تأکید آیت ا… جنتی بر ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی در محرم

دبیر شورای نگهبان بر لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی در عزاداریهای ماه محرم تاکید کرد و گفت: دولت و دستگاههای مختلف باید نظارت داشته باشند تا برخی افراد که به دنبال برگزاری عزاداری به روشهای قبل هستند، در مسیر درست قرار بگیرند.آیتا… احمدجنتی در جلسه شورای نگهبان از پاسخ دقیق و مهم آیت ا… سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق درباره عزاداری محرم در شرایط کرونا تشکر کرد و گفت: ایشان به درستی و به موقع شرایط برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان در ایام کرونا را تبیین کردند که بسیار راهگشا خواهد بود. دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه همه باید به وظایف شرعی، اخلاقی و بهداشتی خود نسبت به شرایط کرونایی عمل کنیم، تصریح کرد: دولت و دستگاههای مختلف، نظارت داشته باشند تا عدهای از افراد مسالهدار که به دنبال برگزاری مراسم محرم به روش پیش از کرونا هستند، هدایت شوند و در مسیر درست قرار بگیرند و عزاداری امام حسین(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شود. وی با اشاره به حادثه انفجار بیروت گفت: انفجار در لبنان به معنای واقعی کلمه یک فاجعه دردناک بود و خسارتهای مادی و معنوی زیادی بر جا گذاشته که امیدوارم همه کشورهای اسلامی در بازسازی و جبران خسارتهای این کشور مقاوم کمک کنند.

به توچه که درباره وام ودیعه مسکن سوال می پرسی؟
عبدالحسین روحالامینی نماینده تهران در مواجهه با پرسشی در خصوص دریافت وام ودیعه مسکن نمایندگان مجلس، گفت: غلط کردهاند که گفتهاند چنین موضوعی را بپرسید مجلس شورای اسلامی در دورههای مختلف مبلغی را به عنوان ودیعه مسکن در اختیار نمایندگان قرار میدهد. این مبلغ در دوره فعلی ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.
برخی خبرنگاران خبرگزاری تسنیم برای پیگیری همین مسئله، بدون القای هیچ پیشفرض و چالشی، با برخی نمایندههای تهران این سوال را مطرح کردند که -۱ آیا شما ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن مجلس را گرفتید یا نه؟ -۲اگر گرفتید، یعنی در تهران خانه نداشتید؟ در موردی بسیار عجیب، عبدالحسین روحالامینی نماینده تهران در مواجهه با پرسش خبرنگار ، اولاً گفته است که «به تو چه؟» و سپس در پاسخ به اصرار خبرنگار که بالاخره این مسئلهای است که مردم حق دارند بدانند، گفته است: در تسنیم غلط کردهاند که گفتهاند چنین موضوعی را بپرسید! این درحالی است که اگر در ظاهر از روحالامینی بپرسید شما موافق شفافیت هستید یا خیر؟ به احتمال زیاد برای مواجه نشدن با انتقاد عمومی تأکید خواهد کرد که بنده ۱۰۰ درصد موافق شفافیت هستم! اما وقتی با کوچکترین پرسشی درباره مبلغ دریافتی مواجه میشود به این نتیجه میرسد که غلط کردهاند این سوال را از او میپرسند، چرا که امثال او باید آسوده باشند که کسی از اعمال و رفتارشان چیزی نمیپرسد.

میخواهیم این امکان را برای مردم بدهیم تا ۱۰۰ هزار بشکه نفت بخرند
رئیس دفتر رئیسجمهور گفت :ایده گشایش اقتصادی و فروش نفت اول در وزارت نفت مطرح شد.قرار شد کمیتهای متشکل از وزیر نفت، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود تا بنشینند و ابعاد مختلف آن را ببینند. امروز مردم به دنبال این هستند که طلا و ارز بخرند و قیمت طلا و ارز خیلی بالا و پایین میرود. ما میخواهیم این امکان را برای مردم به وجود بیاوریم که بتوانند از یک بشکه تا ۱۰۰ هزار بشکه یا بیشتر، بتواند بخرند و با سازوکاری که آماده میشود، اطمینانی داده می شود که سودش از سود بانکی کمتر نمیشود.یک فرض هم گذاشتیم که اگر قیمت نفت کاهش پیدا کرد و کسی خواست نفت خود را بفروشد و ضرر کرده بود، قطعا مابهالتفاوت آن را شرکت نفت متناسب با سود بانکی تامین میکند. این طرح خوبی است زیرا تورم ندارد، کالا معامله میشود و از طرف دیگر انگیزهای برای شرکت های خصوصی ایرانی ایجاد میکند که وقتی خریدهایشان به یک میزانی رسید، خودشان برای صادرات آن کار کنند. نفت، در این طرح ریالی و متناسب با قیمت نفت امروز و ارز نیمایی خرید و فروش میشود. وی با اشاره به طرح گشایش اقتصادی و بررسی هایی که دراین مرود در حال انجام است ادامه داد : بعد از اینکه طرح یک مقدار پخته شد ما آن را در دوجلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا مطرح کردیم که در مجموع کلیات ان تصویب شد و طبق روال همیشگی خدمت مقام معظم رهبری ارسال میشود و بعد از اینکه ایشان تائید کنند و نظراتشان را بدهند و اصلاح کنند ما آن را علنی میکنیم

وزیر جدید صمت باید با استجازه از رهبرانقلاب معرفی می شود

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: مهلت سرپرستی مدرس خیابانی از امروز منقضی میشود و راهکار باقی مانده این است که رئیس جمهوری باید با استجازه از مقام معظم رهبری کسی را تا معرفی وزیر جدید به عنوان سرپرست منصوب کند.

مراسم محرم با همان شور همیشگی کار خطرناکی است

عماد افروغ گفت: کسی نمی تواند در برابر سوگواری محرم بایستد؛ برگزاری مراسم محرم با همان شور همیشگی کار خطرناکی است. نمی شود به ممنوعیت کلی عزاداری محرم حکم داد.سوگواری برای امام حسین(ع) تنه به تنه واجبات دینی میزند.مراسم مذهبی نیز مانند سایر امور اجتماعی قابل انجام هستند. علما باید شرایط کرونایی را به مردم گوشزد کنند. مردم در خصوص رعایت اصول بهداشتی آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

تخلف ۶۰۰ میلیارد تومانی اپراتورها احراز شده است

وزیر ارتباطات امروز در حاشیه هیئت دولت گفت: میزان گرانفروشی اپراتورها به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور احراز شده است. وی افزود: در این خصوص دادگاهی تشکیل شده و دادگاه با توجه به ضوابط خود احکامی را صادر خواهد کرد. عمل کردن بر خلاف مقررات و در جهت ظلم به مردم، اتفاق ناخوشایندی است که ما با قاطعیت با آن برخورد خواهیم کرد.

مبنای جدید تعیین سقف مهریه چه خواهد بود؟

حجت الاسلام سید جواد حسینیکیا، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تهیه طرحی درباره ساماندهی «امور مهریه» از سوی جمعی از نمایندگان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح بناست مبنای محاسبه مهریه، میزان دستمزد کارگر در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت