شهرستان طبس نیازمند زیرساختهای ویژه است


استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرستان طبس به لحاظ وسعت، جمعیت و موقعیت جغرافیایی خاص، نیازمند زیرساختهای ویژه است.حمید ملانوری، در حاشیه بازدید از پروژههای عمرانی شهرستان طبس، اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی طبس در مسیر جادههای ترانزیتی اصلی که مسافرپذیری را به همراه دارد، ایجاب میکند زیرساختهای لازم در زمینههای جادهها، بهداشت و درمان و… تأمین شود.وی تصریح کرد: این موضوع با پروژههایی که در سطح شهرستان در دست اجراست، به طور ویژه دنبال میشود؛ با برنامه ریزی مناسب، همه توان را برای توسعه شهرستان بکار میگیریم.به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازدیدهایش از پروژههای بهداشتی و درمانی طبس بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان باید به لحاظ تخصصی توسعه پیدا کند.ملانوری به پروژههای در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی در طبس اشاره کرد و یادآور شد: استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همه با هم پیگیر هستیم که خدمات را به اندازه نیاز شهرستان توسعه دهیم.وی از شروع به کار پروژه اورژانس گفت و اظهار امیدواری کرد؛ بنا به برنامه ریزیهای صورت گرفته این پروژه ظرف مدت یک سال به بهره برداری برسد.
استاندار خراسان جنوبی افزود: برای توسعه خدمات در حوزه درمان هم دو بحث راه اندازی بیمارستان قدیم یا احداث ساختمانی جدید مطرح است تا نیاز منطقه تأمین شود.
ملانوری اظهار کرد: تصمیم گیری در این خصوص به کار کارشناسی و بررسی صرفه و صلاح منطقه نیاز دارد که امیدواریم به زودی در این خصوص تصمیم خوبی گرفته شود تا خدمات دهی به مردم بیشتر شود.وی به بازدید از پروژه احداث مسکن اقشار کم درآمد شهرستان نیز گریزی زد و گفت: بخش عمدهای از واحدهای در دست اقدام تحویل شده و مابقی با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجرا هستند.وی با بیان اینکه دستگاههای خدمات رسان نیز تأمین زیرساختهای لازم برای این واحدها را در اولویت برنامههای خود دارند، تصریح کرد: طبس به لحاظ وجود معادن غنی، واحد های صنعتی، محصولات کشاورزی، گردشگری و.. از شهرستانهای غنی استان و کشور است.ملانوری با اشاره به وجود ۷۵ درصد ذخایر ذغالسنگ کشور در طبس تصریح کرد: برای بهره برداری از ذخایر معدنی، ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی و تأمین زیرساختهای گردشگری شهرستان باید فعال تر شویم. وی ادامه داد: بخش خصوصی باید به طور ویژه سرمایهگذاری کند تا با بهره برداری از ظرفیتهای شهرستان، شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال و تولید ثروت و درآمد باشیم و مردم نیز از شرایط مطلوب تری بهره مند شوند. استاندار بیان کرد: واحدهای فعال نیز باید در قالب مسئولیت های اجتماعی خود کمک کنند تا خدمات رفاهی در شأن مردم در این منطقه تأمین شود.استاندار در این سفر از کارخانه کک سازی طبس هم بازدید کرد. ملانوری در این بازدید از وضعیت فعالیت و اشتغالزایی این پروژه مطلع شد.این کارخانه با ظرفیت تولید سالیانه ۴۵۰ هزار تن کک متالوژیکی از طریق تکنولوژی بازیافت حرارتی در مجاورت معادن زغالسنگ پروده قرار دارد.حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحد تولیدی بزرگ بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان است. .استاندار در شرکت ذغالسنگ پروده هم حضور یافت. با برنامه ریزیهای صورت گرفته مبنی بر افزایش سرمایه گذاری ایمیدرو در این واحد، اشتغال ایجاد شده از ۲۵۰۰ نفرهم فراتر خواهد رفت.

بازدید استاندار از بزرگترین پروژه مرمتی شرق کشور

استاندار از کاروانسرای گردشگری چهارده طبس به عنوان بزرگترین پروژه مرمتی شرق کشور در روستای جوخواه نیز بازدید کرد. وی ضمن رصد میدانی شرایط موجود، از روند کار ساخت، مرمت، آماده سازی و پیشرفت فیزیکی کاروانسرای گردشگری چهارده مطلع شد.بخشی از کاروانسرای چهارده بیانگر معماری دوران صفویه است و بخشی نیز مربوط به دوران قاجاریه است. بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، نامزدی کاروانسراهای خراسان جنوبی برای ثبت در میراث جهانی مورد تأیید قرار گرفته و در سال جدید میلادی به عنوان پنجمین اثر استان، بعد از باغ اکبریه، قنات بلده کویر لوت و توبافی خراشاد، ثبت جهانی میشود.

بازدید از اجرای پروژه باند دوم محور طبس- یزد

استاندار از محل اجرای پروژه باند دوم محور طبس- یزد هم بازدید کرد. ملانوری در این بازدید ضمن رصد روند اجرای پروژه از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در این شهرستان مطلع شد.طول پروژه باند دوم محور طبس- یزد ۳۴۰ کیلومتر است که ۱۵۵ کیلومتر آن در جغرافیای استان واقع شده و با اقدامات اداره کل راه و شهرسازی تاکنون ۱۳ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.در حاضر دو بانده سازی ۲۶ کیلومتر دیگر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اقدام است و بنا به هدف گذاری های صورت گرفته تا پایان سال، پیشرفت فیزیکی پروژه به ۴۰ درصد میرسد. بنا به پیگیریهای استاندار مبنی بر تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه از طریق تهاتر بانکی، پیش بینی می شود ۱۰ کیلومتر از این محور تا پایان سال مالی ۹۹ -تیرماه ۱۴۰۰- به بهره برداری برسد. با توجه به اقدامات گسترده اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در طبس، در حال حاضر ۱۵۲ کیلومتر معادل ۳۰ درصد از مجموع باندهای دوم در دست اجرا در سطح استان در حوزه این شهرستان اجرا میشود. علاوه بر این از مجموع ۶۶۱ کیلومتر باند دوم اجرا شده در سطح استان، ۱۷۰ کیلومتر در جغرافیای شهرستان طبس، زیر بار ترافیک است.

بیمارستان جدید بشرویه سال آینده به بهرهبرداری میرسد
جم- پنج شنبه و جمعه ، دو شهرستان غربی استان میزبان استاندار و مسئولین خراسان جنوبی بودند تا آخر هفته خوب برای شهرستانهای طبس و بشرویه رقم بخورد. استاندار در بازدید از بیمارستان در دست ساخت بشرویه که نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس، فرماندار بشرویه و جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند،گفت: به طور جدی پیگیری میکنیم که بیمارستان بشرویه سال آینده به بهرهبرداری برسد. ملانوری افزود: با برنامهریزیهای صورت گرفته امیدواریم بخش ساختمانی بیمارستان تا پایان خرداد ۱۴۰۰ تمام شود. وی گفت: بعد از اتمام ساختمان، موضوع محوطهسازی، حصارکشی و تامین تجهیزات انجام خواهد شد. وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژههای سلامت محور، سعی میکنیم کار با جدیت ادامه یابد. وی به موضوع زمانبر شدن روند اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه سال ۱۳۹۰ شروع شد و طی سالهای گذشته با کاستیهایی مواجه بوده حتی در دورهای به دلیل نبود اعتبار، عملیات ساختمانی پروژه تعطیل شده است. ملانوری تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تامین اعتبار صورت گرفته و پیگیریهای مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان و شهرستان، کار شتاب گرفته است. وی با اشاره به بازدید امروزش از پروژههای عمرانی شهرستان بشرویه افزود: سه کیلومتر از پروژه دوبانده سازی مسیر بشرویه به طبس تا دهه فجر امسال به بهرهبرداری میرسد.

استاندار در شورای اداری شهرستان بشرویه
استاندار گفت: استعدادها و ظرفیت های استان باید محور توسعه باشند. ملانوری با بیان این مطلب در شورای اداری شهرستان بشرویه خاطرنشان کرد: ظرفیت های توسعه ای استان باید بر مبنای پتانسیل های هر شهرستان مشخص شود. وی تأکید کرد: اگر بر روی ظرفیت های استان درست کار کنیم، ثروت و درآمدی که حاصل می شود صد برابر اعتبارات دولتی است. به گفته وی؛ برای فعال کردن مزیت ها باید از توان خود اهالی هر منطقه استفاده شود. استاندار با اشاره به توانمندی های گردشگری، معدن، کشاورزی و… استان، گفت: این که از این استعداد ها درست استفاده نشده، به دلیل کم کاری من و شماست که برنامه ای عمل نکرده ایم. وی تأکید کرد: دوره، دوره خدمت، کار، تدبیر و تلاش است، ما فرصتی برای از دست دادن نداریم. به گفته وی؛ با تحقق این برنامه ما می توانیم شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم و دیگر نیاز نیست منتظر اعتبارات قطره چکانی دولتی بمانیم. استاندار درخصوص فعالیت بخش خصوصی در استان نیز گفت: فعالان استان در واحدهای تولیدی باید بدانند در قبال سرمایه ای که از استان برداشت می کنند، مسئولیت اجتماعی دارند. ملانوری گفت: سرمایه گذاران باید کاری کنند که مردم وجودشان را حس نمایند.

بازدید از واحد پرورش شترمرغ
استاندار همچنین از یک واحد پرورش شترمرغ در بشرویه بازدید کرد. این واحد پرورش شترمرغ در بشرویه که با روزی ۱۰۰ جوجه کار خود را شروع کرده بود، این روزها موفق به ایجاد چرخه فرآوری کامل صنعت شترمرغ در این شهرستان شده است. این واحد پرورش طیور در بهمن ماه ۱۳۹۷ به بهره برداری رسیده و با ظرفیت ۱۵۰ قطعه شترمرغ مولد و ۳۵۰۰ قطعه جوجه یک روزه، برای ۲۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته است.

کارخانه پنبه پاک کنی بشرویه، میزبان استاندار
استاندار همچنین در جریان سفر به شهرستان بشرویه از کارخانه پنبه پاک کنی بازدید کرد.ملانوری همزمان با حضور در کارخانه پنبه پاک کنی از مراحل برداشت و فرآوری بذر نیز بازدید کرد.

بازدید استاندار از کاروانسرای تاریخی اصفاک
استاندار در ادامه بازدید های خود از کاروانسرای تاریخی اصفاک در بشرویه نیز بازدید کرد.بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، نامزدی کاروانسراهای خراسان جنوبی برای ثبت در فهرست میراث جهانی مورد تأیید قرار گرفته و در سال جدید میلادی، کاروانسراها به عنوان پنجمین اثر این استان، بعد از باغ اکبریه، قنات بلده کویر لوت و توبافی خراشاد، ثبت جهانی میشود. همچنین مشکلات استخر شنای بشرویه با حضور استاندار نقد و بررسی شد. ملانوری با هدف رصد میدانی و اطلاع از وضعیت استخر شنای بشرویه از این پروژه نیمه تمام بازدید کرد.استاندار، در ادامه این سفر یک روزه با خانواده معزز شهید سرافراز عباس الهیان دیدار کرد. وی در این سفر ازطرح بهسازی ورودی شهر بشرویه و بافت تاریخی این شهر بازدید کرد.

تاکید شهردار بیرجند بر تسریع روند اجرایی پروژه های عمرانی

خیرآبادی- شهردار بیرجند در ادامه بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری بر تسریع انجام امور مربوط به هر پروژه برای بهره مندی شهروندان از آنها تا کید کرد و در خصوص اجرای طرح میدان شهید سلیمانی گفت: طرح مد نظر برای اجرا در این میدان در حال بررسی است و تا زمانی که نهایی شود ،ساماندهی و بهسازی میدان اجرایی می شود و اقدامات لازم برای ایجاد حدود ۱۷ هزار متر مربع فضای سبز و اجرای جدول از این میدان تا دور برگردان به سمت پلیس راه بیرجند آغاز می شود .جاوید با اشاره به این که عملیات خاکبرداری پارک خطی مهرشهر در گذشته اجرا و ساخت دیوار ساحلی این پارک در حال اجرا است،افزود: پارک خطی مهرشهر هزار و ۲۰۰ متر طول دارد که در مرحله نخست دیوار ساحلی در دو طرف پارک خطی در مجموع به طول دو هزار و ۴۰۰ متر و با ارتفاع دو تا چهار متر اجرا میشود. مرحله نخست اجرای این پارک تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد و بیش از سه میلیارد تومان اعتبار برای مرحله نخست پارک خطی مهرشهر پیشبینی شده که اقداماتی همچون پیادهروسازی، خاکبرداری و اجرای دیوار ساحلی، تاسیسات و ابنیه، نمازخانه و سرویس بهداشتی انجام شود. به گفته وی بخش های از این طرح اجرا شده و بقیه آن هم در حال انجام است و به پیمانکار گفته شده با استفاده از نیروی بیشتر اجرای آن تسریع شود. جاوید در ادامه در در محل میدان موسی بن جعفر (ع) بیرجند حضور یافت واز نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در مسیر کانال این منطقه قرار گرفت. شهردار به همراه معاونا ن و تعدادی از روسای سازمان های شهرداری از میدان شهید سندروس و معابر دو طرف این میدان بازدید و در خصوص پیشنهاد ایجاد بازارچه فرش با توجه به این که فرش فروش ها در این منطقه فعالیت دارند ، خواستار تهیه طرح مورد نظر شد تا با مشارکت صاحبان مغازه های موجود در این خیابان ها اقدام لازم عملیاتی شود.پارک آزادی بیرجند نیز دیگر مکانی بود که شهردار با هدف بررسی وضعیت فعلی آن و پیشنهادات مطرح شده در این خصوص از آن بازدید کرد. او با اعلام این که پارک آزادی یکی از زیباترین پارک های بیرجند است،خاطر نشان کرد:آبیاری فضای سبز و درختان این پارک ازمخزن چاه میدان ابوذر بیرجند تامین می شود و با هدف ایجاد امنیت در آن اداره اجرائیات شهرداری در آن مستقر شده است .جاوید در بازدید از پروژه ساماندهی و بهسازی میدان آیت ا… عبادی که ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد، گفت:برای فاز یک آن ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان با پیمانکار قرارداد منعقد شده است و برای اجرای کامل این پروژه در دو فاز بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه می شود و پیش بینی زمان بهره برداری از آن برای عید نوروز ۱۴۰۰ است. وی در ادامه از احیاء بخش های مختلف بوستان جنگلی بیرجند به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های شهرداری با مساحت ۴۰ هکتار که در حال اجرا است بازدید نمود. شهردار بیرجند در بازدید از پارکینگ طبقاتی حکیم نزاری بیرجند خاطر نشان کرد: این پارکینگ با ظرفیت پارک ۱۰۰ دستگاه خودرو و با حدود ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع مساحت در دو طبقه در حال ساخت است که این پروژه دارد دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

فوت یک نفر و شناسایی ۵۹ مبتلای جدید

صداوسیما-معاون بهداشتی علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته از ۱۵۵ آزمایش انجام شده در استان ۵۹ آزمایش، مثبت قطعی بوده، که از این تعداد ۱۵ نفر در بیرجند، ۵ نفر فردوس، ۱۲ نفر قاین، ۶ نفر طبس، ۵ نفر نهبندان، ۲ نفر درمیان، ۴ نفر سربیشه ، یک نفر بشرویه ، ۷ نفر در زیرکوه و ۲ نفر در خوسف بودند و شهرستان سرایان نیز مورد جدیدی از این بیماری نداشته است. تعداد فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان نیز ، به ۶۵۸ نفر رسید.

ستاد طرح حمایت از فرزند معنوی در ادارات خراسان جنوبی تشکیل میشود

ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر ایجاد ستاد در همه ادارات برای تحقق طرح «هر کارمند حامی فرزند معنوی» به ریاست بالاترین مقام دستگاه تاکید کرد. خوش خبر در نشست طرح اکرام ایتام و محسنین (هر کارمند، حامی فرزند معنوی) که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: مشارکت در این طرح، فرصتی است که میتواند اثرات معنوی ماندگاری در زندگی افراد حامی داشته و پشتوانه خوبی برای ایتام و محسنین باشد. وی به نقش تاثیرگذار سازمانهای مردم نهاد (سمن) در جهت اجرای هرچه بهتر این طرح اشاره کرد و افزود: رابطین ستادی برای اجرای طرح هر کارمند، حامی فرزند معنوی در ادارات فعالیت کرده و اقدامات دستگاهها را به دبیرخانه طرح گزارش کنند. خوش خبر گفت: تلاش مجدانه برای تحقق طرح “هر کارمند، حامی فرزند معنوی” در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز توزیع کیتهای تشخیص سریع کرونا در خراسان جنوبی

صداوسیما- توزیع ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی تشخیص سریع ویروس کرونا از امروز در خراسان جنوبی آغاز شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این آزمایش در ۲۰ تا ۳۰ دقیقه وضعیت فرد را در ابتلا به کرونا یا سالم بودن مشخص میکند گفت: این تستها در مراکز بهداشتی سراسر استان توزیع میشود. دکتر مهدی زاده با اشاره به اینکه کیتهای تشخیص سریع کرونا تولید داخل و بصورت رایگان است افزود: اولویت انجام آزمایش با افراد دارای علائم به صلاحدید پزشک، گروه در معرض خطر و دارای بیماری زمینهای و همچنین افراد مسن در تماس با فرد مبتلا قطعی است.

۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان جنوبی خالی است

ایرنا – معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای استان گفت: از ۵۸.۵ میلیون مترمکعب ظرفیت سدهای مخزنی استان اکنون ۷۰ درصد ظرفیت سدها خالی است و برای بارندگیهای امسال مشکلی درخصوص آبگیری آنها وجود ندارد. سید سعید پورجعفر افزود: سد سیاهو سربیشه با ظرفیت ۱۷ میلیون مترمکعب امسال برای آبگیری آماده نیست چون در حال نصب شیرآلات هستیم و سطح دریچهها باز است اما در صورت اتمام حجم سدهای استان به ۷۵ میلیون مترمکعب افزایش مییابد

کسب عنوان قهرمانی خدمتی در مسابقات آزاد بین المللی مصر

کاوش- صبح دیروز پس از برگزاری فینال رشته تفنگ بادی رقابتهای آزاد بین المللی مصر، نجمه خدمتی و پوریا نوروزیان دو تیرانداز ارزنده کشورمان در جایگاه اول ایستادند. به این مسابقات در حالی پیگیری شد که با برگزاری فینال مسابقات تفنگ بادی بانوان، نجمه خدمتی با کسب بالاترین امتیاز در جایگاه اول ایستاد، نماینده سنگاپور دوم شد و فاطمه کرم زاده دیگر نماینده شایسته کشورمان در جایگاه سوم ایستاد. مسابقات آزاد تیراندازی بین المللی مصر از ۱۹ تا ۲۱ آذرماه در رشته های تفنگ و تپانچه بادی آقایان و بانوان با حضور۲۲۰ ورزشکار از ۱۷کشور دنیا به صورت آنلاین درحال برگزاری است.

وزیر بهداشت امروز به خراسان جنوبی سفر می کند

گروه خبر – مدیرکل دفتر استاندار از سفر وزیر بهداشت به استان خبر داد. محبی گفت: بنا به دعوت استاندار، دکتر نمکی بعدازظهر روز شنبه ۲۲ آذر به استان، سفر می کند. وی تأکید کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در ستاد مدیریت بیماری کرونا، بازدید از بیمارستان های بیرجند، اطلاع از روند کنترل کرونا در استان و… از برنامه های وی در این سفر می باشد.

دانشگاه بیرجند در فهرست دانشگاههای سبز جهان قرار گرفت

ایرنا – نام دانشگاه بیرجند براساس نظام رتبهبندی گرین متریک (۲۰۲۰) نخستین بار در میان دانشگاههای سبز جهان قرار گرفت. دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند گفت: با همت شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند و با همکاری دفتر همکاریهای بینالملل دانشگاه، نام این دانشگاه اولین بار در فهرست دانشگاههای سبز جهان قرار گرفت. سامان فرزین افزود: دانشگاه بیرجند در نظام رتبهبندی گرین متریک رتبه ۲۶ کشور را کسب کرد و در این رتبهبندی ۹۱۲ دانشگاه از سراسر جهان و ۴۱ دانشگاه از کشورمان حضور داشتند که دانشگاه بیرجند بین دانشگاههای جهان رتبه ۶۳۵ را به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدار جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، با دستورات ویژه

بیشتر

کاری – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای

بیشتر

نسرین کاری- خراسان جنوبی بیش از ۲۰ هزار معلول ثبت شده در سامانه بهزیستی دارد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت