شنیده ها از یک طرح انتخاباتی اصلاح طلبان ؛ لاریجانی رئیس جمهور و ظریف معاون اول

نامه نیوز نوشت : رویکرد اصلاح طلبان در این انتخابات مشارکت و معرفی کاندیدا با در نظر گرفتن و شرایط و بدون اصرار به مردم است. این رویه هم از سوی آن طیفی که خواهان بازنگری و برگشت به جامعه محوری هستند، مورد استقبال است و هم از سوی آن طیفی که اعتقاد دارند جریان اصلاح طلب با کاندیدایی را معرفی کند که در چارچوب حاکمیت تعریف شده و شانس پیروزی داشته باشد.
بر اساس شنیدههای نامه نیوز این رویه در دستور کار قرار گرفته و صرفا یک ایده نیست. اصلاح طلبان حتی گزینه مورد نظر خود را یافتهاند. تا همین چند هفته قبل حرف از دوگانه لاریجانی – ظریف بود و معلوم نبود که اصلاح طلبان کدام یک از این دو چهره موثر را انتخاب خواهند کرد. اکنون، اما تا حد زیادی تکلیف روشن شده و جریان اصلاحات سناریو اصلی خود برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ را نوشته است.قصه از این قرار است که طبق اخباری که خبرنگار نامه نیوز از آن مطلع شده است افراد مشهور اصلاح طلب و برخی از چهرههای نزدیک به دولت و اعتدال و توسعه سناریو جدیدی را نوشتهاند. این گروه با در نظر داشتن ظرفیتهای علی لاریجانی برای تایید صلاحیت شدن و مدیریت کشور در شرایط فعلی وی را بهترین گزینه برای ائتلاف و حمایت میدانند. این گروه همچنان که امکان جلب رأی اصولگرایان میانهرو ازسوی علی لاریجانی را مد نظر دارند به این مهم هم توجه دارند که شاید او با اقبال عمومی مواجه نشد.
عدم اقبال از لاریجانی همان نکتهای است که اصولگرایان نیز مورد نظر دارند و چند روز قبل باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی به آن پرداخته بود. اصلاح طلبان اما راهکار رفع این نقیصه، را یافتهاند. طیفی از اصلاح طلبان با در نظر داشتن محبوبیت محمدجوادظریف وزیرخارجه روحانی در جامعه و عدم تمایل او به رئیس جمهور شدن یک پیشنهاد راهبردی مطرح کردهاند. پیشنهادشان این است که علی لاریجانی به عنوان گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان وارد کارزار شود، اما از همان ابتدا محمدجواد ظریف را به عنوان نفر اول در کابینه خود معرفی کند. به این ترتیب لاریجانی صاحب سبد رای ظریف خواهد شد و آقای وزیر نیز همان طور که محبوبترین و موفقترین عضو کابینه روحانی بود، در کنار لاریجانی کار خواهد کرد.

پیشبینی یک اصولگرا از پیروز ۱۴۰۰ ؛ مشارکت بالا یعنی حذف پوپولیست ها
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین معتقد است کسانی که پیش از این در عرصه انتخابات حضور داشته و به هر دلیلی از سوی مردم مورد استقبال قرار نگرفتهاند، دیگر پا به عرصه رقابت نگذارند تا افراد جدید اجازه ظهور و بروز پیدا کنند. رئوفیان می گوید : نحوه حضور کاندیداهای انتخاباتی در سال ۱۴۰۰ و همچنین نوع گفتمانی که وارد عرصه تبلیغات خواهند کرد شاید نسبت به ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری تفاوت پیدا کند. پرهیز از شعارهای تکراری و همچنین ارائه برنامههایی که امکان تحقق را داشته باشد، جزو آن دسته از اقداماتی است که به نظر می رسد نامزدهای انتخاباتی در نخستین انتخابات در قرن آینده به دنبال آن باشند تا شاید راهکاری برای افزایش مشارکت انتخاباتی باشد. در فضایی که برخی از کاندیداهای احتمالی مسیر تکراری ارائه شعارهای پوپولیستی را میپیمایند، شاید این بار مردم یکبار برای همیشه این دسته از سیاستمداران عوام فریب را از عالم سیاست بیرون کنند. البته میزان مشارکت مردم در پای صندوقهای رأی و همچنین نگاه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی میتواند در تحقق این امر موثر باشد. وی تاکید می کند : اگر مشارکت حداکثری در انتخابات رخ دهد، مجالی برای پیروزی کاندیداهای پوپولیست فراهم نخواهد شد.

لاریجانی تمام مشکلات نظام را میداند و طرح نوینی دارد
مشاور ارشد رئیس مجلس دهم گفته است: اگر مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری به آقای لاریجانی اقبال کنند مطمئن هستم که مشکلات نظام را می داند و طرح نوینی برای حل مشکلات در آستین دارد. حقیقت پور افزود : لاریجانی سلامت رفتاری و اخلاقی دارد. او مورد تأیید مراجع قم و نجف هستند. وی افزود: او در سطح بین المللی دارای وزن قابل قبولی است و تمام روسای جمهوران و روسای پارلمانی کشورها می دانند او اهل مذاکرات حرفه ای سیاسی است و تفاوت او با گزینه های مطرح از جمله ظریف آن است که ظریف فقط در حوزه سیاست خارجی تنها نقش آفرین بوده است بنابراین بافت مشکلات و مسائل داخل کشور را نمی شناسد چون در این حوزه فعال نبوده است.

آمریکا را نمیتوان یک دولت عضو برجام محسوب کرد

رئیس نشست کمیسیون مشترک برجام در بیانیهای اعلام کرد که اعضاء مجددا تاکید کردند که آمریکا را نمیتوان یک دولت عضو برجام محسوب کرد و واشنگتن نمی تواند فرآیند بازگشت تحریم ها را به عنوان یک عضو برجام کلید بزند این مقام سیاسی در اتجادیه اروپا افزود : از بیانیه مشترک ایران و آژانس استقبال می کنیم وی در بیانیه خود اظهار داشت ادامه پروژههای مدرنسازی راکتور اراک و ایزوتوپهای پایدار در فردو مورد تاکید است.

قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بدون تصویب FATF عملیاتی نیست

صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت، گفت: امروز نیاز است که مجمع به بحث FATF ورود کند ولی متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده است. چراکه تا وقتی این قضایا حل نشده و همکاری بانکها با ایران مهیا نشود، اجرای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین معنایی نخواهد داشت.

این تصور که با فیلترینگ ارتباط ما با دنیا قطع میشود، القایی دروغین است

سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این تصور که فیلترینگ ارتباط ما را با دنیا قطع میکند، القایی دروغین است. هر گاه پیامرسانهای خارجی خط قرمزهای نظام را رد کنند، تدابیری برای آنها میاندیشیم کمااینکه همه کشورها این کار را انجام میدهند چرا که چیزی جز خسارت توام با بدآموزی ندارد.

باهنر: با حذف فضای مجازی صورت مساله را پاک نکنیم

باهنر ، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به طرح ساماندهی پیام رسان های نمایندگان ، فضای مجازی را شمشیر دو لبهای توصیف کرد که می تواند مخرب و مفید باشد و گفت که با حذف این ابزار نمیشود صورت مساله را پاک کرد بلکه باید از این فضا استفاده مفید شود.

احضار وزیر کشاورزی به مجلس برای واردات گندم حجاریان و پسرش

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی چهار شنبه هفته آتی برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان درباره واردات گندم با ارز دولتی توسط سعید حجاریان فعال و تئورسین جریان اصلاحات و پسرش در مجلس حاضر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت