بسته موفقیت

این ربات می‌تواند ۳ برابر سریع‌تر از یوزپلنگ حرکت کند

پژوهشگر “دانشگاه یوهانس کپلر لینز اتریش گفت: این ربات واقعا سریع عمل کرد و صادقانه بگویم که کمی غافلگیرکننده بود. ما نسخه بهتری از یک دوربین پرسرعت را طی روند آزمایش خریدیم زیرا دوربینی که داشتیم، به اندازه کافی خوب نبود.برونر و همکارانش، یک ربات نرم فوق سریع را از یک ماده لاستیکی ساختند و آن را با جریان‌های الکتریکی و میدان مغناطیسی کنترل کردند. آنها امیدوارند که در نهایت از این ربات بتوان در حوزه پزشکی و برای رساندن داروها یا انجام دادن اقداماتی در بدن انسان استفاده کرد.این ربات از یک ماده الاستیک ساخته شده که به شکل U وارونه است و سیم‌های فلزی از میان آن عبور می‌کنند. هنگامی که جریان‌های الکتریکی در سیم‌ها با یک میدان مغناطیسی در محیط اطراف ربات در تعامل قرار می‌گیرند، ربات حرکت می‌کند.
پژوهشگران، ربات را به سیم‌های مسی متصل کردند و آن را در کنار آهن‌ربای بزرگی قرار دادند. همچنین، آنها ربات را در حالت بدون اتصال کنترل کردند و جریان را با یک باتری آغاز کردند که مانند کوله‌پشتی در بالای ربات نصب شده بود. این گروه پژوهشی، دو شکل مختلف، یکی به شکل L و دیگری به شکل دندانه اره را برای پای ربات آزمایش کردند تا از روشی که چنگال‌های حیوانات برای کشش به کار می‌برند، تقلید کنند.
“گویونگ مائو” از پژوهشگران این پروژه گفت: چندین ماه طول کشید تا یک طرح خوب برای پا پیدا شود اما اکنون ربات می‌تواند روی هر سطح صافی مانند لاستیک، چوب یا کاغذ راه برود.ربات چه زمانی که به سیم متصل بود و چه زمانی که باتری را حمل می‌کرد، توانست بدود، به صورت دایره‌ای بچرخد، در آب شنا کند، از روی موانع کوچک بپرد و محموله را حمل کند. این ربات در زمان اتصال، سریع‌ترین نمونه بود و بیش از ۱۷ برابر سریع‌تر از ربات‌های نرم پیشین کار کرد.“کوین چن”(Kevin Chen)، پژوهشگر دانشگاه “ام‌آی‌تی”(MIT) گفت: این ربات به عنوان یک ربات نرم، توان فوق‌العاده بالایی دارد. این بدان معناست که می‌تواند از قدرت زیادی در بدنه نسبتا کوچک خود استفاده کند.

چگونه مثبت فکر کنیم؟
افکار منفی شما را از دیدن جنبه‌ی مثبت زندگی بازمی‌دارند. چهار نوع فکر منفی وجود دارد. فیلتر کردن، که شما فقط به جنبه‌ی منفی توجه می‌کنید؛ شخصی‌سازی، که شما به خاطر حوادثی که رخ می‌دهد خودتان را سرزنش می‌کنید؛ فاجعه سازی، که یک حادثه را بدتر از آنچه که هست نشان می‌دهید؛ یا قطبی‌سازی، که در آن رویدادها یا منفی هستند یا مثبت. با شناخت افکار منفی می‌توانید آن‌ها را دور بریزید. افراد منفی‌ باف تمایل دارند که روز خود را با فکر کردن به اینکه مشکلی پیش خواهد آمد، شروع کنند. به ‌جای آن، بر جنبه‌هایی از روزتان که می‌تواند خوب پیش برود و آنچه که در آن روز به دنبال آن هستید، تمرکز کنید. یک سبک زندگی که بر غذا خوردن سالم و رهایی از استرس تمرکز دارد به شما کمک می‌کند تا روحیه‌ی خود را مثبت کنید. اعترافات، افکار مثبتی هستند که شما با صدای بلند می‌گویید تا خودتان را تشویق و ترغیب کنید. اعتراف شما می‌تواند هر چیزی باشد، از جمله‌ی «من یک روز خوب خواهم داشت» گرفته تا نقل ‌قول مورد علاقه‌ی خودتان. همچنین می‌توانید یک تفکر مثبت در مورد خودتان را انتخاب کنید و وقتی افکار منفی وارد ذهنتان می‌شوند آن را تکرار کنید. وقتی چیزی را پیدا می‌کنید که شما را خوشحال می‌کند و به انجام آنچه که دوست دارید ادامه می‌دهید، احساس نشاط پیدا می‌کنید. خواه دنبال کردن یک سرگرمی جدید باشد و یا فروش ابتکاری، چیزی را امتحان کنید که همیشه خواسته‌اید انجام دهید و به خودتان اجازه‌ی موفقیت بدهید. به موارد منفی یا اینکه چگونه می‌توانید شکست بخورید فکر نکنید.

مریم بربط به مدال نقره قهرمانی جودو جوانان آسیا دست یافت

مریم بربط بانوی شایسته وزن ۷۰- کیلوگرم ایران موفق شد، با کسب مدال نقره رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ ، نخستین بانوی جودوکار ایران باشد که در این رقابت های به عنوان نایب قهرمانی می رسد. در بخش بانوان ، مریم بربط در وزن ۷۰- کیلوگرم امروز تاریخ سازی کرد و اولین بانوی فینالیست تاریخ جودوی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا شد.او در دور نخست استراحت کرد ، سپس در دور دوم موفق شد “ریتو” حریف هندی خود را ضربه فنی کند، این بانوی شایسته ایران در دور سوم “لینگ لیو لی” از چین تایپه را پیش رو داشت که این حریف خود را نیز با نمایشی زیبا روی تاتامی ایپون کرد و با اقتدار فینالیست شد.نماینده شایسته وزن ۷۰- کیلوگرم بانوان ایران در بازی مرحله نهایی خود، مقابل قزاقستان باخت را پذیرفت. رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در رده سنی جوانان با حضور ۱۱۴ جودوکار انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت