بسته موفقیت

عبدالعلی بیرجندی

نظام الدین عبدالعلی بیرجندی , ریاضیدان و ستاره شناس مشهور سده‌های نهم و دهم هجری قمری بود. نام کامل وی نظام الدین عبدالعلی بن محمدبن حسین است و او را با القاب فاضل بیرجندی و محقق بیرجندی نیز نامیده‌اند.از تاریخ تولدش اطلاع دقیقی در دست نیست و درباره مذهب او نیز بحثهایی وجود دارد. برخی وی را حنفی و برخی شیعه دانسته‌اند.عبدالعلی بیرجندی از محضر استادان بزرگی بهره برد. علم حدیث را نزد غیاث‌الدین جمشید کاشانی، فنون حکمی را نزد منصوربن معین الدین کاشی، همکار غیاث الدین جمشید کاشانی، و سایر علوم را نزد کمال الدین قنوی آموخت . ملا مسعود شروانی و سیف الدین تفتازانی نیز از استادان او به شمار می‌روند. وی در سال ۹۳۴ هجری قمری وفات یافت. آرامگاه وی در روستای بجد از توابع شهرستان بیرجند، واقع است.وی دارای تالیفات بسیاری در زمینه ریاضیات و ستاره شناسی به زبانهای فارسی و عربی بوده که برخی از آنان در کتابخانه‌های انگلستان و هند نگهداری می‌شوند. آثار وی عبارتند از: اسطرلاب، به فارسی، که آن را به نامهای بیست باب در معرفت اسطرلاب و تحفه حاتمیه نیز معرفی کرده‌اند. این اثر در جمادی الاولی ۹۰۰ نوشته شده‌است . نسخه‌ای از این رساله در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود.شرح مختصر الهیئه، به عربی، شرحی است بر ترجمه عربی خواجه نصیرالدین طوسی از سی فصل در معرفت تقویم خود، با نام مختصر الهیئه . نسخه‌ای از آن به شماره add۳۵۸۹ در دانشگاه کیمبریج وجود دارد. المختصر فی بیان آلات الرصد، به عربی. تنها نسخه شناخته شده این کتاب در کتابخانه آصفیه در هندوستان نگهداری می‌شود.شرح التذکره النصیریه فی الهیئه، به عربی، تألیف در سال ۹۱۳ هجری قمری، شرحی است بر التذکره النصیریه فی الهیئه خواجه نصیرالدین طوسی است . در سال ۱۱۴۲ هجری قمری (۱۷۲۹ میلادی) نایاناسو کهوپادیایه، این کتاب را به زبان سانسکریت ترجمه کرده‌است.ابعاد و اجرام، به فارسی، در بیان ابعاد و مسافتهای زمین و بعضی مسائل فلکی . این کتاب اجرام سفلی و اوضاع اجرام علوی، مسالک و ممالک و مساحت سطوح اجسام نیز نامیده شده‌است.

شیوه های عالی برای تقویت قدرت اراده
تصمیم قدرتمند باید طوری انجام شود که در هر چیزی مصمم تر شوید.این تصمیم جهت گیری شما را معلوم می کند. این به شما نشان می دهد که چطور حتی هنگامی که با چالش هایی در مسیر خود روبرو می شوید، به جلو حرکت کنید.این تصمیم بسیار محکم است و به شما در زمان های سختی انگیزه می دهد و شما را در دوران راحتی تان متمرکز نگه می دارد. به این ترتیب، آنچه که میخواهید را پیدا کنید و رویش تصمیم بگیرید و به تصمیم خویش پایبند باشید، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد. برای افزایش امادگی جسمانی، نیازی نیست که دونده ماراتن یا وزنه بردار باشید. شما تنها باید فعال باشید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که ورزش هم جزیی از برنامه روزانه تان باشد. چنانچه حس می کنید که نمی توانید از طریق کار کردن به خودتان فشار بیارورید، پس بروید و قدم بزنید. ۵ دقیقه بعد، از این که چه قدر حس خوبی دارید شگفت‌زده می شوید. تصور ذهنی، به وسیله تمام ورزشکاران در سراسر جهان استفاده می شود، و یکی دیگر از ترفندهای قدرت اراده به حساب می آید. طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد، افرادی که دست به عملی خوب می زنند و یا افردی که به انجام عملی خوب فکر می کنند، در انجام کارهای استقامت جسمی موفق تر هستند. هدف های طولانی مدت خویش را معلوم کنید؛ از خود سوال کنید:می خواهم چه نوع زندگی داشته باشم؟ دوست دارید زندگی زندگی خانوادگی، اجتماعی شما در ده سال آینده چطور باشد؟

راه پیروزی مقابل لهستان را یاد گرفته‌ایم

فاضل پژومان، پاسور تیم ملی می گوید ایران راه پیروزی برابر لهستان را بلد است.پاسور تیم‌ملی ایران درباره تقابل با لهستان گفت: “شرایط خوبی داریم و دومین روز تمرین ما در بولونیا بسیار بهتر از روز نخست بود. با آب و هوا آشناتر شدیم و تمرینمان در سالن اصلی مسابقه انجام شد. خداراشکر بازیکنان در وضعیت خوبی قرار دارند و امیدواریم با همین روند تمرینی خوب و آنالیز دقیق بتوانیم برابر لهستان بازی خوبی انجام داده و بهترین نتیجه را کسب کنیم.”پژومان با ابراز خوشحالی از برتن کردن پیراهن تیم ملی والیبال ایران گفت: “از بچگی که ورزش والیبال را شروع کرده بودم هدفم پوشیدن لباس مقدس تیم ملی کشورم بود و برای آن بسیار زحمت کشیدم. خداراشکر که توانستم به این هدف برسم. از این به بعد هدفم این است که در این لباس عملکرد خوبی داشته باشم. لایق پوشیدن این لباس بوده و بتوانم برای کشورم افتخارآفرین باشم تا دل مردم را شاد کنم. ما برد تیم لهستان را یاد گرفته‌ایم و مانند بازی مرحله مقدماتی با آرامش برای پیروزی می‌رویم و ان‌شاءا… با بر این تیم پیروز می‌شویم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت