تبعید عضو شورای شهر شیراز به بیرجند !

مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز در توییتی از محکومیت خود به “یک سال حبس و دو سال تبعید به بیرجند” به اتهام “تبلیغ علیه نظام” خبر داد. این خبر در حالی منتشر می شود که انتقادات گسترده ای به انتخاب شهر بیرجند به عنوان یک تبعیدگاه توسط قاضی دادگستری شیراز شکل گرفته است و از مسئولان ملی و استانی خواسته شده نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

برخی دارند کمربند را برای انتخابات سفت می‌کنند؛ حقایق را تحریف نکنید

رئیس جمهور گفت: می‌دانم باید مواظب منافع ملی مان و انتخابات باشیم و اینکه برخی دارند کمربند را برای انتخابات سفت می‌کنند.
ان شاء ا… انتخابات خوب و با رقابت خواهیم داشت اما در این فضا انتظارات را بی‌جهت بالا نبرید و حقایق را تحریف نکنید چون تحریف حقایق گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

کوهکن: رئیس جمهور ۱۴۰۰ تقصیرها را بر گردن روسای جمهور قبل نیندازد

کوهکن عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به شعارها و حتی استفاده نمادهای انتخاباتی غربی برای جذب رأی در انتخابات اظهار کرد: کشور ما نیازمند رئیس جمهوری است که همه تقصیرها را بر گردن دولت قبلی نیاندازد، بلکه نقاط قوت دولت قبل را ادامه داده و مشکلات باقی مانده را برطرف کند.

جنجال در مجلس بر سر استیضاح وزیر

ادعای کارچاق کنی وزیر به قائم مقام رحمانی فضلی از سوی یک نماینده مجلس جنجال به پا کرد. مطهری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه علنی روز گذشته خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت : ۲۰ روز است که استیضاح رحمانی فضلی وزیر کشور را تقدیم هیئت رئیسه کردیم، یک نفر به نام آقای کولیوند در مجلس دنبال نمایندگان راه افتاده و می گوید که امضاها را پس بگیرید، اگر کولیوند کار چاق کنی می‌کند ایشان را به مجلس راه ندهید. کولویند هم در نامه ای به مجلس با دفاع از خود گفته است : انتساب کلمه کارچاق کن در صحن علنی مجلس به معاون پارلمانی وزیر کشور امر ناروا، ناپسند و دور از شأن نمایندگی است، انتظار است هیئت رئیسه مجلس نسبت به این تهمت ناروا موضع خود را در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به ایشان اعلام نماید.

پیش‌بینی مهاجری از تنش اصولگرایان

محمد مهاجری فعال سیاسی در خصوص آینده جریان اصولگرایی در نزدیکی انتخابات ۱۴۰۰ گفت: به گمانم تا حدی باید منتظر تنش بین اصولگرایان بود. به خصوص وقتی رقیب مشترکی وجود ندارد. وی افزود: در هر حال در ۱۴۰۰ یک اصولگرا رئیس جمهور می‌شود، اما مهم این است که با چند رأی.

واکنش آشنا به اتهامات علیه پناهیان

حسام الدین آشنا نظرش را در مورد ماجرای اتهامات مالی علیه پناهیان بیان کرد و با یادآوری تفاوت زندگی قشرهای مختلف جامعه نوشت: «تخریب نکنیم». مشاور رئیس جمهور در توییترش نوشت: «شیوه تأمین زندگی واعظ و منبری و مداح با کارمند و کارگر و کاسب متفاوت است.بانیان مجالس مذهبی، گاه بخشی از هزینه‌های رفت و آمد، درمان یا حتی زندگی و مسکن وعاظ را تأمین می‌کنند.این امر عیب نیست، جدید، عجیب یا اختصاصی هم نیست.

آرزوی مردم تکرار دولت خاتمی است

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور سابق مرحوم هاشمی گفت: اگر به شاخص‌های دولت‌های پس از انقلاب دقت کنیم، متوجه می‌شویم که شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در دولت اصلاحات از همه دولت‌ها بهتر بوده است. به همین دلیل نیز امروز برخی از اقشار جامعه به دولت اصلاحات به عنوان یک آرزو نگاه می‌کنند.

نامه وزیر بهداشت ایران
به رئیس سازمان بهداشت جهانی

وزیر بهداشت در نامه ای به سازمان بهداشت جهانی خواستار پایان دادن تحریم های نامشروع ایالات متحده شد. نمکی نوشت: مسدود کردن دسترسی به کانال های بانکی جهانی به اقتصاد ایران آسیب زده و فعالیت های مهم تجاری از جمله دارو و تجهیزات پزشکی را مختل کرده و سلامت مردم کشورمان را هدف قرار داده است.

درخواست روسیه از آمریکا درباره ایران

نماینده روسیه در وین، در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد ایران گفت: سیاست واشنگتن شکست خورده است. اولیانوف خطاب به پمپئو گفت: «فاصله گرفتن ایران از تعهدات برجام، نتیجه مستقیم فشار ایالات متحده است. تحریم‌های غیرقانونی را حذف کنید (به دنبال این کار) ایران فورا به پایبندی کامل برخواهد گشت. ایالات متحده اما در عوض در نظر دارد به سیاست شکست خورده خود ادامه دهد؛ سیاستی که برای امنیت منطقه و موضوع عدم اشاعه مضر است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت