تاپایان سال راه صنوف آلاینده باز می شود

امین جم – در هفته های اخیر با ورود جدی معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان به پروژه انتقال صنوف آلاینده اقدامات قابل تاملی صورت گرفت و وعده هایی برای بهبود شرایط داده شد.
حکایت پر پیچ و خم سریال انتقال صنوف آلاینده بیرجند به سال ۸۷ برمی‌گردد. این طرح در آن سال از سوی مسئولان وقت مطرح شد.اما بعد از گذشت ۱۴ سال هنوز مشکلات متعددی دارد.روز پنجشنبه حوالی ساعت ۳ ظهر ، مدیرکل راه و شهرسازی شخصا با حضور در محل جدید صنوف آلاینده مرکز استان پای صحبت مردم و مسئولان شرکت تعاونی صنوف آلاینده نشست.در این بازدید که با پیگیری های شرکت تعاونی صنوف آلاینده برگزار شده بود، دغدغه هایی چون نبود راه دسترسی مناسب و آسفالته ، عدم همکاری شهرداری ، نبود امنیت و افزایش دزدی ها ، عدم اقبال مردم ، مهاجرت معکوس صنوف ، مشکلات زیرساختی و … مطرح شد.یکی از شهروندان نیز در این بازدید با بیان اینکه حتی در ادرس دهی این شهرک دچار مشکل هستیم ، ادامه داد : برای ادرس دهی ، روزها لاستیک روشن می کنیم تا از محل دودش مشتری بفهمد کجا هستیم و بیاید.یوسفی عضو هیئت مدیره صنوف آلاینده خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه تابلوهای راهنما برای این پروژه خریداری شده ولی شهرداری حتی درجانمایی این تابلوها همکاری نمی کند ، ادامه داد : مطمینا اگر مسئولان پای کار بیایند این پروژه سرعت بیشتری گرفته و میتوانیم این گره چندین ساله را مرتفع کنیم.

سهم راه و شهرسازی
پرداخت می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان این بازدید با بیان اینکه برای مطالبات صنوف انتقال یافته جلسات مختلفی با متولیان امر برگزار شده است ، ادامه داد : باید هزینه انجام شده و قدرالسهم مشخص و اسناد و مدارک به دست ما برسد.ما براساس توافقات قبلی ، پیگیر پرداخت سهم وزارت راه و شهرسازی خواهیم بود.
وعده احداث راه دسترسی
تا پایان سال
مودی درخصوص راه دسترسی به این پروژه نیز با بیان اینکه اعتباراتی از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری برای این مسیر ابلاغ شده که پیگیر تخصیص آن هستیم ، تصریح کرد : آمادگی داریم با توجه به مشکلات به وجود آمده ، اجرای راه دسترسی را پیگیری کنیم. ان شا الله تا پایان سال این مسیر را اجرا خواهیم کرد.

پیگیر الحاق فاز دوم هستیم
وی درخصوص فاز دوم پروژه انتقال صنوف آلاینده نیز گفت : درخصوص فاز دوم نیز دو مسئله وجود دارد.اول تامین زمین موردنیاز هست. یکسری از اراضی در دست ما و یکسری نیز به توافق مالکین نیاز دارد که باید در کارگروه های و کمیته فنی مربوطه بررسی کنیم و طرح شود.قرار بر این شده است که هرچه زودتر اسناد و مدارک و کروکی ها اماده شده و بتوانیم مصوبه را گرفته و الحاق را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پارسی – مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی از پرداخت بیش از

بیشتر

بهروزی فر – سرمقاله امروز را اختصاص می دهم به همه آنها که دِین بزرگی به

بیشتر

حدود دو دهه پیش ماده قانونی به منظور واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت