یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

اهداف خود را منظم مرور کنید

سعی کنید به صورت روزانه درباره کاری که انجام می‌دهید، فکر کنید و زمان خاصی از طول شبانه روز را برای بررسی اهداف خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید بهتر در مورد کاری که انجام می‌دهید، تمرکز داشته باشید. شما می‌توانید این گونه بررسی‌ها را در هنگام شب، قبل از اینکه به تختخواب بروید و یا صبح پس از آنکه از خواب بیدار شدید، انجام دهید. این کار بسته به شرایط روحی و جسمانی شما دارد ولی حتما پیگیر اهداف‌تان باشید. سعی کنید تمامی اهدافی که دوست دارید طی زمان خاصی پیاده کنید را درون یک دفترچه و یا در سیستم کامپیوتری خود ثبت کنید و روی اهدافتان تمرکز کنید

انتخاب هایتان را محدود کنید

ما همگی انرژی ذهنی محدودی برای تمرین خود داریم. برخی کمتر داریم، برخی بیشتر. اما همگی، گاهی با کمبود اراده مواجه خواهیم شد. به همین دلیل، هرچه انتخاب های ما در طول روز بیشتر باشد، بیشتر به مغز فشار وارد می‌آید و بیشتر دنبال میانبرها می‌گردیم. سپس، تحریک پذیر و عصبانی، و در نهایت درمانده می‌شویم و تصمیماتی می‌گیریم که نباید. در حقیقت، ما اغلب نمی‌توانیم به خودمان کمک کنیم: انرژی ذهنی ما برای اتخاذ تصمیمات هوشمندانه به پایان رسیده. به همین دلیل است که هر چه دامنه انتخاب ها محدودتر باشد، تصمیمات هوشمندانه‌تری خواهید گرفت. مثلا تصمیم دارید، آب بیشتر و نوشابه کمتر بنوشید. آسان است : همیشه سه بطری آب روی میز بگذارید تا مجبور نباشید هر بار سراغ یخچال بروید و از میان نوشیدنی‌ها یکی را انتخاب کنید. تلاش می‌کنید تا از چک کردن‌های متوالی تلگرام خلاص شوید. برای شروع، تمام زنگ های هشدار را خاموش کنید. و فقط یک بار در ساعت آن را چک کنید. انتخاب ها دشمن اراده هستند. بنابراین، آنها را ساده و راحت کنید. به تصمیماتی فکر کنید که به قدرت اراده نیاز دارند، و سپس، اراده را از معادله بیرون بکشید ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد.انتخاب، زمانی که تصمیم درست جلو شما قرار نگرفته است، آسانتر است. تصمیمات آسان که اگر آنها رابه فردا موکول کنید، اراده شما ته خواهد کشید، همین امشب اتخاذ کنید.تصمیم دارید از فردا قبل از کار یک ساعت ورزش کنید. برای شروع، شب قبل وسایل ورزشی خود را در کیف بگذارید.

روز کارمند، تلاش گر خستگی ناپذیر

همه ساله در هفته دولت روز 4 شهریور به روز کارمند اختصاص می یابد و در این روز به منظور تجلیل از کارگزاران دولت جمهوری اسلامی و ارج نهادن به خدمت، با تبیین ملاک های انتخاب، کارمندان نمونه به عنوان نمایندگان خیل عظیم کارکنان نظام در اقصی نقاط کشور، انتخاب و مورد تشویق و تقدیر قرار می گیرند.
روز کارمند، تجلیل ازانسان های شایسته ای است که هدفشان خدمت به مرم و کسب رضای پروردگار است. آنان که همه همت و تلاششان، گشایش گره های زندگی انسان ها، رفع مشکلات و ایجاد آرامش در جامعه است. کار و فعالیت کارمندان، به عنوان عضو فعال جامعه و خدمتگزار ملت، شایسته تقدیر و بیان است. ازاین رو، سزاوار است امروز را قدر بدانیم و در بزرگداشت مقام ارزشمند و والای کارمندان کشور بکوشیم.
سرعت عمل و برطرف ساختن مشکلات مردم در اسرع وقت، یکی از موارد تحقق خدمت به مردم است. شایسته است در نظام اسلامی، جریان امور به صورتی باشد که از هرگونه اتلاف وقت مردم و ایجاد سرگردانی و سردرگمی به دور باشد و کارهای مردم در اولین زمان ممکن انجام گیرد. تحقق بخشیدن به این توصیه، هم نقش فراوانی در موفقیت و پیشرفت کارهای کارکنان و مدیران دارد و از انباشته شدن کارها جلوگیری می نماید، و هم مانع از دلسرد شدن و نارضایتی و ناامیدی مردم می گردد. حضرت علی علیه السلام در فرمان تاریخی خود به مالک اشتر می فرماید: «برآوردن نیاز مردم در همان روزی که به تو عرضه می شود، از وظایف اختصاصی توست و کار هر روز را در همان روز انجام ده؛ زیرا هر روزی کاری مخصوص به خود دارد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت