توزیع سهمیه واکسن برکت خراسان‌جنوبی در مشهد

امتحانی- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که یک سهمیه واکسن برکت به خراسان‌رضوی ارسال شده و در مشهد توزیع و متأسفانه به خراسان‌جنوبی هیچ واکسن برکتی تحویل نشده است. شریف‌زاده از کاهش سن واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: متولدان ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا ثبت‌نام کنند. وی از این گروه سنی درخواست کرد به منظور تسریع روند واکسیناسیون در استان هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir اقدام کنند و براساس زمان و مکانی که برای تزریق واکسن انتخاب کرده‌اند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی همچنین در خصوص نبود واکسن برکت و درخواست‌های مکرر شهروندان در این خصوص، عنوان کرد: از سوی وزرات بهداشت، منطقه ۹ مشهد قطب تحویل واکسن کرونا به خراسان‌جنوبی تعیین شده است. شریف‌زاده مطرح کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که یک سهمیه واکسن برکت به خراسان‌رضوی ارسال شده و در مشهد و شهرستان‌ها توزیع شده و متأسفانه به خراسان‌جنوبی هیچ واکسن برکتی تحویل نشده است. وی با تأکید بر اینکه این موضوع علی‌رغم تمام پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رخ داده است، گفت: رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی بیرجند اعتراض خود را برای این موضوع به وزارت بهداشت اعلام کرده و پیگیر دریافت سهمیه‌های واکسن برکت و آسترازنکا در استان هستیم.

کاهش شهر‌های نارنجی به ۴شهر

در آخرین بروز رسانی نقشه کرونایی کشور شهر‌ستان‌های بیرجند، نهبندان، طبس و قائنات در وضعیت نارنجی قرار دارند. در آخرین نقشه وضع کرونا (سفید، زرد، نارنجی و قرمز) شهرستان های استان (مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) (بروز رسانی از ۳مهر ماه ۱۴۰۰) هیچ نقطه‌ای با وضعیت قرمز در استان نداریم.آخرین نقشه وضعیت کرونا در خراسان جنوبی این نقاط به شرح زیر است: نقاط قرمز (خیلی پر خطر): هیچ نقطه خیلی پر خطر در استان خراسان جنوبی نداریم. شهرستان‌های بیرجند، قائنات، نهبندان و طبس در وضعیت نارنجی یا پرخطر قرار دارند. شهرستان‌های درمیان، بشرویه و سرایان، زیرکوه، فردوس و سربیشه در وضع زرد یا خطر متوسط قرار دارند. شهرستان خوسف هم در نقاط آبی یا وضعیت خطرکم قرار گرفت.

دستور وزیر بهداشت برای تامین واکسن برکت در خراسان جنوبی

نماینده مردم شهرستانهای قاینات و زیرکوه هم در گفتگو باخبرنگاران استان گفت: پس از مکاتبه با آقای دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، دستورات لازم و مؤکد ایشان جهت تأمین واکسن برکت استان خراسان جنوبی صادر شد. اسحاقی ضمن تشکر و قدردانی از آقای دکتر رئیسی معاون بهداشت وزیر که در پیگیریها، ایشان اراده و نگاه ارزشمندی به تأمین واکسن استان داشتند افزود: انشاءا… با پیگیری مستمر و مدیریت جهادی آقای دکتر دهقانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و همکاران ایشان در چند روز آینده این دغدغه برطرف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کاری – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای

بیشتر

نسرین کاری- خراسان جنوبی بیش از ۲۰ هزار معلول ثبت شده در سامانه بهزیستی دارد

بیشتر

بهروزی فر – اردیبهشت ماه سال ۱۳۱۲ هجری شمسی- ۹۱ سال قبل- طی قراردادی با شرکت

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت