شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

افراد را با نام صدا کنید

بسیاری از روانشناسان بر این باورند که صدا کردن نام افراد می تواند حس بسیار خوبی را در آنها به وجود بیاورد به همین جهت سعی بر آن داشته باشید که هنگام صحبت با نزدیکان و دوستان خود، حتما به شکل مکرر از نام کوچک آنها استفاده کنید چرا که شما نیز از شنیدن نام خود از سوی فرد مقابل احساس خوبی را به دست می آورید به همین دلیل این حس را در طرف مقابل خود نیز ایجاد کنید تا از شما تصویر یک فرد جذابی را در ذهن خود داشته باشد. به کار بردن اسم فرد مقابل کار بسیار آسانی در صحبت های شما می باشد و همچنین یکی از راحت ترین راه های جذاب بودن نیز به شما می آید.

مزیت‌های دور کار شدن

رفت و آمد اغلب نه تنها استرس زا و ناخوشایند است، بلکه زمان و انرژی زیادی را نیز از فرد می گیرد که می تواند در آن زمان کار دیگری را انجام دهد. کارکنانی که می توانند کار در منزل انجام دهند پول کمتری بابت هزینه بنزین یا مترو پرداخت خواهند کرد و همچنین از آلودگی و ترافیک خیابان‌ها در امان‌اند. با دورکاری می‌توانید از وقت و انرژی ذخیره شده تان به نحو بهتری استفاده کنید: بر روی پروژه های بیشتری کار کنید؛ زمان بیشتری را با خانواده بگذرانید؛ به یک سرگرمی بپردازید، یا ورزش کنید. می توانید برنامه کاری و فواصل بین کار را بنا بر عادت ها، توانایی ها و ترجیحات خودتان تنظیم کنید. بعضی ها صبح زود، بازده کاری بهتری دارند؛ و بعضی دیگر ترجیح می دهند شب ها کار کنند. برخی دوست دارند سریع کار کنند؛ برخی هم کار آهسته و پیوسته را می پسندند. اگر در منزل کار می کنید، می توانید برنامه کاری مناسب خود را انتخاب کنید. مادران شاغل می توانند ساعت های کاری شان را در زمان هایی که بچه ها مدرسه هستند، قرار دهند. قطعا بزرگ ترین امتیاز و مزیت کار در منزل، داشتن آزادی است. آیا دوست دارید هنگام کار، لباس راحتی به تن داشته باشید و دمپایی روفرشی بپوشید؟ چرا که نه! با دورکاری این موهبت شامل حال شماست که موقع کار، هر لباسی را که دوست دارید بپوشید. دیگر پوشیدن لباس رسمی، لازم نیست؛مگر آن که با مشتریان تان ملاقات یا کنفرانس ویدیویی و آنلاین داشته باشید و در آن صورت، باید خوش لباس باشید.

تلقین چطور روی سلامتی ما اثر می‌گذارد
برای اینکه به قدرت اثرگذاری تلقین بر سلامتی پی ببرید، خاطره‌ای از یک دوست که روانپزشک است، نقل می‌کنیم. مادر این روانپزشک همیشه از درد پا ناله می‌کرد. البته وضعیت جسمی بدی نداشت اما همیشه نالان بود و مدام می‌گفت پاهایم درد می‌کند. او هر روز به دنبال یک پزشک جدید بود و بیشتر وقت خود را صرف درمان درد پایش می‌کرد. دیگر اینقدر این موضوع تکرار شده بود که حتی همه فامیل هم فکر می کردند او یک مشکل جدی دارد و باید به پزشک مراجعه کند. تا اینکه یک روز پسر او که یک روانپزشک بود با استفاده از یک تکنیک روانشناسی، جمله‌ی من سالم هستم را در ضمیر ناخودآگاه مادرش ثبت کرد. پس از مدتی، او به طور ناخودآگاه دیگر درد نداشت و کمتر دیده می‌شد که از درد پا در حال ناله کردن باشد. پس از مدت‌ها می‌توانست به راحتی کارهایش را ایستاده انجام دهد. در حالی که تا پیش از آن از سرپا ایستادن ناله می‌کرد. حالا مدت یک سال است که مادر آن روانپزشک به هیچ دکتری برای درد پا مراجعه نکرده است. یک لحظه با خود فکر کنید که یک نفر صرفا با تلقین چطور می‌تواند سال‌ها درد و رنج را برای خود به همراه بیاورد و چطور با تلقین می‌تواند درد را از خود دور کند. بله این قدرت تلقین است. نمونه این داستان در زندگی همه ما وجود دارد. اکثر کارهایی که روزانه انجام می‌دهیم به طور ناخودآگاه است. یعنی بر اثر تکرار در ضمیر ناخودآگاه ما ثبت شده‌اند. بیشتر کارها یا باورهایی که امروز در خودمان می‌بینیم و به طور ناخودآگاه بر اساس آن‌ها عمل می‌کنیم، در زمان کودکی در ذهنمان ثبت شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت