بسته موفقیت

نکات مهم در موضوع حق طلاق زوجه

یکی از نکات مهم در حق طلاق زوجه تعیین اختیارات و حدود آن برای زن است. می دانیم که مهریه حق قانونی و مادی زن است که در هر شرایطی به زن تعلق دارد و هر زمان بخواهد می تواند از مرد آن را مطالبه کند و زمانی که عقد نکاح دائم جاری شود زن آن را حق مسلم خود می داند. مرد می تواند در قبال دریافت حقی حق وکالت طلاق را به زن دهد. زوج با شرط بخشیدن مهریه می تواند از سر دفتر اسناد رسمی بخواهد در ازای دادن حق طلاق به زوجه، زن نیز از دریافت و مطالبه مهریه صرف نظر کند. دادن حق طلاق به زن باعث اخذ مهریه نمی شود مگر اینکه در ازای اخذ وکالت زوجه از مهریه خود صرف نظر کند به عبارتی مرد این شرط را تعیین نماید. البته وجود وکیل مجرب و با مهارت نیز در این مورد بسیار مهم است.یک نکته مهم در مورد حق وکالت طلاق به زن است است که این وکالت بلا عزل خواهد بود به این معنی مرد نمی تواند منکر آن شود یا وکالت را از زوجه پس بگیرد. البته چنانچه این وکالت نامه در دفاتر ثبت تنظیم شود مرد می تواند وکالت طلاق را مدت دار یا قابل عزل و یا بلا عزل را خواستار شود.در صورت اقدام به طلاق از طریق زوجه با داشتن وکالت حق طلاق بدون حضور زوج و با کمک وکیل دادگستری می تواند در کمترین زمان طلاق خود را از مرد بگیرد. زمانی که مرد وکالت طلاق به زوجه را می دهد در حقیقت زوج به زوجه وکالت انتخاب وکیل داده است و وکیل مناسب برای اجرای این مسئله حقوقی وکیلی است که دارای پروانه وکالت باشد. از دیگر نکته بسیار مهم در حق طلاق زوجه این است که در سند عقد اگر نوشته شود حق طلاق به زوجه داده شده است و مرد نیز آن را قبول کرده است به هیچ وجه این عبارت اثر حقوقی ندارد و به سهو یا عمد این عبارت نوشته می شود. زنی که قبل از ازدواج با مرد به توافق رسیده اند باید حتما وکالت نامه رسمی به زوجه داده شود. در دادگاه وکالت نامه آوری قانونی دارد و قابل قبول است و نوشتن جمله حق طلاق به زوجه داده می شود اصلا صحیح نیست و هیچ تاثیری در قانون نخواهد داشت.

۱ شهریور؛ روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک
ابوعلی سینا حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی که در جهان غرب به نام و با لقب “امیر پزشکان” شناخته شده است، در ۳۷۰ قمری (۱ شهریور ۳۵۹) در شهر بخارا به دنیا آمد. در ایران، اول شهریور ماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته، و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام گذاری شده‌است. در کشورهای دیگر، روزهای دیگری، با توجه به رویدادهای محلی برای این مناسبت در نظرگرفته شده‌اند.در فرهنگ اسلامی، ارزش دانش گرانقدر پزشکی و فعالیت حرفه ای طبیب تا بدان اندازه والا و عظیم است که طبیب مظهر اسم شریف محیی و احیاء گری معرفی شده است و همچنین در متن فرهنگ و حیات اجتماعی مردمان این مرز و بوم نیز طبیب و طبابت از جایگاه ویژه و اهمیت والایی برخوردار بوده است تابدان اندازه که بیماران و دردمندان نه فقط برای جستجوی تسکین و درمان دردهای جسمانی خویش، که بلکه در مقام مشاوره و هدایت جویی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود به حکیم و طبیب متوسل می گردیده اند. هر اندازه موضوع علمی پراهمیت و هدف آن مقدس تر باشد، آن علم هم از ارزش و اهمیت بیش تری برخوردار خواهد بود. موضوع دانش پزشکی بدن انسان، و هدف آن تأمین سلامت و تندرستی آدمی است، و اهمیت این موضوع و هدف از دیدگاه اسلام بر کسی پوشیده نیست؛ اگر تکلیف واجبی به تندرستی آدمی لطمه بزند، نه تنها انجام آن از نظر شرع لازم نیست، که در چنین شرایطی انجام آن حرام خواهد بود.

رونمایی از دو شکار بزرگ استراماچونی

آندره استراماچونی سرمربی سابق استقلال در این فصل هم در الغرافه قطر ماندنی شد و رقابت های لیگ ستارگان را تنها با ۳ لژیونر آغاز کرد.استراماچونی بعد از خط زدن سعید عزت اللهی و شیخ دیاباته از لیست لژیونرهایش نتوانست جانشین های مناسبی پیدا کند به همین خاطر با ۳ لژیونر فصل جدید را آغاز کرد. اما باشگاه الغرافه سرانجام از دو خرید خارجی و جدید استراماچونی پرده برداشت تا لیست لژیونرهای سرمربی سابق استقلال تکمیل شود.اسحاق بلفضیل و فرید بولایه دو بازیکن ملی پوش الجزایری دو شکار جدید سرمربی ایتالیایی هستند تا الغرافه را قدرتمندتر کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت