بسته موفقیت

جسد سالم یک بچه ماموت ۳۰ هزار ساله همه را متعجب کرد

یک معدنچی طلا به طور اتفاقی یک بچه ماموت پشمالو یخ زده را در منطقه سنتی در یوکان کانادا پیدا کرد. طبق بیانیه مطبوعاتی دولت محلی، این بچه ماموت ماده که توسط بزرگان قبایل محلی (به معنای بچه حیوان بزرگ) نامگذاری شده است، قدمتی ۳۰۰۰۰ ساله دارد. نون چو گا کاملترین ماموت کشف شده در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. در بیانیه مطبوعاتی آمده که این ماموت کوچک بیش از ۳۰۰۰۰ سال پیش و در جریان یخبندان دائمی این منطقه، منجمد شده است. به گفته کارشناسان در آن زمان در یوکان علاوه بر ماموت ها، اسب‌های وحشی، شیر‌های غار و گاومیش کوهان دار غول‌پیکر استپی نیز زندگی می‌کردند.این ماموت یخ زده توسط زمین شناسان پس از اینکه یک معدنچی جوان در میدان‌های طلای کلوندایک بقایای آن را در حین حفاری گل پیدا کرد، از میان گل و لای خارج شد. دکتر گرانت زازولا، دیرینه شناس دولت محلی یوکان، گفت که این معدنچی «مهم‌ترین کشف دیرینه شناسی در آمریکای شمالی» را انجام داده است. وی افزود؛ ما نمی‌دانیم که این بچه ماموت به چه شکل جان خود را از دست داده است، اما شاید در جریان یک طوفان از مادر خود جدا افتاده و در گل و لای گیر کرده باشد. پروفسور دان شوگار از دانشگاه کلگری که از اعضای تیم کاوش این ماموت پشمالو بود، گفت که این کشف «یکی از هیجان انگیزترین برنامه‌های کاوشی بود که تاکنون در آن شرکت داشته است». وی افزود که این ماموت به طرز شگفت انگیزی سالم باقی مانده است و برای مثال هنوز ناخن‌های پا، پوست، مو، تنه و حتی روده‌های دست نخورده دارد که آخرین وعده غذایی این جانور بدشانس را در خود حفظ کرده است. این ویژگی‌های استثنایی می‌تواند دانش ما در خصوص جانوران عصر یخبندان را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.منطقه یوکان در کانادا یکی از مهمترین مراکز کشف فسیل‌های جانوران عصر یخبندان است با این همه تاکنون چنین بقایای سالمی از یک جاندار در این منطقه کشف نشده است. دانشمندان بر همین اساس امیدوار هستند تا در آینده نیز شاهد کشف نمونه‌های مشابه دیگری باشند.

چند راه حل ساده در جهت مهارت گفتگو
«اگر حرف نقره باشد سکوت طلاست». بارها دیده ام اشخاص بدون این که ذره ای فکر کنند هرچه را به ذهن شان میرسد ، می گویند و با صحبت های نامعقول شان احترام افراد دیگر را از دست می دهند. این که پیش از نقد کردن یا مخالفت کردن یا مطرح کردن دیدگاهی متفاوت، صحبت طرف مقابل را بشنویم و به روش های گوناگون این پیغام را به او بدهیم که حرف او و منظور او شنیده شده و درک شده است. اکثر ما فکر می کنیم«اعلام این که صحبت طرف مقابل را متوجه شده ایم» به مفهوم پذیرفتن این نکته است که:« صحبت او منطقی است و ما هم با وی موافقیم». دنیس ریورز این نکته را توضیح میدهد که در لایه ای عمیق تر، ما در گفت و گو با خودمان هم با چنین چالشی رو به رو هستیم.حتماً تجربه صحبت کردن با یک آدم سرد و بی روح را داشته اید. آدمی که هیچ هیجان و افت و خیزی در گفتار و اندامش حین ایراد سخنرانی وجود ندارد. همان لحظه اگر به محیط اطرافتان هم نگاهی انداخته باشید، متوجه خواهید شد که دیگر حضار هم تمایلی به شنیدن ادامه ماجرا ندارند. گوینده یا سخنران باید در کلام خویش هیجان داشته باشد و حین ایراد سخنرانی مشتاق بنظر برسد.علاوه بر این که باید به زبان بدن خویش توجه داشته باشید به زبان بدن طرف مقابل هم بخوبی توجه داشته باشید و بخوبی آنرا تحلیل نمائید.تا به حال شده است که با افرادی صحبت کنید که در عین این که موضوع صحبت تان ساده و شفاف است، آن شخص با حرف زدنش شما را گیج کند و یک آن ببینید که هیچ چیزی از حرف هایش را نمی فهمید؟

عربستان و قطر رقیب ایران باقی ماندند

کشورهای آسیایی می توانند تا ۲۴ تیر برای میزبانی از مسابقات جام ملت ها در سال ۲۰۲۳ آمادگی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنند. پیش تر عنوان شده بود کشورهای عربستان و قطر هم برای میزبانی جام ملت ها در سال ۲۰۳ درخواست خواهند داد اما فعلا اتفاقی در این زمینه رخ نداده است و این دو کشور در کنار هند هم چنان رقبای ایران برای برگزاری میزبانی جام ملت ها در سال ۲۰۲۷ هستند. شاید هم عربستان در این برهه از زمان برای برگزاری جام ملت ها شرایط ایده آل را نداشته باشد. به صورت ایران در سال ۲۰۲۷ برای برگزاری جام ملت ها دو رقیب جدی خواهد داشت. قطر و عربستان والبته در این بین هندی ها هم مصرانه برای تصاحب امتیاز میزبانی در سال ۲۰۲۷ تلاش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پارسی – مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی از پرداخت بیش از

بیشتر

بهروزی فر – سرمقاله امروز را اختصاص می دهم به همه آنها که دِین بزرگی به

بیشتر

حدود دو دهه پیش ماده قانونی به منظور واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت