روزسه شنبه برای تعویض پلاک خودرو به مرکز تعویض پلاک بیرجند مراجعه کردم. همان طور که میدانید این مراکز معمولاً بسیار شلوغ هستند و مردم ساعاتی را در نوبت میگذرانند.
در همین حین، شاهد برخورد و رفتار محترمانه جناب سرهنگ «بهروزی» با ارباب رجوع بودم. ایشان با گشادهرویی، شوخطبعی و دقت بسیار به سوالات مردم پاسخ میدادند. آنچه برای من بسیار جالب و قابل تقدیر بود، نحوه برخورد ایشان با مراجعینی بود که با کسری مدارک مراجعه کرده بودند. به جای سختگیری یا رد درخواست، با گرفتن شماره تلفن افراد مربوطه، به شکلی ماهرانه و محترمانه، صحت گفتههای مراجعین را بررسی و برای رفع مشکل آنان تلاش میکردند. این رفتار نه تنها گره از کار مردم میگشود، بلکه احترام و اعتماد را به فضای اداری بازمیگرداند.
به عنوان نمونه فردی کارت ملی پدرش را که نیازمندبود نیاورده ونیازبه احراز هویت ویا اطمینان از صداقت مراجعه کننده بود ،ایشان شماره تلفن پدرمراجعه کننده را برای دستیابی به صدق موضوع وکسب اطلاعات واطمینان لازم دریافت وتماس گرفت واطلاعات لازم را کسب کردوکاروی راسریع راه انداخت و لبخند رضایت را برلبان مراجعه کننده نشاند که درغیر این صورت، وقت امروزش هدر وباید دوباره نوبت برای روز دیگری می گرفت .واقعا جای تحسین داشت
در شرایطی که گاهی شاهد بیحوصلگی یا بیاعتنایی برخی مسئولان به مراجعین هستیم، این حرکتِ مسئولانه و مردمدارانه، درس بزرگی برای همه ماست. این اقدام نشان میدهد که میتوان حتی در شلوغترین و پراسترسترین شرایط، با تعهد و اخلاق حسنه، خدمترسانی کرد و گرهگشای کار مردم بود. از این طریق، از زحمات جناب سرهنگ بهروزی و تمامی خدمتگزاران صادق و خدومی که منشأ خیر و آسایش برای هموطنان هستند، قدردانی میکنم. امیدواریم این رفتار، سرمشقی برای دیگر مسئولان باشد تا خدمت به مردم را با چهرهای گشاده و قلبی مهربان در اولویت کار خود قرار دهند.

حاجی – به عنوان یکی از هموطنان و هماستانیهایی کهسالهاست به دور از زادگاه، در

