بسته موفقیت

استاد دکتر جمال رضایی

استاد دکتر جمال رضایی از دانش آموختگان به نام مدرسه شوکتیه و استادان بلند پایه و پژوهشگران نام آشنای ایران در شهریور ماه سال ۱۳۰۵ هجری شمسی در بیرجند دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود و مشهد مقدس یه پایان رسانید. پس از اخذ مدرک لیسانس ادبیات فارسی از دانشگاه تهران به استخدام وزارت فرهنگ در آمد و در خلال کار آموزشی دوره دکتری زبان شناسی و زبان های باستانی را به پایان رساند. آن گاه به سمت دانشیاری دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد منصوب گردید و پس از آن نیز به مرتبه استادی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران ارتقا یافت و تا پایه ده استادی پیش رفت و به دو مدال درجه دو و یک علمی دست یافت. استاد جمال رضایی در مدت خدمات فرهنگی خویش در سمت های ریاست دبیرستان قزوینی، معاونت دانشکده ادبیات مشهد، معاونت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، سرپرستی موسسه زبانهای خارجی دانشگاه تهران، مدیریت گروه آموزشی زبان شناسی و زبانهای باستانی دانشگاه تهران، معاونت وزارت علوم و آموزش عالی انجام وظیفه کرد. علاوه بر مسئولیتهای بالا در چندین سازمان و شورای علمی و پژوهشی مسئولیت داشت. از قبیل: انجمن استادان زبان و ادبیات فارسی، شورای فرهنگستان زبان ایران، هیئت رییسه کنگره تحقیقات ایرانی ممیزه دانشگاه تهران، شورای دانشگاه تهران و هیئت امنای دانشگاه تهران. افزون بر این ایشان در چندین کنگره علمی داخلی و خارجی شرکت کرد. برای نمونه: کنگره تحقیقات ایرانی در دانشگاههای کشورهای ترکیه، روسیه، ارمنستان، سوییس، افغانستان، فرانسه، آلمان، انگلستان و چین. مهم ترین کتاب استاد بیرجند نامه است که پس از مرگش به همت دکتر محمود رفیعی به په چاپ رسیده است. این کتاب حاصل سال ها پژوهش عالمانه درخصوص فرهنگ و آداب و رسوم شهر بیرجند است. شناسایی و ترجمه کتیبه معروف کال جنگال بیرجند از اقدامات مهم دکتر جمال رضایی است. سرانجام دکتر رضایی در ۱۹ خرداد ماه ۱۳۸۰ درگذشت و در تهران به خاک سپرده شد.

درمان لجبازی کودکان
درابتدا باید دقت کنیم که ریشه ی آن حرکت ناخوشایندی که کودک انجام می دهد چیست؟ بهتر است به قول معروف گولش بزنیم!این اصطلاح در اصل یک تکنیک رفتار درمانی است که یک کار مطلوب را جایگزین رفتار نامطلوب می کنیم.جهت انجام این تکنیک بهتر است از واژه زیر استفاده کنیم که اگر تونستی، این کار را بکنی؟ در این مواقع اگر نیاز کودک به جلب توجه ریشۀ حرکت ناپسندش باشد سریعاً فعالیت دلخواه شما را جایگزین می کند.مثلا به کودکی که مدام برهمه چیز لگد می زند می گویم.بیا ببینیم زورت می رسد تا به این توپ لگد بزنی؟اگر راست می گی و خیلی قوی هستی بیا کمک کن این صندلی ها رو تنهائی جمع کن.در این حالت در اثر اشتغال به فعالیتی از نوع موازی،مشارکتی،او را از حال و هوای حرکت ناپسندش بیرون بیاوریم بدون این که احساس کند ما روی فلان حرکت او حساس می شویم.کودکان گاهی شروع به بهانه گیری های مختلف و کج خلقی می کنند و رفتارهایی مانند جیغ زدن ، لگدپراکنی، کوبیدن پاها به زمین، پرت کردن اشیا به اطراف ، کتک زدن یا حتی حبس کردن نفس خود تا مرحله کبودی از خود نشان می دهند . تحمل و کنترل این رفتارها در کودکان واقعا طاقت فرسا است. زمانی که کودک شما در حال بهانه گیری و جیغ زدن و داد زدن است به صحبت های شما گوش نمی دهد و به فریادها و تهدیدهای شما با حالتی منفی جواب می دهد. در این مواقع بهترین کار این است که کنار او بنشینید کودکان خودشان هم از خشمی که دامن آنها را گرفته است می ترسند و بودن در کنار کودک هنگام بدرفتاری هایش موجب آرامششان می شود.

آغاز مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان دختر

مسابقات والیبال قهرمانی کشور نوجوانان دختر از در سه منطقه آغاز شد.به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان دختر با حضور ۳۰ تیم و در سه منطقه به میزبانی سنندج، کاشان و مشهد مقدس از دوم تا هشتم مردادماه پیگیری می شود.
در منطقه یک و در شهر سنندج ۱۰ تیم آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، قزوین و گیلان با یکدیگر رقابت می کنند.در منطقه دو و در شهر کاشان نیز ۱۱ تیم شامل بوشهر، فارس، هرمزگان، اصفهان، یزد، کرمان، لرستان، مرکزی، قم، چهار محال و بختیاری و البرز به مصاف هم می روند. ۹ تیم سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، سمنان، مازندران و کهکیلویه و بویراحمد نیز در منطقه سه و در شهر مشهد مقدس به مصاف یکدیگر می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت