خراسان جنوبی میزبان هفتمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خاوران

کاری – رئیس هیئت شطرنج خراسان جنوبی گفت: مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خاوران در بلیتس ریتد و مسابقه جذاب تیمی سیامی به روش سوئیسی ۲۵ تا ۲۸ اسفند در بیرجند برگزار می شود. خسروی بیان کرد: افتتاحیه این رقابت‌ها پنجشنبه ۲۵ اسفند برپا و مسابقات بین ورزشکاران آغاز می‌شود.وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در جدول A با حضور ۵۷ نفر ورزشکار و جدول B با حضور ۲۷۰ ورزشکار برگزار می شود، ادامه داد: شرکت کنندگان در این تورنمنت بین المللی جمعا ۳۲۷ نفر هستند. وی یادآور شد: بازیکنان ثبت نام شده در جدول A مخصوص اساتید با رنکینگ بالای ۱۸۰۰ و در جدول B بازیکنان کمتر از ۱۸۰۰ به رقابت می پردازند. رئیس هیئت شطرنج خراسان جنوبی با بیان اینکه شطرنج بازانی با پرچم کشورهای قزاقستان، تاجیکستان، کانادا، نیجریه، دانمارک، سوریه، یمن، عراق، افغانستان در این رقابت‌ها حضور دارند، اضافه کرد: حدود ۱۲۰ نفر از این شرکت کنندگان از استان خراسان جنوبی هستند.

جایزه ۱۷۰ میلیون تومانی
خسروی با اشاره به اینکه در مجموع برای این مسابقات ۱۷۰ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است، یادآور شد: این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد داشته و شرکت کنندگان نیز اقبال بیشتری داشته اند. رئیس هیئت شطرنج خراسان جنوبی ادامه داد: پنج میز اول این رقابت‌ها برای شطرنج‌بازان جهان پخش زنده می‌شود. وی با اشاره به اینکه انتخاب بیرجند و خراسان جنوبی برای برگزاری این رقابت ها نگاه به یک استان کم برخوردار است، تاکید کرد: خراسان جنوبی ظرفیت های زیادی چه در ورزش و چه در حوزه های دیگر دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

اختصاص میز بازی
شطرنج ویژه روشندلان
رئیس هیئت شطرنج خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اختصاص میز برای برگزاری مسابقات شطرنج ویژه روشندلان با استقبال زیاد جامعه روشندلان همراه شده است. خسروی با اشاره به اینکه در این دوره مسابقات روشندلان نیز مشارکت دارند، اضافه کرد: در بخشی از مسابقات حتی یک روشندل با یک فرد عادی به مسابقه می پردازد که از جذابیت های این دوره مسابقات می باشد. وی یادآور شد: صفحه شطرنج مذکور نیز همانند بازی های عادی شطرنج،سیاه، سفید است، اما تنها تفاوت کلی آن با بازی شطرنج عادی شکل مهره ها،
کنده کاری و شیارهای روی آنهاست که شطرنج بازان روشندل با لمس سر مهره ها مانند خط بریل، بتوانند مهره ها را از هم تشخیص دهند. وی با اشاره به اینکه شطرنج سیامی یا دوبل از جذاب ترین و پرطرفدار ترین انواع بازی شطرنج است که در مدت زمانی کوتاه اغلب ۵ یا ۷ دقیقه انجام می شود، خاطر نشان کرد: در این بازی دو بازیکن با کمک هم به مبارزه می پردازند. به گفته وی، این دو بازیکن دارای مهره های غیر هم رنگ می باشند که هر یک از آنان مهره زده شده حریف خود را در مکان ذخیره قرار می دهد. یار هر یک از بازیکنان می تواند در زمان لازم از مهره های موجود در مکان ذخیره مهره ها به سود خود استفاده کند.

شطرنج‌بازان، سفیران گردشگری
وی با اشاره به اینکه هتل سپهر و چند مکان دیگر برای اسکان ورزشکاران حاضر در این دوره در نظر گرفته شد، ادامه داد: قطعا شطرنج بازان که از استانها و کشورهای دیگر به این استان می آیند می توانند سفیران گردشگری خراسان جنوبی باشند. رئیس هیئت شطرنج خراسان جنوبی یادآور شد: با همکاری میراث فرهنگی، پیکج گردشگری برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان در نظر گرفته شده تا این ورزشکاران به عنوان سفیران گردشگری در برگشت به شهرها و کشورهای خود اطلاع رسانی لازم را در این خصوص انجام دهند.
خسروی با بیان اینکه ششمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خاوران نیز در بیرجند در فروردین پارسال برگزار شد، اضافه کرد: ششمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خاوران در چهار جدول ریتد آزاد و زیر ۱۸ سال به همراه بلیتس ریتد و مسابقه جذاب تیمی سیامی به روش سوئیسی با حضور بیش از ۳۱۵ شطرنج باز داخلی و خارجی در بیرجند برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: ششمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خاوران در سه سالن هتل سپهر بیرجند با رعایت همه دستورالعمل‌های اعلامی از سوی ستاد کرونای کشور برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت