یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

خطر دوچرخه سواری در مرکز استان !

چند شب پیش در خیابان غفاری ، حدود ده دوچرخه سوار بدون نور و علائم ایمنی ، عرض خیابان را طی میکردند و واقعا چیزی نمانده بود که تصادف کنند! چند نوجوان بودند که گویا گروهی ، به دل خیابان زده اند. غرض اینکه هرچه هوا گرم تر میشود ، دورچرخه سواری هم بیشتر می شود.سالهای قبل هم این مسائل را داشتیم.متاسفانه بیرجند نه پیست دوچرخه سواری ویژه ای دارد و نه خیابان های روشنی که حداقل وقتی کسی دوچرخه سواری میکند ، کمی ایمن تر باشد.به زبان دیگر ، بیرجند برای دوچرخه سواری هیچ ندارد! وقتی نور خیابانهای اصلی ما یکی درمیان است و پیاده روها کوچک و جایی هم برای دوچرخه سواری نیست ، یعنی کم کم باید نگران حوادثی بود که ممکن است برای دوچرخه سواران پیش بیاید.رانندگی بد برخی در شهر هم با توجه به صدرنشینی در تصادفات درون شهری ، مزید بر علت می شود تا از مسوولان بخواهیم اگر مقدور است ، فکری به حال این مسئله کنند! تازه اینکه بانوان هم شرایط دوچرخه سواری راحت ندارند و پارک بانوان و امثالهم هم آنچنان که باید نیست ، درد دیگری است.امیدوارم وقتی در جهان دوچرخه سواری باب شده و در برخی شهرهای کشور هم شاهد افزایش فرهنگ دوچرخه سواری هستیم ، گوشه چشمی به بیرجند ما هم بشود.هرچند همانطور که اول هم گفتم ، مسئله اول فرهنگ دوچرخه سواری است و بعد ، همت مسوولان.امیدوارم طرح ها و برنامه های دوستان مانند ایستگاه های کرایه دوچرخه نشود که در نهایت بی استفاده ماند و مشخص نشد چرا؟مردم نخواستند؟بودجه کم آمد؟ مسوول طرح رفت یا … ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت