بسته موفقیت

تقسیم ارث و انحصار وراثت

پس از فوت فرد ابتدا باید وراث مشخص شوند، تعیین وراث از طریق انحصار وراثت و اخذ گواهی حصر وراثت انجام می‌شود؛ اما در اصل ممکن است انحصار وراثت انجام نشود و وراث با توافق خود ارث را میان خودشان تقسیم نمانید و هیچ مشکلی هم به وجود نیاید. باید گفت که از نظر اعتبارات قانونی انحصار وراثت باید انجام شود.
ارث بین وراث شخص فوت شده تقسیم می‌شود؛ اما باید بدانیم که چه کسانی می‌توانند درخواست تقسیم ارث را دهند: هر یک از وراث حق تنظیم درخواست تقسیم ارث را دارندولی و وصی و قیم هرکدام از وراث که محجور است. کسی که سهم‌الارث وراث به او واگذار شده است. موصی‌له و وصی راجع به موصی‌به (طبق ماده ۳۰۱ قانون امور حسبی) درخواست تقسیم ارث باید به صورت کتبی تنظیم شود، همچنین باید نام و مشخصات هویتی فرد متقاضی و فرد فوت شده، وراث و سایر اشخاصی که ماترک متوفی میان آن‌ها تقسیم می‌شود و سهم هر یک از آن‌ها مشخص شود. براساس ماده ۲۰ قانون آیین دادرسی مدنی و ماده ۳۰۶ قانون مربوط به امور حسبی دادخواست تقسیم از طریق دادگاه آخرین محل اقامت متوفی پیش از مرگ انجام می‌شود و چنانچه آخرین اقامتگاه وی مشخص نباشد دادگاه آخرین محل سکونت وی مدنظر است.وارث بودن فرد باید در دادگاه صالح بررسی شود و یک گواهی‌نامه با عنوان تصدیق انحصار وراثت صادر شود تا وراث مشخص شوند.وراث و اشخاص ذی‌نفع دیگر می‌توانند برای صدور گواهی انحصار وراثت دادخواست تنظیم کنند، مرجع صالح برای تنظیم دادخواست دریافت گواهی انحصار وراثت و مرجع صدور آن شورای حل اختلاف واقع در آخرین محل اقامت فرد فوت شده است و اگر این اقامتگاه مشخص نباشد شورای حل اختلاف آخرین محل سکونت موقت وی برای این کار صالح خواهد بود.وراث یا دیگر اشخاص ذی‌نفع تقاضای خود را به صورت کتبی در فرم مخصوص موجود در شورای حل اختلاف موجود تنظیم می‌کنند، در آن اسم و مشخصات متوفی و وراث نوشته می‌شود و به شورای حل اختلاف ارائه می‌شود تا در آنجا بررسی شود.

۱۵سال حضور شیرین در کنار شنوندگان
۱۵ سالی هست که اهالی خراسان جنوبی هر روز صبح حوالی ساعت ۷ هر زمان امواج رادیو را به سمت رادیو خاوران می چرخانند شنونده برنامه زنده صبح شرقی می شوند برنامه که از اردیبهشت سال ۸۶ به تهیه کنندگی مهدیه باقری با عنوان صبح کویر به روی آنتن رادیو خاوران رفت و بعد از آن با عنوان صبح شرقی ادامه پیدا کرد .این برنامه که با هدف تـوجـه به ضـرورت ارائه الگوهای رفتاری مناسب، امیـد آفرینـی در جامعـه، ایجاد نشاط صبـحگاهی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبین از رویدادهای استان و توجه به امر ورزش و سلامت، متناسب با اقتضائات، ویژگی ها و نیازهای مخاطبین و در چارچوب سیاست های رسانه، تولید تهیه و تولید می شود و مخاطبان آن عموما افرادی هستند که عازم محل کار خود هستند و حدود نیمی از آنان در اتومبیل به برنامـه گـوش می دهند. همچنین زنـانی که در حال آماده کردن صبحانه هستند، دانش آموزان، دانشجویان و کارمندانی که عازم محل تحصیل و کار می باشند و افرادی که ورزش صبحگاهی انجام می دهند.برنامه “صبح شرقی” توسط یک نفر گوینده ثابت و یک نفر گوینده معین اجرا می شود و یک گزارشگر نیز به انعکاس وقایع خارج از استودیو می پردازد.روزنامه گویا ،بخش گزارشی،هواشناسی ، تقویم تاریخ صدا ها و پیامک های مردمی و پیگیری مطالبات مردمی از بخش های مختلف این برنامه است هیه کننده این برنامه مجتبی عربی و گویندگان آن سمیه تربتیان و سمیرا عاطفی فر و گوینده بخش مطبوعات عبدا… مولوی حقیقی و نویسنده برنامه سمیه محسنی نیک است.

بهترین مهاجم دنیا دوباره در بایرن

باشگاه بایرن مونیخ تاکنون فعال‌ترین تیم در پنجره نقل و انتقالاتی بوده و توانسته ستاره‌هایی مثل سادیو مانه، ماتیاس دلیخت، رایان گراونبرخ و نصیر مزراوی را خریداری کند.باواریایی‌ها همچنان امیدوارند تا ۲ بازیکن دیگر نیز به ترکیب فصل خودشان اضافه کنند. یکی از آنها پدیده فرانسوی باشگاه رن فرانسه است که ناگلزمان به شدت به آن امیدوار است.سرمربی بایرن مونیخ در خصوص خرید «ماتیاس تل» اظهار داشت: یک روزی این بازیکن ۱۷ ساله بهترین مهاجم دنیا خواهد شد و می‌تواند ۴۰ گل در یک فصل به ثمر رساند. من این استعداد را در او می‌بینم.بایرن مونیخ برای خرید تل ۲۰ میلیون یورو به اضافه ۸.۵ میلیون یورو پاداش به رن داد تا بتواند بازیکنی را خریداری کند که در سال ۲۰۰۵ متولد شده است.قهرمان آلمان همچنین امیدوار است بتواند در روزهای آتی انتقال بازیکنی مثل کونار لایمر از لایپزیگ را نهایی کند.بایرن مونیخ در این پنجره بازیکنانی مثل لواندوفسکی، مارک روکا، را نیز به تیم‌های دیگر فرستاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت