جدید ترین برنامه های حج و زیارت برای حجاج استان

کاری – برنامه ها برای آموزش حجاج استان با وجود اعلام عربستان درباره برگزار نشدن مراسم حج امسال به دلیل شیوع کرونا ادامه دارد و برای سال اینده هم برنامه ریزی هایی انجام شده است. مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان در بازدید از روزنامه آوا این رسانه را رسانه خاص و تاثیرگذار در حوزه زیارت نامیدند. ابوالفضل نوفرستی با اشاره به اینکه زائرانی که امسال ملزومات سفر از جمله ساک و زیرانداز را تهیه کرده اند لازم نیست سال آینده مجدداً آن را تهیه کنند، افزود: بسته های آموزشی از جمله بسته متنی-صوتی و تصویری به مرور زمان در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.وی با اشاره به تشکیل ۱۹ کارگروه آسیب شناسی در سازمان حج و زیارت کشور گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، در واقع سازمان حج و زیارت فراز و نشیب های زیادی داشته است و اگر این سفر معنوی بخاطر ویروس کرونا کنسل نمی شد، از بهترین حج ها در تاریخ بود. وی یادآور شد: تمام آسیب ها کارشناسی شده بود و قراردادهای لازم با کشور میزبان(عربستان) بسته شده بود و ایران تا لحظه آخر از سفر زیارتی انصراف نداده و تعلیق حج از طرف عربستان انجام شد.
نوفرستی با اشاره به اینکه قرار بود زائران با نرخ ارز ۹ هزار تومانی به این سفر معنوی مشرف شوند، تاکید کرد: چنانچه زائری بنا به هر دلیلی از تشرف به حج در سال آینده انصراف دادند کلیه مبالغ پرداختی بدون خسارت به آن ها برگشت داده می شود. مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی‌ خاطر نشان کرد: اگر کسانی واجد شرایط اعزام به حج تمتع باشند ولی حج خود را به بعد موکول کنند، سال آینده نرخ مصوب جدید از آنان دریافت خواهد شد.
وی یاد آور شد: تا زمان برگزاری مجدد حج آموزش ها در شهرهای وضعیت قرمز از طریق مجازی و در شهرستانهای دیگر با رعایت پروتکل ها انجام می شود و زائرین می توانند به صورت ۲۴ ساعته با کارگزاران تماس گرفته و سوالات خود را بپرسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت