بسته موفقیت

سهم ارث بعد از فوت مادر به چه کسانی می رسد؟

مهم ترین سوال بعد از فوت مادر در یک خانواده در رابطه با ارث وی، این سوال است که سهم ارث بعد از فوت مادر به چه کسانی می رسد؟ در حقوق کشور ما طبقات ارث در ماده ۸۶۲ قانون مدنی مشخص شده اند. مطابق این ماده، خویشاوندان نسبی یعنی اشخاصی که به واسطه تولد با یک فرد، خویشاوندی و قرابت پیدا کرده ، به سه گروه و طبقه تقسییم می شوند:۱طبقه اول: پدر ، مادر فرد فوت شده و اولاد و اولاد اولاد(نوه) وی۲طبقه دوم: اجداد و برادر و خواهر متوفی و اولاد آنها. ۳طبقه سوم: اعمام (عموها) و عمات (عمه ها) و اخوال (دایی ها) و خالات (خاله ها)ی فرد فوت شده و اولاد آنها ۳در نهایت، اگر هیچ از خویشاوندان نسبی و سببی مادر که در طبقات ۱و ۲ بوده، در لحظه فوت وی در قید حیات نباشند، سهم ارث مادر به عموها، عمه ها، خاله ها و دایی های مادر رسیده و بین آنها تقسیم می شود.مطابق مقررات ارث در حقوق کشور ما، تا زمانی که یک وارث از یک طبقه ارثی وجود داشته باشد، هیچ یک از افراد طبقه بعد ارث نخواهند برد. بنابراین به عنوان مثال، اگر پدر متوفی در لحظه مرگ وی در قید حیات بوده و موانع ارث نیز در مورد وی وجود نداشته باشد، اجداد و برادر و خواهرهای او ارث نخواهند برد.هم چنین علاوه بر خویشاوندان نسبی که در بالا توضیح دادیم، زوج (شوهر) و زوجه(زن) فرد متوفی نیز وجود داشته که خویشاوند سببی وی محسوب شده و در کنار هر یک از طبقات گفته شده از متوفی ارث می برد.سهم ارث مادر بعد از فوت وی، در مرحله اول میان فرزندان خود او تقسیم می شود. با این توضیح که این ارث بردن شامل ارث بردن فرزند رضاعی نیز می شود. البته اگر پدر و مادر مادر یعنی پدربزرگ و مادربزرگ خانواده در لحظه فوت مادر در قید حیات باشند، آنها نیز با فرزندان ارث خواهند برد.اگر مادر فوت شده و در لحظه فوت وی ، پدر و مادر خودش و فرزندان وی در قید حیات نباشند، در این حالت، برادر ها و خواهر های مادر فوت شده، سهم ارث مادر بعد از فوت وی را دریافت می کنند. در این حالت نیز اگر اجداد یعنی پدربزگ و مادربزرگ مادری که فوت شده در قید حیات باشند، آنها نیز با خواهرها و برادرها ترکه مادر فوت شده را به ارث خواهند برد.
پرسمان ۱۲ سال در کنار مردم و مسئولان
پرسمان برنامه مطالبه محور رادیو خاوران است که اولین بار ۲۸ مرداد ۱۳۸۹ به تهیه کنندگی حمید رضا سلحشور و گزارشگری محمد حسین اشرف زاده به روی آنتن شبکه خاوران رفت. پرسمان با هدف تقویت فرهنگ پاسخگویی مسئولان به مردم و ایجاد حس اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان و پرداخت ویژه به شعار سال موضوعات متنوعی از جمله مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی را و … دستمایه تولید قرار داده است در این برنامه تلاش شده دیدی واقع بینانه و موشکافانه و تحلیلی نسبت به مسایل مبتلا به استان داشته باشیم.
پرسمان چندسالی است که به صورت برنامه رادیویی تلویزیونی مشترک تولید می شود؛
بدین ترتیب که برنامه تولیدی رادیویی، ضبط و به تصویر کشیده می شود. لذا در راستای تقویت جلوه های بصری برنامه تلویزیونی، تیتــراژ شـروع و پایان، وله های کوتاه گرافیکی (متناسب با ماهیت برنامه و جهت جداسازی بخشهای مختلف آن)، کپشن معرفی شخص یا مسئول و … تولید و پخش می شود و از تعدادی المان های تصویری جذاب نیز در دکور استفاده می شود. شما هم استانی های عزیز می توانید با ارسال یکی از گزینه های زیر به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۵۶۶ رضایتمندی خود از این برنامه را اعلام نماید. ۱بسیارخوب،-۲خوب،-۳متوسط،-۴ضعیف همچنین ما درسامانه ۱۶۲ آماده شنیده نظرها و پیشنهادهای شما در خصوص این برنامه هستیم. برتامه پرسمان بیش از ۱۲ سال در کنار مردم استان است.

آغاز اردوی تیم ملی فوتسال ایران از ۲ شهریور

هفته هشتم لیگ برتر فوتسال روز اول شهریور ماه به پایان می‌رسد. بر اساس برنامه کادر فنی تیم ملی فوتسال، اردوی این تیم روز دوم شهریور و با انجام تست‌های کرونا از بازیکنان دعوت شده به این اردو آغاز می‌شود.تیم ملی فوتسال ایران خود را ابتدا آماده حضور در تورنمنت تایلند و سپس حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کویت می‌کند. تیم ایران ابتدا روز ۱۷ شهریور به تایلند اعزام می‌شود و با تیم‌های حاضر در این تورنمنت دیدارهایی برگزار می‌کند. این تیم ۲۶ شهریور به ایران بر می‌گردد و در روزهای ابتدایی مهرماه برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا عازم کویت می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران از سال ۱۹۹۲ به این‌سو در تمام دوره‌های جام جهانی فوتسال شرکت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت