بسته موفقیت

خبر تازه درباره یافتن حیات در مریخ اعلام شد

سطح‌نشین “اینسایت” در نوامبر ۲۰۱۸ به مریخ رسید و چند سال گذشته را صرف جمع‌آوری اطلاعات در مورد مریخ‌لرزه‌ها کرده است تا به ما در اندازه‌گیری عمق و ترکیب پوسته، گوشته و هسته این سیاره کمک کند. به گفته محققان، سطح زیرین اطراف منطقه فرود (یک مکان که مخصوصا به دلیل زمین مسطح و پتانسیل مریخ‌لرزه خوب آن انتخاب شده است) این فرودگر سست و متخلخل به نظر می‌رسد و دانه‌های یخ بسیار کمی در بین شکاف‌های پوسته وجود دارد. ”وشان رایت”، نویسنده اصلی این مطالعه و ژئوفیزیکدان مؤسسه اقیانوس‌شناسی اسکریپس در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو گفت: این یافته‌ها به معنای غیرممکن بودن وجود دانه‌های یخ یا گوله‌های کوچک یخ نیست، بلکه سؤال این است که چقدر احتمال دارد یخ در آن شکل وجود داشته باشد؟ یکی دیگر از نشانه‌های احتمالی آب، سنگ‌هایی است که در زیر منطقه فرود همانند سیمان سفت شده‌اند، اما اینسایت شواهدی از رسوبات سیمانی گسترده پیدا نکرده است.اینسایت در ناحیه “هامونه الیسیوم واقع شده است و از زمان فرودش در ۲۰۱۸ چند سال گذشته را صرف جمع‌آوری اطلاعات در مورد مریخ‌لرزه‌ها کرده است. ناحیه‌ای که اینسایت در آن حضور دارد، در تئوری، باید بتواند میزبان آب زیرسطحی باشد، زیرا شرایط در آنجا به اندازه کافی سرد است که آب یخ بزند. اما یافته جدید، فرضیات دانشمندان در مورد احتمال وجود یخ یا آب مایع در زیر سطح زیرزمینی نزدیک اینسایت که وظیفه آن کاوش در زیر سطح مریخ است را به چالش کشیده است.در حالی که تصاویر از سطح مریخ نشان می‌دهد که ممکن است سنگ‌های رسوبی و جریان‌های گدازه‌ای در زیر اینسایت وجود داشته باشد، اما مدل‌های محققان در مورد تخلخل و محتوای مواد معدنی آنها به گونه دیگر است و در این مورد ابهاماتی دارند. اینسایت به پاسخ برخی از این ابهامات کمک می‌کند و داده‌های جدید آن نشان می‌دهد که مواد بدون سیمان تا حدی ناحیه زیر فرودگر را پر کرده است. این نشان می‌دهد که آب کمی در آنجا وجود دارد، اگرچه داده‌های بیشتری باید جمع آوری شود.

همین امروز کِیف زندگی را کنید… !

گاهی مشکل از طرز فکرهای ماست که باعث می شود حسرت گذشته را بخوریم و به فکرآینده باشیم و از زندگی فعلی‌مان لذت نبریم . فکر می‌کنیم داشتن زندگی شاد و بی دغدغه با پول جبران شدنیست! مشغول کار می‌شویم تا پول لازم برای مخارج زندگی را تهیه کنیم. از تفریح و استراحت و باهم بودن می زنیم تا مقدمات زندگی فراهم شود بعد در کنار هم زندگی کنیم اما کم کم یادمان می رود هدفمان چه بوده! شب ها تا دیر وقت سر کار می مانیم و روزها چنان درگیر کار می شویم که فرصت یک تلفن زدن را هم پیدا نمی کنیم… زندگی تمام می شود و ما هنوز زندگی نکرده ایم. همیشه فکرمان درگیر نداشته هایمان است و در حسرت گذشته ای به سر می بریم که حالا نیست! و در فکر آینده ای هستیم که در دست ما نیست! اگر تنها کمی به داشته هایمان فکر کنیم و از همان حال لذت ببریم آن زمان زندگی کرده ایم . به پدر و مادری که هستند و در آینده ممکن است دیگر نباشند، به سلامتی که خیلی ها در حسرتش هستندو ممکن است یک روز آن سلامتی هم از ما گرفته شود، به همسر خوب و مهربانی که در کنارتان است. همین امروز کِیف زندگی را کنید… از الآن کافه های زندگیتان را بروید،لباس های زیبایتان را برای کسانی که دوستشان دارید بپوشید،به کسانی که دوستشان دارید هر روز بگویید که چقدر دوستش دارید… گاهی شام را باهمسرتان به رستوران بروید مطمئن باشید با سالی سه چهار بار رستوران رفتن نمی‌توانید خانه بخرید….تولد فقط سالی یک بار است…سالگرد ازدواجتان را هم همین طور ساده برگزارش کنید

غول ایتالیا دست بردار طارمی نیست

مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان این روزها دوباره با آغاز فصل جدید درخشش خود را با پورتو آغاز کرده و این درخشش های مهاجم سابق پرسپولیس شاخک های باشگاه بزرگ اروپایی را تیز کرده است.میلان یکی از مشتریان طارمی در تابستان گذشته بود. رسانه های ایتالیا چندین بار در گزارش های مختلف از درخواست استفانو پیولی برای جذب مهاجم ملی پوش ایرانی خبر داد. به نظر می رسد میلان از جذب طارمی دست بردار نیست. سایت انگلیسی زبان در گزارشی درباره اصرار قهرمان سری آ برای شکار ستاره ایرانی خبر داد.این رسانه خارجی، نوشت: باشگاه میلان هرچند با زلاتان ایبراهموویچ په به سن گذاشته تمدید کرد و اوریگی را در خط حمله در اختیار دارد ولی به این دو مهاجم بسنده نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت