رأی نمایندگان تکلیف تاجگردون را مشخص میکند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه مجلس پایبند به قانون خواهد بود، گفت: در موضوع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون طبق روال قبل رای گیری تکلیف را روشن میکند.
به گزارش جهان نیوز، محمدتقی نقدعلی با اشاره به اینکه مجلس در موضوع تایید اعتبارنامه غلامرضا تاجگرون طبق قانون عمل خواهد کرد، گفت: رویه مجلس در اینباره طبق عملکرد سابق پایبندی به قانون بوده و این موضوع طبق مستندات و مشاهدات قبلی ثابت شده است.نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در موضوع ارجاع اعتبارنامه نماینده گچساران به صحن علنی پس از بررسی در کمیسیون تحقیق نیز مجلس به قانون پایبند خواهد بود، افزود:در خصوص اعتبارنامه این منتخب مجلس نیز همان گونه که یک بار عبارت تصمیم گیری به رای گیری تفسیر شده این بار هم انتظار میرود همین رویه تکرار شود.وی یادآور شد: در یک موضوع واحد دو نوع تصمیم گیری نخواهیم داشت، لذا انتظار داریم این بار نیز موضوع به رای مجلس گذاشته و با نظر همه نمایندگان تصمیم گیری شود

آخوندی در ویلای لواسانش در حال استراحت هست

اگر در بخش مسکن از ظرفیتهای قانونی استفاده میشد و وزیر سابق مسکن مورد سوال قرار میگرفت امروز شاهد وضعیت بد مسکن نبودیم.به گزارش جهان نیوز، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس در نشست خبری که (سهشنبه) در خبرگزاری مهر با موضوع «چرا بررسی اعتبارنامه نمایندگان مهم است؟» برگزار شد، گفت: در این جلسه به دنبال آن هستیم که یک موضوع ظرفیتساز را مطرح کنیم و کمک کنیم تا بتوانیم از ظرفیتهای موجود در مجلس استفاده شود.وی افزود: بررسی صلاحیت اعتبارنامه نمایندگان بر اساس اصل ۹۳ قانون اساسی توسط نمایندگان مجلس به حدی مهم است که در ردیف شورای نگهبان قرار دارد. مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد؛ مگر در مورد تصویب اعتبارنامه نمایندگان.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان پس از تائید اعتبارنامهشان میخواهند وظیفه نمایندگی کل ملت را بر عهده بگیرند به همین دلیل بررسی اعتبارنامه اهمیت و جایگاه بالایی در قانون اساسی دارد.شاکری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود برای آغاز به کار مجلس یازدهم ضمن تأکید بر بیانات حضرت امام خمینی (ره) که مجلس در رأس امور است و آن را عصاره فضیلت مردم میدانستند، گفتند که مجلس با قانونگذاری، ریلگذاری میکند. مسیر حیات کشور و همه دستگاههای حکومتی، مردمی و همه آحاد وظیفه دارند از این مسیر حرکت کنند.وی مبارزه با فساد را یکی از ریلگذاریهای مهم مجلس دانست و افزود: مبارزه با رانت و فسادستیزی، یکی از وظایف مجلس است بنابراین باید از این ظرفیت که در قانون اساسی آمده و امام(ره) و مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، استفاده شود.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: من نمیدانم چرا وقتی ما داریم از ظرفیت قانونی مجلس در بررسی اعتبارنامه نمایندگان استفاده میکنیم، مورد هجمه قرار میگیریم؟ اگر وزیر سابق راه و شهرسازی را به موقع مورد سؤال قرار میدادیم، امروز وضع مسکن به این شکل نبود. الان ایشان در ویلای لواسانشان در حال استراحت هستند درحالیکه مردم به دنبال مسکن در حاشیهها و کوچ به این مناطق هستند.

دانیالزاده: در سال ۹۵ به «فریدون» رشوه دادم

متهم دانیالزاده در هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم اکبر طبری و سایر متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: در سال ۹۵ به حسین فریدون رشوه دادم. به گزارش جهان نیوز، هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم اکبر طبری و سایر متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی در حال برگزاری است.قاضی در ابتدا ضمن اعلام رسمیت و علنی بودن دادگاه، از متهم دانیالزاده خواست برای ارائه توضیحات در جایگاه قرار گیرد.
متهم دانیالزاده ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: پروندهای که به خاطر آن در اینجا ایستادهام، پروندهای در مورد به طبری است.وی ادامه داد: ۵۹ مبایعهنامه وجود دارد و ۵۹ نفر از من ملک خریداری کردند که به دادگاه تقدیم میشود.وی گفت: اتهاماتی وارد شد؛ گفتند در سال ۸۹ و ۹۰ پرونده داشتم. از نماینده دادستان خواهش میکنم پرونده را بدهند بازنگری شود؛ نماینده دادستان گفت از بانکها تسهیلات گرفتم، وثیقه نداشتهام و گراننمایی کردهام اما تسهیلاتی که از بانک گرفتم معادل ۱۰ برابر آن، وثیقه گذاشتم.دانیالزاده افزود: اگر بانکها آمدند و گفتند من در ازای تسهیلات، ۱۰۰ هزار تومان هم وثیقه ندادم هرچه گفتند به روی چشم، من به یکی از بانکها ۲۴۰ میلیارد بدهکارم و ۱۰ هزار میلیارد از وثایقم در اختیار آنها و در بورس است؛ تسهیلاتی که از بانکها گرفتهام ۷۶۰، ۴۰۰ و ۲۴۰ میلیارد تومان است. وی ادامه داد: در سال ۸۷، ۵۶۰ میلیارد تومان ضرر کردم؛ در سال ۹۱ به کل سیستم بانکی ۵۱۹ میلیارد تومان بدهی داشتم و آن باعث شد که یا تسهیلات بگیرم یا نیروها را بیرون بیندازم اما این کار (بیرون انداختن نیروها) را نکردم.

قوه مجریه هم همانند قوه مقننه بایددر اختیار اصولگرایان قرار بگیرد

قوه مجریه هم همانند قوه مقننه باید در اختیار اصولگرایان قرار بگیرد؛ نمیشود یک جناح تمامی سیاستهای کلان را تعیین کند و متعاقب آن انگشت اتهام را به سوی روحانی و اصلاحطلبان ببرند
صادق زبیاکلام با اشاره به این مطلب گفت: همانگونه که اکنون مجلس در اختیار تندروها، جبهه پایداری و طرفداران احمدینژاد قرار گرفت، اکنون انتظار این است که یک شخص تندرو در ۱۴۰۰ رئیسجمهور شود.وی ادامه داد: برخلاف دو دهه گذشته که همواره فضای سیاسی کشور در قالب تقابل و صفآرایی دو جبهه اصولگرا و اصلاحطلب تقسیم شده، طی یک سال گذشته به شکلی کمسابقه وزنه به نفع جناح محافظهکار یا اصولگرا تغییر کرده است. نماد بارز این امر را میتوان در ترکیب مجلس یازدهم به وضوح مورد مشاهده قرار داد که اکثریتی قاطع از نمایندگان اصولگرا کرسیها مجلس را در اختبار گرفتهاند. هر چند نمیتوان جبهه اصولگرایان را تنها در یک مشخصه خاص مورد خوانش قرار داد اما واقعیات میدانی نشان میدهد که اصلاحطلبان در انزوا و حاشیه قرار گرفتهاند.
در چنین فضایی، اکنون این مساله برای همهگان مطرح میشود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ کدام طیف سیاسی یا جناحی میتواند ریاست پاستور را در دست بگیرد. از یک سو، طیف فکری رئیسجمهور آینده اهمیت دارد و از سوی دیگر، اینکه چه شخصی از شانس پیروزی برخوردار است مهم به نظر میرسد.

روحا… زم به اعدام محکوم شد

فارس – سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده روح ا.. زم گفت: دادگاه حکم خود را صادر کرده است؛ ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات زم را از مصادیق افساد فی الارض دانسته و حکم اعدام برای او صادر شده است و برای مابقی مجازات ها حکم حبس گرفته است.اسماعیلی افزود: البته این حکم غیر قطعی است و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و رای نهایی دیوان عالی کشور سرنوشت پایانی این حکم را رقم میزند.

جهانگیری: دولت سه و نیم میلیون شغل ایجاد کرده است

ایرنا- معاون اول رییس جمهوری، اولویت دولت را «سلامت مردم» و «تامین معیشت» ارزیابی کرد و با تاکید بر تلاش دولت برای صیانت از اشتغال موجود، گفت: این دولت با توجه به شرایط و منابع محدود، سه و نیم میلیون شغل ایجاد کرده یعنی سالی حدود ۵۰۰ هزار شغل ایجاد شده است که آنرا باید با دوران قبل مقایسه کنیم.

درخواست نمایندگان مجلس برای تشکیل فراکسیون عدس و سیر!

فارس- علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ درخواست تشکیل فراکسیون به هیأت رئیسه مجلس واصل شده که تعداد آنها همچنان رو به افزایش است. از سوی دیگر تشکیل فراکسیونهای دیگری همچون فراکسیون عدس و سیر به هیأت رئیسه واصل شده که سؤال اینجاست شأن یک فراکسیون در این حد پایین آورده شود؟ وی افزود: با توجه به این موارد هیأت رئیسه تصمیم گرفته تا فعلا جلوی تشکیل فراکسیونها گرفته شود تا سازوکار مناسبی برای تشکیل آنها در نظر گرفته شود، البته در مورد فراکسیونهایی همچون روحانیت و ایثارگران خط مشی آنها مشخص است و امکان تشکیل فراکسیون همسو و موازی با آنها وجود ندارد.

پیگیر ابهام زدایی از موضوع قاضی منصوری” هستیم

ایسنا- سخنگوی قوه قضاییه گفت :قوه قضاییه به جد پیگیر ابهام زدایی وشفافیت حادثهای است که در رومانی اتفاق افتاده است. به لحاظ ابعاد مختلف موضوع برای ما اهمیت دارد زیرا هم شهروند ما بوده و هم پرونده اتهامی داشته است.اسماعیلی افزود: روایت پلیس بین الملل این است که فرد کشته شده و مستندات پلیس بینالملل فرستاده از جمله تصویر گذرنامه و جنازهای که منتسب به ایشان است و حسب ظاهر خود فرد است ولی ما قاضی هستیم و به ظاهر حکم نمی کنیم که قطعا نظر بدهیم.باید DNA جسد بیاید و با بستگان انطباق داده شود آن زمان ما اعلام میکنیم که او هست یا نه. ز طریق وزارت خارجه پیگیریم که در اسرع وقت انجام شود و جسد را بفرستند و مطالبه استرداد جسد کردیم.

دیدار با آیت ا… جنتی برای تایید صلاحیت احمدی نژاد

عربی پست نوشت: پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسانههای ایرانی نزدیک به محمود احمدی نژاد سفرهای وی به استانهای مختلف را به شکلی گسترده پوشش دادند. در آن زمان، برخی تحلیلگران سیاسی گمان میکردند که علت فعالیت سیاسی احمدی نژاد، تمایل وی به ورود به انتخابات مجلس است، اما در واقع امر، تحرکات او تنها یک ابزار تبلیغاتی بود برای حمایت از تعدادی از نزدیکانش، برای ورود به مجلس.لازم به ذکر است نزدیک به ۶۰ نفر از مسئولان دوره ریاست احمدی نژاد هم اکنون در مجلس جدید ایران حضور دارند و همین مساله باب پیش بینیها در مورد بازگشت وی به میدان سیاست برای یک بار دیگر را گشوده است.

واکنش تند معاون پارلمانی رئیسجمهوری به نامه روسای کمیسیونهای مجلس به روحانی

معاون پارلمانی رئیسجمهوری تاکید کرد: رئیسجمهوری همه همت خود را صرف مقابله با تحریمهای ناجوانمردانه دشمنان و فشارهای بینالمللی برای کاهش صادرات نفت و بحرانهای ناشی از تاثیرات بیماری کرونا به محیطهای کسب و کار کرده است.

تشکیک در هویت جسد قاضی منصوری

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره قتل قاضی منصوری با تأکید بر اینکه گمانهزنیهای مطرح ازسوی قوه قضائیه در حال بررسی است، گفت: «این احتمال نیز وجود دارد که عناصری بخواهند با این اتفاق قدری فضا را آشفته کرده تا فضای اتهامزنی در داخل کشور فراهم شود». او با بیان اینکه آشفتهسازی فضا با قتل قاضی منصوری با هدف تحتالشعاع قراردادن اقدامات موفق قوه قضائیه و همچنین تحریک احساسات بیمورد است، افزود: خوشبختانه قوه قضائیه قوی به این موضوع ورود کرده و ازطریق پلیس بینالملل و پلیس خارجی رومانی موضوع را پیگیری کرده است تا ابعاد موضوع روشن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت