفا
بیشتر توجه کنند تا زحمات کشاورزان و سابقه بلند منطقه مان از دست نرود و همچنان نام پرآوازه این خطه در جهان بدرخشد . آنچه که مشخص است در نبود شرکت های توانمند منطقه ای ، برندیگ محصولات کشاورزی نه در توان خرده مالکان کشاورز است و نه در حوصله بخش خصوصی نوپا و باید در این حوزه برای حداقل چند محصول شاخص دولت ورود کرده و اختصاصی کار نماید تا باعث توانمندی کشاورزان در خراسان جنوبی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت