بسته موفقیت

شکل گیری منظومه شمسی

حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش، ابری تاریک از گاز و غبار میان‌ستاره‌ای در خود فروریخت و به آرامی به یک قرص تخت و خرچان به نام سحابی خورشیدی تبدیل شد. منجمان احتمال می‌دهند که سحابی خورشیدی با انرژی بسیار زیادی که از انفجار یک ابرنواختر نزدیک به آن رسیده، باعث ایجاد یک ناهنجاری گرانشی در مرکز آن شده و آن را در خود فروریخته است.در نهایت، گرما و فشار درون این قرص به قدری زیاد شد که بین اتم‌های هیدروژن آن همجوشی هسته‌ای رخ داد و اتم‌های هلیم ایجاد شدند. این واکنش‌های هسته‌ای انرژی‌های بسیار بالایی تولید کردند که در نهایت به شکل‌گیری خورشید منجر شد. تقریبا ۹۹ درصد مواد داخل منظومه شمسی در خورشید متمرکز شده است و سایر مواد باقی‌مانده گروه‌های کوچکی از غبار را تشکیل دادند که به دور خورشید می‌چرخید. برخی از این گروه‌ها به اندازه‌ای جرم گرفتند که در نهایت با گرانش آن‌ها کره‌هایی تشکیل شد که سیاره‌ها، سیاره‌های کوتوله و قمرها را به وجود آوردند. برخی دیگر تبدیل به سیارک‌ها، دنباله‌دارها و قمرهای کوچکتر شدند.برای هزاران سال، منجمان این سیار‌ه‌ها را به صورت نقاط نورانی در آسمان می‌دیدند که در زمینه‌ای از ستاره‌ها حرکت می‌کردند. یونانیان باستان این نقاط را «پلنت» یا سیاره نامیدند که به معنی «سرگردان» است. عطارد، ناهید، مریخ، مشتری و زحل از دوران باستان شناخته شده بودند.با اختراع تلسکوپ،‌ گالیله توانست کمربند سیارکی، اورانوس، نپتون و پلوتو و برخی از قمرهای آن‌ها را رصد کند. با آغاز عصر فضا چندین فضاپیما برای کاوش منظومه شمسی به این دنیاهای دوردست فرستاده شد و این سفر در عمق فضا همچنان ادامه دارد.ستاره منظومه ما، منبع انرژی تمام سیاره‌ها و حتی حیات «خورشید» است که بزرگترین جرم منظومه شمسی محسوب می‌شود. خورشید حدود ۹۹.۸ درصد از جرم منظومه شمسی را دارد و باقی مواد را سیاره‌ها، سیاره‌های کوتوله و سایر اجرام تشکیل می‌دهند.خورشید کره‌ای بزرگ و داغ است که در هسته آن همجوشی هسته‌ای اتفاق می‌افتد. این همجوشی هسته‌ای منبع انرژی خورشید است .

امام موسی کاظم علیه السلام؛ هفتمین مظهر صبر و صلابت
امام موسی کاظم (ع) هفتمین امام شیعیان و نهمین معصوم هستند. تولد آن حضرت در روز ۲۰ ذی الحجه و شهادت ایشان در ۲۵ ماه رجب است. ایشان فرزند امام صادق (ع) و بانو حمیده هستند. حمیده فرزند صادعد مغربی، کنیزی از اهالی مغرب یا اندلس (اسپانیا) بود. دیگر برادران امام موسی (ع) از این بانو، اسحاق و محمد دیباج بوده‌اند. پس از ولادت ایشان، امام صادق (ع) آداب شرعی ولادت را بجا آورده و فرمودند: “خداوند پسری من مرحمت فرموده که بهترین مخلوقش است”.امام موسی کاظم علیه السلام در سایه پدر گرامیشان دوران کودکی را سپری کردند و به درجه‌ای از کمال رسیدند که از همان کودکی فقهای مشهور مانند ابو حنیفه از او مسئله می‌پرسیدند و کسب دانش می‌کردند. تیزهوشی و نبوغ ایشان در رفتار و کردارشان کاملا نمود داشت و صفاتی مثل بزرگواری، بخشندگی، گذشت، برداری و … را نیز از اجداد خود به ارث برده بودند. طی بیست سال که امام موسی کاظم (ع) در کنار پدر پرورش یافتند، فنون دانش و حکمت را نیز آموختند و برای منصب امامتی که به ایشان سپرده می‌شد، آمادگی یافتند. امام کاظم علیه السلام به دلیل حلم و بردباری در برابر تجاوزکاران و فرونشاندن غیظ و خشم خویش به «کاظم» ملقب بود و به خاطر لیاقت و شایستگی اش به «عبدصالح» معروف بود.خریدن غلامان و آزاد ساختن آنان یکى از برنامه هاى عبادتى امام علیه السلام بوده است به حدى که در مدت عمر خود بیش از هزار نفر را خریدارى نموده و در راه خدا و جلب رضایت و خشنودى او آزاد ساخته است.

احتمال ادامه فوتبال در خارج از کشور!

مذاکره استقلال با نماینده کاوه رضایی و توافق اولیه موجب شد تا این مهاجم به دنبال بازگشت به استقلال تهران بعد از سال‌ها باشد، اما مسوولان باشگاه شرط امضای قرارداد با مهاجم اسبق تیم را گذراندن تست پزشکی و حضور در ایفمارک اعلام کردند، شرطی که به نظر می‌رسد خوشایند کاوه رضایی نبوده، زیرا از زمان توافق ابتدایی استقلال با مهاجم کرمانشاهی فوتبال ایران هر روز خبر جدیدی از بازگشت وی منتشر می‌شود، اما رضایی به بهانه‌های مختلف از حضور در ایران سرباز می‌زند.آخرین خبر از بازگشت رضایی مربوط بیست و هفتم تیر بود. در حالی که قرار بود رضایی به ایران برسد اما تا کنون نه تنها خبری از بازگشت وی در رسانه‌های رسمی و سایت باشگاه استقلال منتشر نشده بلکه برخی از اخبار نقل و انتقالات حکایت از آن دارد که رضایی به دنبال شروط جدیدی برای باشگاه است.قرار بود باشگاه استقلال یک توافق ۲ ساله بدون بند جدایی با این مهاجم ۳۰ ساله به امضا برساند اما اکنون رضایی به دنبال توافق یکساله است. توافقی که داستان حضور گذشته وی را در استقلال تکرار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت