یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

معذرت خواهی کنید

نمی توانید خودتان را بخاطر کاری که در حق کس دیگری انجام داده اید، ببخشید؟ گاهی وقت ها برای جبران اشتباه تان تنها کافی است که صادقانه از آن فرد معذرت خواهی کنید. معذرت خواهی چنانچه بصورت حضوری و مستقیماً انجام شود، قطعاً مؤثرتر است ولی اگر این کار برای تان شدنی نیست، می توانید بطور غیرمستقیم معذرت خواهی کنید. به عنوان مثال زنی که یک معذرت خواهی به شوهرش بده کار بود، یک نسخه از بازی« متأسفم» را بهمراه یک یادداشت برای وی فرستاد و! شوهرش هم در پاسخ وی یک نسخه از آهنگ قدیمی« متأسفم» را برای وی فرستاد.

قدرت باورنکردنی تلقین

برای تلقین کردن، ابتدا فقط یک جمله را برای خود تکرار می‌کنیم. البته تکرار یک جمله به تنهایی و فقط برای یک بار، نتیجه‌ای نمی‌دهد. قدرت تلقین زمانی آشکار می‌شود که بارها و بارها آن جمله را با خود تکرار کنید. برای درک بهتر این مسئله یک مثال می‌زنیم. فرض کنید فردا امتحان دارید. با خود می‌گویید: «حتما امتحان فردا را خراب می‌کنم. هیچ چیز یادم نیست». اتفاقی که برای شما می‌افتد این است که تا لحظه امتحان، این جمله را بارها و بارها در درون خود تکرار می‌کنید. با این کار احساس بد و استرس را به خود منتقل می‌کنید. حالا حتی اگر یکی از دوستان شما قبل از امتحان بگوید: «حتما در امتحان موفق می‌شویم»، احساس منفی در شما شدیدتر می‌شود. نحوه عملکرد تلقین چگونه است که این اتفاق می‌افتد؟ شاید عجیب به نظر بیاید اما اکثر افراد موفق از هوش معمولی برخوردار هستند. اما یکی از عواملی که باعث موفقیت آنها میشود این است که آنها همواره خود را در معرض جملات مثبت و امیدوارکننده قرار میدهند. ضمیر ناخود آگاه انسان در مقابل جملاتی که به دفعات تکرار میشوند نمیتواند مقاومت زیادی کند و بالاخره آن را قبول خواهد کرد. ضمیر نا خودآگاه شما قدرت تشخیص ندارد .نمیتواند بفهمد چه جمله ای برای شما مثبت است و در مقابل چه جمله ای برای شما بار منفی دارد به هر حال این ضمیر فاقد قدرت تشخیص بوده و جملات را قبول میکند. به طور کلی اعتماد نفس همین است. پس بهتر است که این قدرت به کنترل در بیاید.

ولادت امام موسی کاظم علیه السلام تبریک باد
حضرت موسی کاظم علیه السلام ، از 21 سالگی، رهبری مسلمانان را برعهده گرفتند و تا زمان شهادت، 35 سال رهبر مردم بودند. به ایشان، به دلیل خوبی هایی که داشتند، لقب هایی چون کاظم (کسی که خشم خود را کنترل می کند)، صابر (صبر کننده)، صالح (درستکار) و امین داده اند. ایشان یک لقب مهم دیگر هم به نام باب الحوائج دارند. این لقب، به این معناست که اگر کسی خواسته و آرزویی از خداوند داشته باشد، با توسل و واسطه قرار دادن امام کاظم علیه السلام می تواند به آرزوی خود برسد. او در علم و تواضع و مکارم اخلاق و کثرت صدقات و سخاوت و بخشندگی ضرب المثل بود. بدان و بداندیشان را با عفو و احسان بیکران خویش تربیت می فرمود. شبها بطور ناشناس در کوچه های مدینه می گشت و به مستمندان کمک می کرد. مبلغ دویست، سیصد و چهارصد دینار در کیسه ها می گذاشت و در مدینه میان نیازمندان قسمت می کرد. صرار (کیسه ها) موسی بن جعفر در مدینه معروف بود. و اگر به کسی صره ای می رسید بی نیاز می گشت معذلک در اطاقی که نماز می گذارد جز بوریا و مصحف و شمشیر چیزی نبود. نجمه، مادر بزرگوار امام رضا (علیه السلام) و از زنان مؤمنه، پارسا، نجیب و پاکیزه بود. حمیده، همسر امام صادق (علیه السلام)، او را که کنیزى از اهالى مغرب بود، خرید و به منزل برد. امام هفتم (علیه السلام) با جمع روایات و احادیث و احکام و احیای سنن پدر گرامی و تعلیم و ارشاد شیعیان، اسلام راستین را که با تعالیم و مجاهدات پدرش جعفر بن محمد (علیه السلام) نظم و استحکام یافته بود حفظ و تقویت کرد و علی رغم موانع بسیار در راه انجام وظایف الهی تا آنجا پایداری کرد که جان خود را فدا ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت