شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

تلفن همراه صورت شما را چروکیده می‌کند

تلفن‌ همراه بیش از آنچه که تصور می‌شود برای سلامتی انسان مضر است. امروز چه بیرون از خانه باشید و زیر اشعه فرابنفش خورشید و چه در خانه و پای کامپیوتر و خیره به صفحه تلفن همراه، پوست شما در حال آسیب دیدن است.به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، محققان دانشگاه اورگان در تحقیقی که در مجله Fronties in Aging منتشر کردند، به این نتیجه رسیدند که نور صفحه تلفن همراه، کامپیوتر و دیگر دستگاه‌های حاوی نمایشگر ال‌ای‌دی LED، به ایجاد چروک روی پوست کمک می‌کند.پیامد خیره شدن بیش از اندازه به صفحه موبایل آسیب به طیف وسیعی از سلول‌ها از سلول‌های پوستی تا اعصاب و چشم است.براساس این تحقیق، دورماندن از نور آبی، یکی از راه‌های جوان ماندن است.این درحالی است که امروز بخش قابل توجهی از جمعیت جهان دست‌کم چند ساعتی از ساعات بیداری را پای تلفن همراه و کامپیوتر سپری می‌کند. براساس این گزارش، عوامل متعددی به پیری می‌انجامد، اما در سطح سلولی، زمانی که سلول‌ها نتوانند خودشان را ترمیم کنند یا سلول‌های سالم جدید تولید کنند، پیری اتفاق می‌افتد. زمانی که سلول‌ها نتوانند عملکرد بهینه‌ای داشته باشند به خودتخریبی روی می‌آورند که نشانه‌های آن در ظاهر انسان و کل بدن پدیدار می‌شود.این تحقیق می‌گوید نور آبی ناشی از تلفن همراه و لپ‌تاپ می‌تواند متابولیسم سلول‌ها را مختل کند. در ادامه این تحقیق به نقش قرارگیری بیش از اندازه در مقابل نور نمایشگر تلفن همراه و کامپیوتر در بروز چاقی و مشکلات روانی اشاره شده است. روندی که می‌تواند مرگ زودهنگام را به همراه داشته باشد. میزان موج هایی که از طرف گوشی موبایل ساطع می‌شوند متفاوت است و بستگی به نوع موبایل و فاصله موبایل تا گوش انسان دارد. اما به طور میانگین حدود 70 درصد از امواج تلفن همراه به سمت گوش فرستاده می‌شوند و باعث تولید انرژی گرمایی و حرارتی می‌کننددر دنیای امروز که ارتباط بین مردم به دلیل مشکلات فراوان و روزمره در زندگی کم شده است موبایل این پل ارتباطی را بین آن ها ایجاد کرده است

راه هایی ساده برای تقویت حافظه
تمرکز، یکی از مولفه‌های اصلیِ حافظه است. برای اینکه اطلاعات از حافظه‌ی کوتاه‌مدت به حافظه‌ی بلند‌مدت شما منتقل شوند، باید به صورت فعّال و مستمر به این اطلاعات توجه کنید. سعی کنید مطالب جدید را در شرایطی یاد بگیرید که هیچ عاملی (مثل تلویزیون، موسیقی ) تمرکز شما را به هم نمی‌زند. بدیهی است که هرچه بیشتر از مغزتان کار بکشید، عملکرد مغز بهبود می‌یابد. مثلا یادگیری یک ساز جدید موجب خواهد شد در تبدیل اطلاعات دیداری (نُت موسیقی) به یک کار عملی (نواختن ساز) مهارت بیشتری پیدا کنید. یا مثلا یادگیری یک زبان جدید، مغزتان را با طرز تفکری متفاوت مواجه خواهد کرد و ناگزیرتان می‌کند خودتان را به شیوه‌ی دیگری ابراز کنید. حتی می‌توانید یک قدمِ بلندتر بردارید و به یادگیری رقص اقدام کنید. مطالعات نشان داده است یادگیری رقص در سالخوردگان به پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کند. اگر از مطالعه گروهی لذت می برید، مطمئن شوید که درست بعد از کلاس این کار را انجام می دهید. تکرار فوری، خواندن و بحث در مورد اطلاعاتی که آموخته اید، باعث می شود بسیار آسان تر، مفاهیم را در حافظه بلندمدت خود تثبیت کنید. با انجام تمرین ساده تکرار مطالب، می توانید از یکی از قدرتمندترین روش های به خاطرسپاری بهره ببرید. حافظه فعال تقریبا شبیه دفترچه یادداشت مغز شماست، جایی که اطلاعات جدید موقتا نگهداری می شوند. هنگامی که نام کسی یا آدرسی که می خواهید بروید را می شنوید این اطلاعات را در حافظه فعالتان نگه می دارید تا اینکه کارتان با این اطلاعات تمام شود.

صعود ایران به فینال پدل قهرمانی جهان

تیم ملی پدل با پیروزی مقابل استرالیا راهی فینال جدول مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان شد. تیم ملی پدل آقایان ایران که در مسابقات مقدماتی قهرمانی جهان در قاهره (مصر) حضور دارند موفق شدند در یک دیدار حساس و طولانی استرالیا یکی از قدرتمندترین تیم‌های با تجربه شرکت کننده در این مسابقات را در مقابل چشمان بهت زده کادر فنی این تیم ۲ بر یک شکست دهد تا راهی فینال این مسابقات شود. دیدار فینال فرد و برنده این مسابقات می تواند به جدول اصلی مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کند.این در حالی است که مصر که یکی از کشور‌های پرقدرت در پدل محسوب می‌شود. مصر در دیدار نخست خود با ایران با حمایت خیل بی شمار تماشاگران که بی وقفه و با تعصب کشورشان را تشویق می‌کردند دو بر یک ما را شکست داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت