بسته موفقیت

راهکار برای بالا بردن سرعت عمل

اول اینکه باید بدانیم کدام کارها در دسته کارهای لازم برای سرعت بخشیدن قرار می‌گیرند، آیا از آن دسته کارهایی نیستند که نباید سریع انجام شوند؟ آیا کاری است که سرعت عمل به بهتر انجام شدن آن کمک می‌کند؟ آیا سریع انجام شدن آن کار باعث می‌شود که در زمان و منابعمان صرفه‌جویی کنیم یا خیر؟ سوالات زیادی هست که باید بپرسید، ولی نگران نیاشید، سرعت فرآیندهای ذهنی ما آن قدر بالا است که در مدت زمان خیلی کوتاهی پاسخ این سوالات را پیدا می‌کند. در واقع خیلی وقتها این سوالات را در ضمیر ناخودآگاهمان می‌پرسیم و پاسخ می‌دهیم.
تقویت مهارت‌ها: کارهایی هستند که ارتباط مستقیمی با مهارتهای ما دارند. هرچه مهارتمان بیشتر باشد، به همان نسبت سرعت عمل بهتری در انجام آنها داریم. به عنوان مثال من که تجربه کمی در نجاری دارم، ممکن است قطعه چوبی که یک نجار در ۱ دقیقه و به طرز عالی برش می‌زند را در ده دقیقه، با کیفیت نه چندان مطلوب برش بزنم، چون مهارت لازم را ندارم. مهارتهایی هست که یادگیری آنها برای همه افراد لازم است. مثل مدیریت زمان،، مدیریت مالی و اینها را هر کسی باید بداند و هرچه بیشتر بکار بگیرد. مشخص کردن اهداف: تا زمانی که اهداف دقیق و مشخصی نداشته باشید و بی جهت وقت خود را از دست خواهید داد. از شاخه ای به شاخه ای دیگر پریدن نشانه نداشتن هدف مشخص است، به این ترتیب وقت شما تلف می شود. برای کارهای خود اهداف روزانه، ماهانه و سالانه مشخص کنید، می توانید آنها را در دفترچه روزانه خود یادداشت کنید. زمان بندی کنید: برای انجام سریع تر کارها باید زمان را تقسیم بندی کنید؛ برای هرکاری یک زمان مشخص را تعیین کنید و خود را متعهد کنید که در موعد مقرر آن را انجام دهید. بعد از مدتی می توانید برای افزایش سرعت کم کم از زمانی که برای یک کار اختصاص می دهید کم کنید اما یک باره زمان را کاهش ندهید که باعث کم شدن کیفیت یا عدم موفقیت در انجام کار شود. کارها را نگاه کنید ترتیب های متفاوتی می توان برای انجام دادن آن ها در نظر گرفت؛ اما چند ترتیب محدود است که حالت بهینه دارد.

چگونه خلاقیت نهفته‌تان را پدیدار کنید؟

برخی این طور فکر می کنند که افراد خلاق زندگی بی برنامه و بدون ساختاری دارند، اما واقعا این طور نیست. بیشتر ذهن های خلاق از برنامه روزمره شان به طور کامل باخبرند. به عنوان مثال استفن کینگ فروش بیش از ۳۵۰ میلیون دلاری کتاب هایش را مدیون برنامه فشرده و منظم نگارش روزانه اش می داند. ویلیام جیمز، روان شناس، تاثیر برنامه ریزی جدی روزانه را به این شکل توصیف می کند که «این کار از پیش ذهن را از فشار بی برنامگی دور می کند و فضای بیشتری را برای اقدام و عمل به آن می بخشد.» البته منظور ما این نیست که می بایست برای دقیقه به دقیقه هر روزتان برنامه ریزی کنید، بلکه باید چند کار اصلی هر روز را در ذهن داشته باشید و برای انجام دادن کارهایتان اولویت بندی کنید. آلبرت انیشتین گفته است: «خلاقیت مسری است، آن را به دیگران نیز هدیه دهید.» علم نیز این مسئله را ثابت کرده است که «خلاقیت مانند بیماری سرماخوردگی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود»، به ویژه اگر شما رهبر یک گروه باشید، بهتر می توانید خلاقیت را به دیگران انتقال دهید. شاید در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما شما باید خود را به شکل خلاقانه ای ابراز کنید. از یکی از همکارانتان در مورد ایده ای که دارید، نظرسنجی کنید. اگر مالک کسب و کار هستید، جلساتی را ترتیب دهید تا در مورد پروژه های نوآورانه تان صحبت کنید. اگرچه ممکن است این نظرسنجی ها برایتان کمی سخت و ناراحت کننده باشند، اما باعث می شوند که هرچه زودتر به ضعف ها و مشکلات احتمالی ایده هایتان پی ببرید.

آتش بازی هاکی ایران مقابل تایلند

تیم هاکی مردان ایران با پیروزی مقابل تایلند به فینال هاکی داخل سالن آسیا راه پیدا کرد. مسابقات قهرمانی آسیا از هفدهم تا بیست‌وچهارم مردادماه در شهر بانکوک تایلند برگزار می‌شود؛ تیم‌های ملی مردان و زنان هاکی کشورمان که در روزهای دوازدهم و چهاردهم مردادماه راهی بانکوک شدند نخستین دیدار خودشان را در این تورنمنت برگزار کردند.تیم‌ملی هاکی داخل سالن آقایان که مدافع عنوان قهرمانی است در گروه A آقایان با تیم‌های چین‌تایپه، اندونزی و تایلند میزبان هم‌گروه است و بازی نخست خود را برابر چین‌تایپه برگزار کرد.تیم ملی هاکی آقایان کشورمان در اولین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند در مصاف با تیم اندونزی، به پیروزی شیرین پنج بر دو دست یافت.گل‌های تیم‌ملی کشورمان را امیرمهدی میرزاخانی و مهدی شاهرخی یک گل به‌ثمر رساندند: امیرمهدی میرزاخانی نیز به‌عنوان بازیکن زمین انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت