بسته موفقیت

افزایش مرموز چرخش
سرعت زمین تایید شد

افزایش طول یک روز نه تنها بر زمان‌سنجی ما تاثیر مهمی دارد بلکه بر سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) و سایر فناوری‌هایی که بر زندگی مدرن ما حاکم هستند نیز تاثیرگذار است. در طول چند دهه گذشته، چرخش زمین به دور محور خود که طول روز را تعیین می‌کند افزایش یافته است. این روند روز‌های ما را کوتاه‌تر کرده است.در واقع، در ژوئن ۲۰۲۲ رکورد کوتاه‌ترین روز در نیم قرن گذشته یا بیش‌تر ثبت شد. با این وجود، علیرغم این رکورد، از سال ۲۰۲۰ میلادی این افزایش سرعت ثابت به طرز عجیبی به کاهش سرعت تبدیل شده و روز‌ها دوباره طولانی می‌شوند و دلیل آن تا کنون یک راز ناشناخته باقی مانده است.در حالی که ساعت‌های گوشی‌های هوشمند تلفن همراه ما دقیقا ۲۴ ساعت در روز را نشان می‌دهند زمان واقعی که به طول می‌انجامد تا زمین یک چرخش واحد را انجام دهد متفاوت است. این تغییرات در طول دوره‌های میلیون هاساله تا تقریبا آنی رخ می‌دهند حتی زلزله و رویداد‌های طوفان نیز می‌توانند در آن نقش داشته باشند. معلوم می‌شود که یک روز به ندرت دقیقا عدد جادویی ۸۶۴۰۰ ثانیه است.طی میلیون‌ها سال چرخش زمین به دلیل اثرات اصطکاک مرتبط با جزر و مد‌های ماه کاهش یافته است. این فرآیند در هر قرن حدود ۲.۳ میلی ثانیه به طول هر روز اضافه می‌کند. چند میلیارد سال پیش یک روز زمینی تنها حدود ۱۹ ساعت بود. در ۲۰۰۰۰ سال گذشته، فرآیند دیگری در جهت مخالف عمل کرده و چرخش زمین را سرعت بخشیده است. زمانی که آخرین عصر یخبندان به پایان رسید ذوب شدن صفحات یخی قطبی فشار سطحی را کاهش داد و گوشته زمین به طور پیوسته به سمت قطب‌ها حرکت کرد.همانطور که یک رقصنده باله زمانی که بازوهایش را به سمت بدن خود می‌چرخاند (محوری که به دور آن می‌چرخد) سرعت چرخش سیاره ما نیز زمانی افزایش می‌یابد که این توده گوشته به محور زمین نزدیک‌تر می‌شود و این فرآیند هر روز حدود ۰.۶ میلی ثانیه در هر قرن کوتاه می‌شود.

موانع موفقیت کدامند؟
ترس یکی از بدترین دشمنان موفقیت است. وقتی که ترس ریشه های حساس خود را اطراف شما می پیچد و شما را به اسارت خود درمی آورد، هرگز قادر نخواهید بود که به رویاهای خود تحقق ببخشید.ما باید با ترس خود روبرو شویم. ببینیم که به چه دلیلی وجوددارند، آنهار ا به گوشه ای پرتاب کنیم و رویاهای خود را با اشتیاقی شکست ناپذیر دنبال کنیم. ممکن است یکی از اصلیترین اهریمنان عامل نابودی شما در تحصیل و زندگی شغلی، طفره رفتن و به تعویق انداختن امور بوده باشد. افرادی که علامت مزمن این ”بـیـمـاری” در آنها دیده میشود، مایلند با این جملات توجیه کننده که ” تمام کردنش کاری نخواهد داشت” و یا ”نگران نباش، وقت برای انجام دادنش بسیار است قطعا” پشت گوش اندازی مشکل اصـلی بـوده و باید مرتفع گردد. به دلیل شکست هایتان مدام دیگران را مقصر جلوه ندهید و سرزنش نکنید. مسئولیت خطاهایتان را بپذیرید. شما خودتان در انتخاب‌تان اشتباه کرده‌اید. انتخاب‌های غلط ‌تان را توجیه نکنید.افراد موفق هرگز این‌گونه رفتار نمی‌کنند. همه اشتباه می‌کنند و گاه شکست می‌خورند. اما فرد موفق کسی است که از خطاهایش درس می‌گیرد و آنها را اصلاح می‌کند. اغلب اوقات مسابقه با شکست روبرو می شود زیرا مسابقه تمام نشده است. موفقیت در تیزترین کنج یا شیبدارترین تپه است. پشتکار داشته باشید. ادامه دهید. یک تپه دیگر. یک کنج دیگر!در صنف املاک می گویند سه نکته مهم وجود دارد: «موقعیت، موقعیت، موقعیت». در موفقیت، آن سه نکته مهم عبارتند از: «پشتکار، پشتکار، پشتکار».

شروع بی سابقه پرسپولیس با گل‌محمدی

بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر با دو تساوی بدون گل برای پرسپولیس آغاز شد تا نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها آماری کم سابقه‌ای را با یحیی گل محمدی تجربه کند.
سرمربی پرسپولیس در فصل بیستم، ۴ امتیاز و در فصل بیست و یکم نیز ۶ امتیاز از دو بازی ابتدایی کسب کرد اما حالا با شرایطی متفاوت روبرو شده است.سرخپوشان پایتخت در حالی برای کسب نخستین برد خود این هفته راهی اراک می‌شوند که این تیم همواره در تقابل با آلومینیوم دچار مشکل شده و در آن شهر امتیاز از دست داده است.با این حال گل محمدی با جذب ستاره‌هایی همچون علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، سینا اسدبیگی، سعید صادقی، یورگن لوکادیا، گئورگی گولسیانی و محمدمهدی احمدی در تنگنای کسب پیروزی قرار گرفته است و چاره‌ای جز خروج از این شرایط با کسب سه امتیاز در اراک ندارد.سرمربی پرسپولیس که در ابتدای فصل دستیاران همیشگی‌اش را از دست داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت