بسته موفقیت

سفر به آغاز جهان ممکن می‌شود

رصد اعماق کیهان به دانشمندان این امکان را می‌دهد که عملا و در واقع، در زمان سفر کنند: مشاهده دورترین نقاط کیهان به معنای رصد نوری است که از ابتدای عالم آمده است و به ما امکان می‌دهد عالم هستی را به همان شکل که آغاز شده مشاهده کنیم.اما انجام چنین کاری دشوار است. دید ما با غبار، تار و گرفته شده است: ابرهای غلیظ هیدروژن و همچنین آشفتگی سیگنال‌های دیگر می‌توانند مانع از رسیدن سیگنال‌های دوردستی شوند که دانشمندان اینک به دنبال آن‌اند. اگرچه دانشمندان اطلاعات زیادی در مورد «بیگ بنگ» یعنی همان آغاز عالم و چگونگی تکامل ستاره‌ها در دوران حیات خود دارند، اما فاصله زمانی بین این دو هنوز تا حد زیادی ناشناخته است. دانشمندان هنوز در مورد «نور اولیه» کیهان، یعنی زمانی که ستاره‌ها و کهکشان‌ها شروع به روشن شدن کردند، اطلاعات کمی دارند.اینک پژوهشگران دانشگاه کمبریج می‌گویند روش جدیدی پیدا کرده‌اند که به آن‌ها امکان می‌دهد تا از میان آن همه سیگنال مزاحم و ناخواسته، رصد کنند و اجرامی را که واقعا به دنبال آن‌اند، پیدا کنند.ستاره‌شناسان با استفاده از این روش، قادر خواهند بود نخستین ستارگان را هنگام برهم‌کنش با ابرهای هیدروژنی رصد کنند. دانشمندان این روش را به مشاهده یک منظره از طریق چگونگی ظاهر شدن سایه‌های آن در مه، تشبیه می‌کنند.دانشمندان برای به کارگیری روش جدید، طیف وسیعی از روش‌ها را از زمینه‌های مختلف ترکیب کردند. این به آن‌ها امکان می‌دهد از تداخل سیگنال‌های کیهانی با یکدیگر جلوگیری کنند، این دو را از هم جدا کنند تا پژوهشگران بتوانند اجرام فضایی را منحصرا و با جزئیات بیشتری تجزیه‌وتحلیل کنند. دانشمندان امیدوارند این روش با به دست آمدن نخستین نتایج آزمایش رادیویی تجزیه‌وتحلیل هیدروژن کیهانی، به انجام رصدهای بهتری منجر شود.«الوی دلرا آسدو» ، نویسنده اصلی این مقاله، می‌گوید: «در زمان شکل‌گیری نخستین ستاره‌ها، عالم عمدتا خالی بود و بیشتر از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده بود.»«عناصر در نهایت به‌دلیل گرانش، گرد هم آمدند و شرایط برای همجوشی هسته‌ای فراهم شد و ستاره‌ها را تشکیل داد.

روش برای تقویت اعتماد به نفس
خود انتقادی هر چند وقت یک بار بد نیست اما اگر همیشه نسبت به خودتان احساس بدی دارید باید روی اعتماد به نفس خود کمی کار کرده و آن را تقویت کنید. می خواهم چند راه برای تقویت همیشگی مثبت اندیشی به شما یاد بدهم.یک جمله قدرت بخش انتخاب کنید و آن را در تمام روز مدام تکرار کنید. این جمله می تونه یک جمله خیلی خیلی ساده باشه. مثلا (امسال سال منه) یا هر جمله ای که به نظر خودتون اثربخشی زیادی داره. این جمله را چاپ کنید و روی میز یا داخل کیفتان قرار دهید تا همیشه جلوی چشم باشه و تکرارش کنید.شاید به سختی بتونید با وجود این که دیر از خواب بیدار شده اید مرتب و اتوکشیده سر کار ظاهر شوید. اگر می خواهید از تقلا کردن های اول صبح کم کنید پس مقدار کمی از خوابتان را قربانی این هدف کنید تا بتونید لباسی که دوست دارید بپوشید و قبل از بیرون رفتن یک نفس عمیق بکشید.روانشناس های اجتماعی یک روش اثر بخش برای تقویت اعتماد به نفس پیشنهاد کرده اند. دست ها را روی کمر قرار دهید. این ژشت به شما احساس قدرت می دهد و از نظر علمی ثابت شده است که باعث می شود احساس قدرت کنید و سطح کورتیزول را کاهش می دهد.( حتی زمانی که این ژشت را تنها جلوی آینه تمرین کنید )ایست. اضطراب و تشویشی که فیس بوک در شما ایجاد می کند منجر به افسردگی می شود. اگر به پست هایی که همکلاس تان در مورد سفرش به توسکانی گذاشته حسادت می کنید یک هفته یا بیشتر از فضای مجازی ، اینستاگرام یا توییتر فاصله بگیرید.

بسکتبالیست خراسان جنوبی به اردوی شناسایی تیم ملی جوانان ۲۰۲۲

پوریا ایوبی جوان آینده دار بسکتبال استان در کنار سایر ورزشکاران دعوت شده به اردوی شناسایی تیم ملی بسکتبال جوانان ۲۰۲۲، هنرنمایی می کند. فدراسیون بسکتبال طی نامه ای از پوریا ایوبی بسکتبالیست جوان استان، برای حضور در اردوی شناسایی تیم ملی جوانان ۲۰۲۲ دعوت کرد. اردوی شناسایی تیم ملی جوانان ۲۰۲۲ از روز یکشنبه یکم خرداد ماه لغایت روز پنج‌شنبه پنجم خرداد ماه جاری،به میزبانی تالار بسکتبال آزادی تهران در حال برگزاری است.در این اردوی ملی پوریا ایوبی جوان آینده دار بسکتبال استان در کنار سایر ورزشکاران دعوت شده به اردوی شناسایی تیم ملی بسکتبال جوانان ۲۰۲۲، هنرنمایی می کند. این جوان خوش تکنیک و موفق بسکتبال استان از خرداد امسال در اردوی تیم ملی شرکت دارد تیم ورزشی روزنامه آوای خراسان جنوبی برای این جوان ورزشکار هم استانی آروزی موفقیت در سطح جهانی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت