روایت شهردار از طلب میلیاردی شهر بیرجند از ادارات استان

مهدی آبادی- شهردار بیرجند روز پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی گفت: اکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلبکار هستیم.
محمد علی جاوید با اعلام خبر فوق ضمن اشاره به افتتاح مرکز بیرجند شناسی در آینده نزدیک، عنوان کرد: مرکز بیرجند شناسی در باغ و عمارت شوکتیه در درشکه خانه قدیم به نام پروفسور گنجی انجام می شود که برای این پروژه یک و نیم میلیارد تومان تخصیص داده شده است. وی اضافه کرد: نمایشگاه عکس، فعالیت های هنری و برگزاری برخی از جشنواره ها در این مکان انجام می شود و در هفته های آتی به بهره برداری می رسد. وی با اشاره به اینکه ساختمان گرم خانه شهرداری نیز تا اوایل آذرماه به بهره‌برداری می رسد، تصریح کرد: طرح جامع مدیریت پسماند بیرجند در کارگروه مدیریت پسماند استان مطرح و تصویب شد و امیدواریم تا مردادماه سال آینده شاهد تحول در حوزه مدیریت پسماند شهر بیرجند باشیم.

شهرداری متولی طرح جامع نیست

شهردار بیرجند در خصوص طرح های شهری نیز با بیان اینکه شهرداری متولی طرح جامع تفصیلی نیست، گفت: مسئول این طرح اداره کل راه و شهرسازی می باشد که تاکنون فعالیت های زیادی انجام شده است. جاوید به پروژه هلال بیرجند نیز اشاره و افزود: در این پروژه مالک ملزم به تامین پارکینگ شده و بدون ساخت پارکینگ پروانه کار داده نخواهد شد. وی اضافه کرد: شهرداری می توانست جریمه پارکینگ را دریافت کند اما به خاطر منافع مردم از این عمل چشم پوشی کردیم. جاوید تصریح کرد: برای تامین پارکینگ باید درشعاع نزدیک به ساختمان پارکینگی فراهم شود.وی درباره ساختمان های خیابان زعفرانیه نیز گفت: در مجموعه زعفرانیه بیرجند کاربری‌ها و سرانه های مطلوبی تدارک دیده شده اما باید عملیات رو بنایی نیز انجام شود. شهردار بیرجند با بیان اینکه سیاست شهرداری تیم داری در حوزه ورزش نیست، عنوان کرد: وظیفه شهرداری ایجاد زیرساخت های لازم برای ورزش های همگانی و زمین های کوچک در محلات گوناگون برای شهروندان است.

به دنبال کارهای پوپولیستی نبودیم

شهردار بیرجند با بیان اینکه شهرداری به دنبال کارهای پوپولیستی نبوده، تصریح می کند: در این شرایط اقتصادی فرهنگسرا بزرگ بیرجند با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می شود. جاوید اضافه کرد: این پروژه بزرگ ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۳۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و ۱۷ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز داریم. وی با بیان اینکه هیچ پروژه ای را کلنگ زنی نکردیم مگر در همین دوره به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: تا پایان این دوره شورای شهر بیرجند ۱۰ پروژه عمرانی مهم به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون پنج پروژه تکمیل شده است.

مطالبات مردم مهرشهر به حق است

شهردار بیرجند به مشکلات مهرشهر پرداخت و گفت: این مجموعه چند هزار نفری بدون فراهم کردن زیرساخت های لازم به مرکز استان القا و باعث مشکلات زیادی شد. جاوید با بیان اینکه مطالبات مردم به حق می باشد، افزود: از محل اعتبارات دولتی پروژه پارک نهم دی، پارک بهجت، انتقال آب، پارک شکراب، مخزن آب شمال شهر بیرجند، همه ی عملیات زیرسازی و آسفالت از محل منابع داخلی شهرداری انجام که همه این پروژه‌ها در کمتر از سه سال محقق شده است. وی اضافه کرد: توافق نامه ای با شرکت آب و فاضلاب استان منعقده شده که تا پایان آبان ماه تمام عملیات آب و فاضلاب مهرشهر انجام گیرد وگرنه هیچ مجوزی به این اداره در سایر قسمت های شهری داده نخواهد شد. جاوید ادامه داد: خوشبختانه این پروژه در حال انجام و تا آبان ۸۰ درصد کار انجام می شود. شهردار بیرجند به تک ورودی بودن مهرشهر اشاره و گفت: برای وردی مهر شهر با همکاری استانداری ۲ گزینه در حال نهایی شدن است و پس از جمع بندی این موضوع اجرایی خواهد شد.

انتقال صنوف آلاینده در آینده نزدیک

شهردار بیرجند به طرح انتقال صنوف آلاینده اشاره و گفت: این طرح در دو بخش ۸۰۰ قطعه در اراضی دولتی و ۲۰۰ قطعه در اراضی شهرداری پیش بینی شده که تاکنون ۸۰۰ قطعه واگذار شده است. جاوید با بیان اینکه قطعات شهرداری به دلیل برخی از مشکلات تعیین و تکلیف نشده، افزود: برای صدور پروانه ساخت صنوف آلاینده تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفتیم و بر اساس سیاست تشویقی شهرداری تا اواخر سال بخش زیادی از این پروژه تکمیل می شود. به گفته جاوید با پیشرفت کارها در آینده نزدیک شاهد انتقال صنوف آلاینده هستیم.

برنامه های استقبال از بهار

شهردار بیرجند به برنامه شهرداری برای استقبال از بهار اشاره و بیان کرد: از همه هنرمندان شهر در بخش‌های گوناگون دعوت کرده‌ایم تا در بحث دیوارنگاری، گل کاری، المان سازی در بحث استقبال از بهار و قرن جدید همکاری کنند تا شادی و نشاط را در مرکز استان به وجود آوریم. جاوید به روزهای اول شهرداریش اشاره و گفت: در بحث مازاد درآمد در آغاز شهرداری بودجه شهرداری ۵۶ میلیارد تومان بود که در اسفند سال گذشته ۱۸۷ میلیارد تومان تحقق پیدا کرد که افزایش سه برابری داشته است. وی به مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی اشاره و عنوان کرد: اکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب داریم.

خط ویژه بی آر تی در طالقانی

شهردار بیرجند عنوان کرد: به دلیل اینکه مطالعات جامع ترافیکی و حمل و نقل بیرجند انجام نشده بود، تصمیم‌گیری برای معابر مانند طالقانی کار سختی بود. جاوید با بیان اینکه برای این خیابان خط ویژه بی آر تی در نظر گرفته شده، افزود: سیاست شهرداری بر اساس طرح جامع ترافیکی خواهد بود. وی با اشاره به سازمانی که تاریخی را برای پایان پروژه ها اعلام نمی کند، گفت: افتتاح پارک جنگلی در اردیبهشت ۱۴۰۰، افتتاح پارکینگ حکیم نزاری در دهه فجر، مرمت دیوار یخی و افتتاح میدان شهدا تا پایان سال از پروژه‌های افتتاحی مرکز استان می باشد.

پروژه ای نیمه کاره رها نمی کنیم

شهردار بیرجند با بیان اینکه پروژه ای را نیمه کاره رها نخواهیم کرد، افزود: تمام کارهایی که از سال اول مدیریتم آغاز شده با تلاش و همت مجموعه شهرداری به اتمام برسانیم. جاوید اضافه کرد: پروژه زیباسازی میدان آیت ا… عبادی در ضلع غربی بیرجند و در مسیر ورودی شهر از سمت کرمان و ساماندهی بلوار سپهبد شهید قاسم سلیمانی از دیگر اقدامات شهرداری می باشد.

شهرداری وابسته به هیچ جا نیست

شهردار بیرجند با بیان اینکه مدیران شهرداری از کارامدترین نیروهای اجرایی هستند، گفت: شهرداری وابسته به هیچ گروه، جریان و حزبی نیست و بدون دگیر شدن در موضوعات حاشیه ای براساس منافع شهروندان مرکز استان عمل می کند. جاوید افزود: مدیران شهری بر اساس شایسته سالاری انتخاب شدند و در انتصاب آنها هیچ گونه فشاری وجود ندارد. وی ادامه داد: شرایط کشور به گونه‌ای است که با مشکلات زیاد اقتصادی مواجه هستیم و در این راستا انتظار این است که خدمات را به نحو مطلوبی ارائه دهیم. شهردار بیرجند با بیان اینکه یکی از رسالت‌های شهرداری شفاف‌سازی و دریافت مطالبات مردم از طریق رسانه‌ها است گفت: متاسفانه گاهی مطالبی در رسانه ها منتشر می شود که به برخی از آنها پاسخ نمی دهیم چرا که مردم فعالیت ها را قضاوت می کنند. وی از رسانه درخواست کرد تا مسیر هموار و مطالب را با امانتداری به مردم منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت