بسته موفقیت

تصویر عجیب از زمستان مریخ

کاوشگر “مارس اکسپرس”، تصویری را از زمستان در یکی از دهانه‌های مریخ ثبت کرده است که در ارتفاعات جنوبی آن قرار دارد. ارتفاعات جنوبی مریخ طی میلیاردها سال، با ویژگی‌های متعددی همراه بوده‌اند که اغلب آن ‌قدر به هم نزدیک هستند که با هم همپوشانی دارند. یکی از این ویژگی‌ها، “دهانه هوک” است که در این تصویر به صورت یخ‌زده نشان داده شده و توسط کاوشگر “مارس اکسپرس”آژانس فضایی اروپا هنگام زمستان در ارتفاعات جنوبی به ثبت رسیده است. دهانه هوک در نزدیکی لبه شمالی منطقه “آرگیر پلانیتیا”قرار دارد که وسعت آن به ۱۸۰۰ کیلومتر می‌رسد و یکی از تاثیرگذارترین سازه‌های برخوردی در مریخ به شمار می‌رود که طی یک برخورد در حدود چهار میلیارد سال پیش شکل گرفته است.دهانه هوک که در قسمت مسطحی از آرگیر پلانیتیا قرار دارد، دارای قطر ۱۳۸ کیلومتر و عمق حدود ۲.۴ کیلومتر است. نام این دهانه، از نام “رابرت هوک”فیزیکدان و ستاره‌شناس انگلیسی گرفته شده است. دهانه هوک از دو ساختار برخوردی متفاوت تشکیل شده است؛ یک ساختار کوچک‌تر که فرورفتگی را در مرکز دهانه بزرگ‌تر شکل می‌دهد و دهانه جدیدتری با یک تپه بزرگ که بالای آن یک تَلماسه تیره قرار دارد. به نظر می‌رسد که این تپه از مواد لایه‌ای تشکیل شده است و احتمالا صفحاتی از ماسه و یخ را در خود دارد. تَلماسه‌های تیره از دهانه کوچک‌تر به سمت جنوب گسترش یافته‌اند و کف دهانه اصلی را تا اندازه‌ای می پوشانند. در این تصاویر، قسمت اعظم منطقه کم ارتفاع جنوبی و همچنین تپه مرکزی درون دهانه هوک، با پوشش نازک و سفیدی پوشیده شده که ناشی از یخ‌زدگی دی‌اکسید کربن است. در ارتفاعات بالاتر و روی دیواره‌های دهانه رو به شمال، یخبندان زیادی وجود ندارد و فقط در مناطقی ظاهر می‌شود که دیواره‌های دهانه‌های کوچک‌تر بر آنها سایه می‌اندازند و جلوی نور مستقیم خورشید را می‌گیرند. مریخ یکی از سیاراتی است که بسیار مورد توجه دانشمندان قرار گرفته و بشر همواره به دنبال اسکان در آن است. تاکنون عملیات‌های بسیاری برای کاوش مریخ و زمینی‌سازی آن انجام شده است.

روش هایی برای جذب کردن انرژی مثبت
زمانی که دعا کردن را شروع می کن، انگار دری را باز کرده و به سوی خدا گام بر می داری. دعا و شکرگذاری تو را به منبع خلقت وصل می کند و همین حضور در محضر خالق، حال و هوایی مثبت در تو ایجاد کرده و میزان انرژی مثبت در وجود تو را چندین برابر می کند که باعث آرامش کل وجود شما می شود. وقتی روز خود را با دلخوری آغاز کنی، تمام روزت را تباه کرده ای. وقتی فکر کنی که دیگران هم عین خودت هستند و فقط از لحاظ ظاهر با تو فرق می کنند ، دیگر دلت نمی خواهد در مقابل آنها جبهه بگیری و احساسات منفی ات را نثارشان کنی. توجه داشته باش که رفتار آگاهانه ات باعث می شود انرژی مثبت اطرافیان را به سوی خودت جذب کرده و باتری وجودت را با انرژی مثبت آنها شارژ کنی. در اصل ، هر وضعیتی از زندگی ، سراسر عظمت و فیض الهی را به تصویر می کشد و حقیقت واحدی را آشکار می کند: در همه چیز خیر و در همه کس روح الهی نهفته است. وقتی با این دید ، به دنیا بنگری خیر و برکت الهی از کائنات به سوی تو سراریز می شود. زندگی جاری است و ذات آن تحول و دگرگونی است. هر چقدر در برابر زندگی جبهه بگیری ، بیشتر رنج می بری. هر موقع که بخواهی اوضاع و شرایط زندگی را کنترل کنی، حالت اضطراب و فشار عصبی به تو دست می دهد که همین باعث تولید انرژی منفی می شود. فقط تصور کن که زندگی ، رودخانه ای پرجوش و خروش است، آیا فایده ای هم دارد که با آن دست به گریبان شوی؟ وقتی خودت را در اختیار جریان زندگی بگذاری ، کلی انرژی مثبت ایجاد می کنی.

خداحافظی غیرمنتظره با بمب استقلال در تهران؟

عملکرد ضعیف مهاجمان استقلال در اردوی ترکیه و ثبت نشدن حتی یک گل به‌نام آنها مزید برعلت شده تا احتمال جدایی یکی از مهاجمان از استقلال قوت بگیرد. طبق برآوردی که شده بازیکنان استقلال تا شروع لیگ به آمادگی لازم برای شرکت در رقابت‌های سخت لیگ خواهند رسید اما در این میان ممکن است ساپینتو در روزهای آتی روی نام دو بازیکن قلم قرمز بکشد. درباره نام‌هایی که قرار است با استقلال قطع همکاری کنند هنوز باشگاه استقلال اطلاع‌رسانی رسمی نداشته اما در روزهای آخر اردوی استقلال در ترکیه خبرهایی درباره احتمال کنار رفتن نام سعید مهری از فهرست بازیکنان فصل بعد شنیده شده است.درباره نام‌هایی که قرار است با استقلال قطع همکاری کنند هنوز باشگاه استقلال اطلاع‌رسانی رسمی نداشته و باید تا آن زمان تحمل کرد اما در روزهای آخر اردوی استقلال در ترکیه خبرهایی درباره احتمال کنار رفتن نام سعید مهری از فهرست بازیکنان فصل بعد شنیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت