بسته موفقیت

راهکار‌های افزایش اعتماد به نفس

دو لیست ایجاد کنید که شامل نقاط قوت و دستاورد‌هایتان است.با توجه به این که افرادی که دارای عزت نفس پایین هستند چهارچوب منطقی ذهنی ندارند، سعی کنید دوستان و یا اطرافیانی پیدا کنید که حامی شما باشند و به شما در پر کردن این لیست کمک کنند. این لیست‌ها را در جای امن نگه دارید و هر روز صبح بخوانید.. نسبت به خودتان مثبت اندیش باشید: به خودتان یادآوری کنید که با وجود مشکلاتی که دارید یک فرد بی نظیر، خاص و ارزشمند اید و لیاقت داشتن حس خوب نسبت به خودتان را دارا هستید. جدای از این‌ها شما دارای معجزه آگاهی هستید! آگاهی از جهان هستی. هرگونه ذهنیت منفی را از خود دور کنید. به خودتان نگویید من باخته ام! من هیچ وقت یک کار را درست انجام نمی‌دهم و یا هیچ کس مرا دوست ندارد! در یک جمله مثبت اندیش باشید. به بهداشت شخصیتان توجه خاصی داشته باشید دوش بگیرید، موهایتان را شانه کنید، ناخن‌هایتان را مرتب کنید لباس‌های تمیزی بپوشید که به شما حس خوبی می‌دهد لباسهایتان باید متناسب باشد. ترجیحا یک پیراهن اتو شده بپوشید و نه یک تی‌شرت چروک و چماله . شما باید بتوانید میزان استرستان را کاهش دهید به عنوان مثال می‌توانید از ماساژ‌های منظم استفاده کنید. همچنین راهکار‌های کارآمد غلبه بر استرس را بدانید! زمان بیشتری را با کسانی بگذرانید که به شما نزدیک و عزیز هستند. پیشنهاد می‌شود دایره اجتماعی خود را با دوستیابی صحیح افزایش دهید. دانستن مراحل دوستیابی صحیح میتواند برای شما راهگشا باشد. مکان زندگی خود را تمیز، آرام و جذاب نگه دارید. به عنوان مثال هر زمانی که پنجره را تمیز می‌کنم و یا گیاهانم را آبیاری می‌کنم احساس بسیار بهتری دارم. کار‌هایی را انجام دهید که دوست دارید. وزانه حداقل یک کار را انجام دهید که از آن لذت می‌برید. هنری باشیدفعالیت‌هایی مانند نقاشی، موسیقی، شعر و رقص باعث می‌شود شما بتوانید بهتر خودتان را نشان دهید، با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنید و میزان اضطرابتان را کاهش دهید. چالشی را ایجاد کنید که می‌توانید واقع‌بینانه از پس آن بر بیاییدبه عنوان مثال، به کلاس یوگا بروید، آواز را یاد بگیرید و یا یک مهمانی کوچک برای ناهار با دوستانتان برقرار نمایید.
با این جملات، اعتماد دیگران را به دست آورید
حتی اگر شما با دیدگاه طرف مقابل تان مخالف اید، به او نشان دهید که برای حرف هایش ارزش قائلید. در این شرایط، قبل از این که او را رد کنید، به او بگویید: «من به حرف های تو احترام می گذارم» سپس نظر خود را بیان کنید. در این صورت، نه تنها حس نادیده گرفتن شدن به او دست نمی دهد بلکه اعتمادش به شما نیز بیشتر می شود. اگر می خواهید در مکالمه ای پیروز شوید، باید اعتماد طرف مقابل را به دست آورید. بیان جمله هایی چون «به نظر من…» یا «پیشنهاد دیگر…» به طرف مقابل تان این حس را منتقل می کند که شما انعطلاف پذیر هستید. اگر نشان دهید که یک زاویه دید بسته ای ندارید و می توانید موضوع را از زوایای مختلف بررسی کنید، اعتماد طرف مقابل تان را به دست آوردید. شما باید نشان دهید که نظر طرف مقابل تان برای شما ارزشمند است. اگر از همان اول مکالمه نظر او را بخواهید، این اعتماد را به او داده اید اما اگر او فکر کند که شما قبل از پرسیدن نظر او، خودتان قضاوت کرده اید، او نیز نسبت به شما گارد می گیرد. بنابراین قبل از بیان نظر خودتان، حتما نظر طرف مقابل تان را هم بپرسید. با گفتن این که «من چه کاری می توانم انجام دهم» در واقع ثابت می کنید که شما نسبت به تغییرات مثبت انعطاف پذیرید. شما در یک مکالمه باید نشان دهید که برای ایجاد تغییرات مثبت در خودتان انگیزه لازم را دارید. در این شرایط نه تنها دیگران نظرات شان را راحت تر بیان می کنند، بلکه اعتمادشان به شما نیز چند برابر می شود. گفتن جمله «من سراپا گوشم» در ابتدای مکالمه، داشتن یک مکالمه موثر را تضمین می کند.

اولین غایب اروگوئه برابر ایران مشخص شد

سباستین کواتس مدافع تیم ملی اروگوئه ، به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم در بازی برابر تیم ملی ایران نیست. فهرست تیم ملی اروگوئه برای بازی دوستانه برابر ایران اعلام شده بود اما حالا به نظر می‌رسد که تغییراتی در این فهرست ایجاد خواهد شد. سباستین کواتس که در دیدار این هفته اسپورتینگ لیسبون برابر بواویشتا در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت، در دقیقه ۷۱ به دلیل احساس درد از ناحیه ماهیچه پا از زمین بازی بیرون رفت. این خبر خوبی برای دیه‌گو آلونسو نیست که امیدوار بود این بازیکن را در دو دیدار دوستانه برابر تیم ملی ایران و کانادا در اختیار داشته باشد. تیم پزشکی اسپورتینگ لیسبون اعلام کرده است که پس از انجام آزمایش‌های اولیه مشخص شده است که این بازیکن به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی کشورش نیست. به این ترتیب شرایط برای تیم ملی اروگوئه کمی پیچیده شد. آنها حالا سه مدافع اصلی که معمولا در دیدارهای بزرگ به کار می‌گیرند را در اختیار ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت