سفری با خبرهای نوید بخش برای استان

گروه خبر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی با همان متانت شخصی و نگاه واقع بینانه و مثبت همیشگی به شرایط استان خراسان جنوبی، این بار از سفری امید بخش خبر می دهد؛ سفری که قطعاً دستاوردهای خوبی برای آینده استان خواهد داشت.   پورعیسی در آستانه سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به اینکه این مصاحبه در زمانی درج خواهد شد که دکتر نوبخت در استان حضور خواهند داشت تأکید می کند: هر چند دستاوردهای سفر را در جریان گزارشی مبسوط در روزهای پس از سفر تقدیم مردم عزیز استان خواهم کرد، اما این قول را به مردم شریف استان می دهم که این سفر هم زمان با سال جهش تولید، مثل دو سفر قبلی پربار و سرشار از خبرهای مهم و خوب خواهد بود. دکتر پورعیسی با اشاره به اینکه دکتر نوبخت این سفر را با هدف بررسی میزان پیشرفت پروژه‌هایی که در قالب سند میان مدت توسعه استان در اسفند ۹۷ و در اولین سفر تدوین و رونمایی شده است انجام خواهند داد، تصریح می کند: افتتاح، راه اندازی، بهره برداری و آغاز عملیات طرح ها و پروژه هایی در حوزه راه، مسکن، صنعت، معدن، فرستنده های دیجیتال، صنایع دستی و اشتغال از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این سفر است.

تفاهم نامه ۹۴۰ میلیاردی
وی به اولین سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در سال ۹۷ و امضای تفاهم نامه ۹۴۰ میلیارد تومانی اشاره می کند که در سال گذشته با تلاش های استاندار محترم و پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریز ی استان، خراسان جنوبی موفق به جذب یک سوم اعتبارات آن شده و ابتدای امسال هم دو سوم دیگر آن یعنی چیزی حدود ۶۰۰ میلیارد تومانش در شرف ابلاغ میباشد . وی ضمن تقدیر از تلاش های همه مسؤولان سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای انجام مقدمات و قبول زحمت انجام سه سفر در طول کمتر از یک و سال و نیم به استان خراسان جنوبی و خاطر نشان کردن این موضوع که اعتبارات مذکور علاوه بر اعتبارات دیگر از جمله اعتبارات ملی یا استانی یا وزارتخانه ای بوده است، از تلاش ها و پپگیری های ویژه استاندار نیز تقدیر کرده و اظهار می دارد: استان خراسان جنوبی یک استان کم برخوردار است، در بازه زمانی سفر اول و دوم، تفاهم نامه ای برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومین امضا کردیم که استان را حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال جلو انداخته است.

افتتاح ۵ هزار واحد جدید
با پیگیری های انجام شده در سفرهای قبلی ۲۵۰۰ واحد از آن به بهره برداری رسید و در این سفر هم ۵ هزار واحد جدید افتتاح و واگذار خواهد شد. پورعیسی به جذب اعتبارات بسیار خوب در حوزه آب هم اشاره می کند و می گوید: با پیگیری های انجام شده از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد برای ۴۰۰ روستایی که در مضیقه آب در استان هستند از طریق بانک های عامل کشور و فاینانس ۵۰۰ میلیارد تومانی از طریق وزارتخانه ها و تملک دارایی ها و سرمایه ای توانستیم برای منابع آب اعتبارات بگیریم. او اضافه می کند: در سفرهای قبلی هم آقای نوبخت عنایت ویژه ای به مباحث ریلی داشتند که تخصیص های خوبی به استان تعلق گرفت. در این خصوص با یک فاینانس خوب که روسیه خواهد داشت راه آهن استان از مسیر چابهار و زاهدان، به مشهد وصل خواهد شد. پورعیسی به نبود تعادل های منطقه ای در شرق اشاره و تأکید می کند: رفع این عدم تعادل ها در کوتاه مدت مقداری مشکل و زمان بر است، ولی عنایت ویژه دولت محترم و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان وجود دارد چون من ندیده ام جناب آقای نوبخت سه بار درطول یکسال به یک استانی سفر بکنند حتی در سفر قبلی که ایشان داشتند سه استان را در یک روز بازدید کردند ولی در استان خراسان جنوبی به دلیل اهمیتی که قائل هستند از صبح تا غروب در استان حضور خواهند داشت. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به برنامه های سفر سوم که با امضای تفاهم نامه های مهم و بزرگ بخش مهمی از این عدم تعادل های منطقه ای را رفع خواهد کرد اشاره و تصریح می کند: بر اساس این تفاهم نامه، برای ۷۵۰۰ نفر از افرادی که دارای مشکل اشتغال هستند یا تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، ۴۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد که ۲۰ میلیون تومان آن وام، ۱۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۴ و اهداف یارانه ای و ۱۰ میلیون تومان هم از طریق دستگاههای حمایتی مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و بسیج و کمیته امداد امام خمینی(ره) تأمین خواهد شد.

تفاهم نامه ای برای صنایع دستی
وی با بیان اینکه چیزی حدود ۷۵ میلیارد تومان یارانه واریزی به این پروژه خواهد بود تأکید می کند: تفاهم نامه ای برای صنایع دستی در یازده شهرستان استان و برای ۱۱ رسته شغلی متناسب با هر شهرستان امضا خواهد شد که به سه هزار نفر وام ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی بانرخ ۴ درصد و ۲ تا ۴ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد شد و همه این افراد به مدت یکسال بیمه خواهند شد تا اشتغال پایدار برای آنها ایجاد شود. همچنین برای حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان در قالب ۷۰ پروژه در بخش خصوصی و تعاونی و دولتی که زیرساختی هستند تفاهم نامه ای امضا خواهد شد که در صورت انجام این تفاهم نامه در بخش خدمات، صنعت، کشاورزی و زیرساختی یک جهش و تحول بزرگ خواهیم داشت. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی، افتتاح ۱۲ فرستنده دیجیتال برای بهره مندی ۱۸ روستا از شبکه های رادیویی و تلویزیونی و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۵ کیلومتر باند دوم و بزرگراه از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این سفر عنوان می کند. .به گفته وی خروجی این مباحث کاهش نرخ بیکاری در استان است که خوشبختانه همه ی شاخصه ها این را نشان می دهد. وی در پایان به صورت ویژه از معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نام می برد و تأکید می کند من به سهم خودم از استاندار محترم تشکر می کنم. من در ده یا دوازده استان خدمت کرده ام و تحولی را که در سطح استان در این دو ساله شاهد هستم که انجام گرفته واقعاً بی نظیر و مثال زدنی است.
دکتر پورعیسی خاطر نشان می کند: خراسان جنوبی استانی با ظرفیت های بسیار بالاست و همه ی تلاش ما به عنوان مسؤولان و امانت داران این استان، شناساندن این ظرفیت ها به صورت منطقی و معقول به مسئولین کشوری و تلاش و پیگیری های مستمر برای اخذ اعتبارات و بودجه های مناسب است تا مردم استان طعم خوش توسعه و پیشرفت و آبادانی را بچشند و با امید و انگیزه برای تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت