بسته موفقیت

سیاه‌چاله‌ها رازهای نوجوانی جهان را فاش می‌کنند

سیاه‌چاله‌ها ممکن است اطلاعات بسیاری را در مورد گذشته جهان در بر داشته باشند که می‌تواند به دانشمندان برای بررسی سال‌های نوجوانی جهان کمک کند. دو اخترفیزیکدان دانشگاه شیکاگو روشی را برای چگونگی استفاده از دو سیاهچاله‌ در حال برخورد ارائه داده‌اند تا سرعت گسترش یافتن جهان را اندازه‌گیری کنند و به شفاف‌سازی این موضوع بپردازند که جهان چگونه تکامل یافته، از چه چیزی ساخته شده و به کجا می‌رود.دانشمندان باور دارند که این روش جدید ممکن است بتواند درباره سال‌های نوجوانی جهان به ما اطلاع دهد.یک بحث علمی قابل توجه که همچنان جریان دارد، این است که جهان دقیقا با چه سرعتی در حال گسترش است. روش‌های مختلف کنونی، پاسخ‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند و دانشمندان مشتاق هستند تا راه‌های جایگزینی را برای اندازه‌گیری سرعت گسترش جهان بیابند. بررسی صحت این امر بسیار مهم است زیرا بر درک ما در مورد پرسش‌های اساسی مانند سن، تاریخ و ساختار جهان تأثیر می‌گذارد. این پژوهش جدید با استفاده از آشکارسازهای ویژه‌ای که پژواک کیهانی حاصل از برخوردهای سیاه‌چاله را دریافت می‌کنند، راهی برای انجام دادن این محاسبه ارائه می‌دهد.گاهی اوقات، دو سیاه‌چاله به یکدیگر برخورد می‌کنند. این رویداد به قدری قوی است که به معنای واقعی کلمه، موجی را در فضا-زمان به وجود می‌آورد که در سراسر جهان حرکت می‌کند. روی زمین، “رصدخانه موج گرانشی با تداخل‌سنج لیزری” و رصدخانه ایتالیایی “ویرگو” می‌توانند این امواج را که امواج گرانشی نامیده می‌شوند، تشخیص دهند.و رصدخانه ویرگو در چند سال گذشته، اطلاعاتی را در مورد برخورد تقریبا ۱۰۰ جفت سیاه‌چاله جمع‌آوری کرده‌اند.سیگنال هر برخورد حاوی اطلاعاتی در مورد جرم سیاهچاله‌ها است، اما سیگنال در فضا حرکت می‌کند و در این مدت، جهان منبسط می‌شود و ویژگی‌های سیگنال را تغییر می‌دهد. “دنیل هولز”از پژوهشگران این پروژه گفت: به عنوان مثال، اگر یک سیاه‌چاله را بردارید و آن را زودتر در کیهان قرار دهید، سیگنال تغییر می‌کند و شبیه سیاه‌چاله‌ای بزرگتر از آن چه هست، به نظر می‌رسد.

چرا این افکار را باید متوقف کنید؟
مهم نیست چه کسی هستید یا تا امروز چه کرده اید، چون همیشه می توانید شرایط را تغییر بدهید و به اصطلاح به نسخه ای بهبود یافته از خودتان تبدیل شوید. وقتی بتوانید سر و صدای افکار قضاوت گر دیگران را در ذهنتان خاموش کنید، آرامش و قدرت و آگاهی بیشتری سراغتان می آ ید و شما بهتر می توانید صدای درونتان را بشنوید و وقتی این اتفاق بیفتد متوجه می شوید که برای انجام آن چیزی که می خواهید، هنوز دیر نشده است. سکوت باعث می شود، جنگ درون ذهن شما سخت تر و طولانی تر شود. پس قبل از اینکه این افکار سمی بیش از حد قدرت بگیرد و شما را از پا درآورد و با خودتان صادق باشید و واقعیت را به خودتان بگویید و آن را از ذهن تان آزاد کنید! راستش را بخواهید غم انگیزترین اتفاقی که برای خیلی از افراد می افتد، این است که افکار و احساسات شان اغلب ناگفته باقی می ماند و به سختی توسط دیگران درک می شود. کاری را که می خواهید انجام دهید و وقت خود را با دادن هزاران توضیح به دیگران تلف نکنید. اکثر مردم همیشه فقط آن چیزی را می شنوند که دوست دارند بشنوند. بنابراین اینکه یک نفر از ایده شما خوشش نمی آید یا آن را درک نمی کند، اصلا به این معنا نیست که توضیح مناسبی هم برای آن وجود ندارد یا ارزشش را ندارد که دست به کار شوید و برای عملی کردن آن اقدام کنید. بدترین نوع تنهایی این است که با خودتان راحت و رواست نباشید. در هر شرایطی بهتر است خودتان باشید و ریسک تمسخر توسط دیگران را تحمل کنید، اما زندگی تان را روی یک پایه دروغ استوار نکنید تا مجبور نشوید خودتان را تحقیر کنید.

دایی: پیشنهاد تیم ملی کویت را بررسی می‌کنم

بعد از شکست تیم ملی ایران در رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ مقابل عربستان، علی دایی از هدایت تیم ایران برکنار شد و فدراسیون فوتبال کویت به شهریار پیشنهاد همکاری داد. دایی نیز با تایید این خبر در مصاحبه کوتاهی در روز ۲۳ فروردین سال ۱۳۸۸ که در خبرورزشی به چاپ رسیده بود، توضیح داد: مدیران فدراسیون کویت پیشنهاد چشمگیری برای هدایت تیم ملی کشورشان به من ارائه دادند ولی در این مقطع اصلا به رقم قرارداد توجهی نمی‌کنم اما با این حال این پیشنهاد را رسما بررسی می‌کنم.وی گفت : ترجیح می‌دهم درباره تیم ملی حرفی نزنم ولی امیدوارم ایران موفق باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت