بسته موفقیت

کتاب شب های روشن

کتاب شب های روشن یک داستان عاشقانه از خاطرات یک رویاپرداز است. داستان این رمان کوتاه هم مانند بیشتر داستان‌های داستایفسکی از زندگی خود او مایه گرفته است. داستانی که اگر زندگی‌نامه داستایفسکی را خوانده باشید، می‌دانید به نحوی زندگی‌اش کرده است.عنوان کتاب به یک پدیده فیزیکی اشاره دارد. در تابستان، در نواحی شمالی کره زمین نزدیک به قطب شمال، به علت زیادی عرض جغرافیایی شب تا صبح هوا مثل آغاز غروب روشن است. سروش حبیبی مترجم کتاب می‌نویسد: شب‌های روشن دو فریاد اشتیاق است که طی چند شب در هم بافته شده است. پژواک ناله‌ی دو جان مهرجوست که در کنار هم روی نیمکتی به ناله درآمده‌اند و راهی به‌سوی هم می‌جویند و درِ گشوده‌ی بهشت خدا را به خود نزدیک‌تر می‌یابند.داستان کتاب شب های روشن در مورد جوان رویاپردازی است که تنهایی را به خوبی درک می‌کند. کسی که سال‌هاست تنها زندگی می‌کند و مانند دیگر شخصیت‌های اصلی داستایفسکی با مردم عادی متفاوت است. این جوان ۲۶ ساله مدام تنهایی خود را با شهر پترزبورگ تقسیم می‌کند. با دیوارها و در و پنجره‌‌های شهر در دل می‌کند و ادعا دارد بهتر از هرکسی آنان را می‌فهمد.وقتی از خیابان رد می‌شوم هر یک مثل این است که به دیدن من می‌خواهند به استقبالم بیایند و با همه‌ی پنجره‌های خود به من نگاه می‌کنند و با زبان بی‌زبانی با من حرف می‌زنند. یکی می‌گوید: «سلام، حالتان چطور است؟ حال من هم شکر خدا بد نیست. همین ماه مه می‌خواهند یک طبقه رویم بسازند.» یا یکی دیگر می‌گوید: « حالتان چطور است؟ فردا بنّاها می‌آیند برای تعمیر من!» یا سومی می‌گوید: «چیزی نمانده بود آتش‌سوزی بشود. وای نمی‌دانید چه هولی کردم!» و از این جور حرف‌ها. (کتاب شب‌ های روشن – صفحه ۱۱)
من جایی نداشتم بروم و کاری هم نداشتم که برای آن پترزبورگ را ترک کنم. حاضر بودم که همراه هر یک از این گاری‌ها بروم، با هر یک از این آقایان محترم و خوش‌سر و پز سوار کالسکه بشوم و شهر را ترک کنم اما هیچ‌کس، مطلقا هیچ‌کس، دعوتم نمی‌کرد. صفحه ۱۵)…

گام های موثر برای کاهش استرس
هر وقت استرس سراغتان آمد یوگا را امتحان کنید. یوگا ورزشی ذهنی بدنی است که می‌تواند از استرس شما کم کند، فشارخونتان را پایین بیاورد و ضربان قلبتان را آرام کند. یوگا دیسیپلین‌های فیزیکی و ذهنی خاصی دارد که شما را به آرامش می‌رساند و می‌توانید استرس و اضطرابتان را مدیریت کنید. پرانایاما یا همان تنفس عمیق به معنای گسترش نیروی حیاتی زندگی است. این شیوه تنفس اگر درست اجرا شود (تکیه بر حبس دم است) می‌تواند با حمایت از سیستم پاراسمپاتیک و فعال سازی واکنش «ریلکسیشن»، از استرس کم کرده و بر جسم و ذهن تأثیر بگذارد. پیاده روی کردن می‌تواند با افزایش اندورفین، استرستان را کم کرده و حس خوبی به شما بدهد. مثبت فکر کردن هم کمکتان می‌کند آرام‌تر شوید و بهتر با چالش‌ها برخورد کنید. به جای اینکه به خودتان بگویید انجام کاری غیرممکن است، سعی کنید به این فکر کنید که بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید را انجام خواهید داد. استرس باعث می‌شود مغزتان دچار کمبود انرژی شده و سراغ شکلات و تنقلات شیرین بروید، بنابراین کمی صبر کنید و یک خوراکی سالم مثل آجیل یا تکه‌ای میوه برای خود تهیه کنید. گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان فوراً سطح دوپامین‌تان را بالا می‌برد و حس خوبی به شما می‌دهد. نقاشی کشیدن، بافتنی بافتن و حتی رنگ‌آمیزی ساده می‌تواند حال و هوایتان را عوض کرده و از استرستان کم کند، چون حواستان را پرت می‌کند. به جای اینکه از دیافراگم برای به داخل کشیدن هوا و بیرون دادن آن از ریه‌ها استفاده کنیم از قفسه سینه و شانه‌ها استفاده می‌کنیم.

«عطایی» هایی که در فوتبال ساخته نمی‌شوند

بدون شک مهم‌ترین و شیرین اتفاق ورزشی سال ۱۴۰۱، کامیابی تیم ملی والیبال ایران در راهیابی به مرحله پایانی مسابقات لیگ جهانی والیبال ۲۰۲۲ بوده است. این موفقیت در شرایطی رقم خورد که المپیک ۲۰۲۰ برای والیبال ایران به بدترین شکل ممکن پایان یافت. عطایی که سابقه قهرمانی در بازی‌های کشورهای اسلامی، مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا، رقابت‌های زیر ۲۱ سال جهان مسابقات باشگاه‌های آسیا با کاله آمل را در کارنامه داشت، مرداد ۱۴۰۰ به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. وی در یک سالی که جانشین آلکنو شد، قهرمانی جام ملت‌های آسیا را کسب کرد. شاگردان عطایی در لیگ ملت‌ها آغاز امیدوارکننده‌ای نداشتند، او ایران را برای سومین بار به دور نهایی رساندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت