بسته موفقیت

دکتر کاظم معتمدنژاد
پدر علم ارتباطات ایران

پروفسورکاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و روزنامه نگاری ایران در سال ۱۳۱۳ در روستای مود از بخش مرکزی شهرستان بیرجند متولد شد. تحصیلات ابتدایی و قسمتی از تحصیلات متوسطه خود را در زادگاهش و قسمت دیگر را در بیرجند و سال ششم ادبی را در دبیرستان مروی تهران گذرانید. معتمدنژاد بعدازظهر چهاردهم آذر ۱۳۹۲ در بیمارستانی در تهران به دلیل بیماری درگذشت و در قطعه نام‌آوران بهشت‌ زهرا به خاک سپرده شد.وقتی استاد از دانشجویان دوره دکتری برای همکاری در کیهان دعوت کرد، معتمدنژاد فرصت را غنیمت شمرده و به محیط روزنامه وارد شد و دیری نپایید که از مترجمی زبان فرانسه، به مسئولیت گروه خارجی و مقالات ارتقاء یافت. روزنامه کیهان که به روزنامه نگاران تحصیل‌کرده نیاز داشت، برای وی بورسیه­ای از دولت فرانسه دریافت کرد.معتمدنژاد در دانشگاه سوربن فرانسه موفق به اخذ دکترای حقوق، علوم سیاسی و نیز دکترای تخصصی روزنامه‌نگاری از انستیتوی مطبوعات و علوم نظری دانشگاه پاریس گردید.
وی در سال ۱۳۴۳ با کوله باری از دانش روزنامه­نگاری، ارتباطات، حقوق و علوم سیاسی و با اندیشه تاسیس نخستین دانشکده روزنامه‌نگاری به میهن بازگشت. خدمات دانشگاهی ایشان از سال ‌۱۳۴۴ در سمت استادیاری در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران آغاز شد. ضمن این‌ که همکاری خود را از آغاز ورود به ایران با موسسه کیهان حفظ کرد. در سال ‌۱۳۴۳ موسسه کیهان پیشنهاد وی را برای یک دوره عالی روزنامه­نگاری پذیرفت و برای این منظور از بین داوطلبان دیپلم، ‌۲۵ نفر انتخاب شدند.در پایان دوره ‌دو ساله، اسم این دوره‌ عالی به موسسه عالی مطبوعات و روابط عمومی تغییر کرد. در سال ۱۳۵۰ یعنی زمانی که نخستین فارغ التحصیلان در بحبوحه اخذ دانش­نامه بودند، اسم موسسه به دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی تغییر یافت.از سال ‌۵۶ تا ۵۹ نیز سمت ریاست دانشکده را عهده دار بود. دکترمعتمدنژاد در سال تحصیلی ۷۴ ـ ۷۳ به عنوان استاد نمونه‌ دانشگاه­های کشور لوح تقدیر دریافت کرده است.

والدین موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟
خانواده اولین جامعه ای است که فرزندان مهارت های لازم را در آن یاد می گیرند. اولین الگوهایی که آنها به چشم می بینند پدر و مادر هستند. از این رو ویژگی و خصوصیات والدین در موفقیت و عدم آن در فرزندان ببیشترین تاثیر را دارد. کودکان ، بخصوص درسالهای ابتدایی تولد، نیاز دارندبه آغوش کشیده شوند ، حمل شوند و گاها تنبیه شوند .برخی ازخانواده ها می ترسند که نکند اینگونه ارتباطات فیزیکی نزدیک و یا حتی اجازه دادن به فرزندان برای خوابیدن درتختخواب والدین ، منجر به وابستگی شدیدی میان کودکان و آنها شود درواقع ، این گونه فرزندان با اعتماد بیشتری نسبت به عشق خانواده خود بزرگ میشوند و همینطور اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خود خواهند داشت. فرزندانی که در منزل به خوبی به والدین کمک می کنند در آینده به کارمندانی تبدیل می شوند که همکاری بهتری با دیگران از خود نشان می دهند، زیرا هم مسئولیت پذیر هستند هم می توانند کشمکش های بین اعضای تیم را تحمل و مدیریت کنند.با انجام دادن کارهایی مانند تمیز کردن اتاق یا لباس خودشان می فهمند برای اینکه جزئی از این دنیا شوند باید بتوانند جزئی ترین کارهای خود را انجام دهند. بر اساس نتایج تحقیقات اخیر، فرزندان مادرانی که تحصیلات متوسطه را پشت سرگذاشته و یا وارد دانشگاه شده اند، به احتمال بیشتر از این تحصیلات برخوردار خواهند شد. بنابراین تحصیلات و سطح سواد پدر و مادر به عنوان عاملی موثر در ترغیب
بچه ها به ادامه تحصیل محسوب می شود.

مصدومیت مدافع کلیدی ایران قبل از جام جهانی

نشریه «العرب» قطر خبر داد محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش ایرانی الاهلی دچار مصدومیت شده است.طبق اعلام رسانه قطری کادر پزشکی الاهلی در تلاش هستند تا مدافع ایرانی را درمان کنند و حضور برای دیدار فردا مقابل الوکره در هاله ای از ابهام قرار دارد. الاهلی هفته گذشته با زوج خط دفاع تیم ملی کشورمان یعنی شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان به مصاف الغرافه با هدایت استراماچونی رفته بود که این بازی جنجالی با نتیجه تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید.این بازی پرحاشیه باعث شد تا استراماچونی به دلیل حرکت غیرورزشی علیه داور برای دو جلسه محروم شود. کنعانی زادگان در این فصل از لیگ ستارگان تاکنون ۳ بار در تیم منتخب هفته قرار گرفته و یکی از بهترین لژیونرهای ایران به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت