شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

وظایف قوه قضاییه در زمینه تحقق حقوق شهروندی

کشف جرم و تعقیب آن باید زیر نظر مستقیم قوه قضاییه صورت گیرد و این‌‌ همان الفبای اولیه حقوق شهروندی است. در تعقیب جرم ممکن است حرمت فرد مجرم هتک شود که این مغایر با حفظ کرامت انسانی است. بازداشت افراد نیز باید با علم کامل صورت بگیرد زیرا با بازداشت فرد حق آزادی که جزو حقوق بالفطره وی محسوب می‌شود، از او سلب می‌گردد، برای همین است که باید قوانین جزایی به نحوی تدوین گردد که دقت کامل ضابطین قوه قضاییه را خواهان باشد. تمام این اتفاقات در جهت حفظ حقوق شهروندی افراد است که قوه قضاییه باید به طور کامل از آن حمایت کند. قطعًا قانون برای هر فرد وظایفی مشخص نموده که در چارچوب آن می‌توان با مظنون برخوردار نمود و اگر پا را فرا‌تر از آن بگذاریم قطعا ناقض حقوق شهروندان خواهیم بود. اصل بر برائت مجرم نیز ناظر به امنیت فرد در اجتماع است که از‌‌ همان حقوق شهروندی افراد نشات می‌گیرد.
حفظ حق امنیت شهروندان و رعایت آن به عوامل متعددی مربوط می‌شود که به اشاره از آن می‌گذریم. آنچه موجب حفظ امنیت جامعه و پاس داشتن حرمت‌ها می‌شود، یا عقل است یا اخلاق یا دیانت یا حکومت، که در این میان حکومت اساسی‌ترین نقش را دارد؛ زیرا در صورت انحراف در عوامل دیگر آن‌ها نقش خود را در این ساحت از دست می‌دهند، اما نظم آفرینی و پاسداری از حرمت و حقوق مردم و ایجاد امنیت و اجرای قانون ملازم هر حکومتی است. بنابراین بر قوه قضاییه به عنوان یکی از قوای ۳ گانه کشور است که حرمت و حقوق شهروندان (از جمله حق دفاع متهمان و فرصت استفاده از وکیل و کار‌شناس) را بشناسد و رعایت کند و ضامن ایجاد امنیت و اجرای قانون باشد. اگر حقوق شهروندی در جامعه رعایت شود، شکل جامعه به طور کلی عوض می‌شود و اگر شهروندان از حقوق اولیه شهروندی خود آگاه باشند و بدانند روزانه چقدر از حقوقشان نادیده انگاشته شود، صف‌های طویلی جلوی دادگاه‌ها بسته خواهد شد، هر چند رعایت این حقوق به طور کامل و مو به مو تنها روی کاغذ ممکن می‌نماید.
این توقعات را از دیگران نداشته باشید
از دیگران نخواهید عین شما رفتار کنند. پیش از هر شروع رابطه ای مطمئن باشید با کسی دوست می شوید که مانند شما خوش قلب است و در برابر رفتارهای محبت آمیزتان، رفتار مناسبی در پیش می گیرد تا در روابط تان احساس نکنید که فریب خورده اید. اما به طور کلی ما نباید از دیگران انتظار داشته باشیم که رفتاری درست شبیه خودمان داشته باشند.فکر نکنید که می توانید دیگران را طبق خواست خود تغییر دهید. دوست داشتن کسانی که می شناسید مانند اعضای خانواده به معنای دوست داشتن آنها همان طور که هستند، است. سعی نکنید آنها را به دلخواه خود تغییر دهید چرا که در این صورت علاوه براین که راه به جایی نمی برید، بلکه باعث ناراحتی آنها نیز می شوید و به طور کلی تنها می مانید.شما تنها کسی نیستید که ممکن است گرفتار روزهای بد شود. معمولا در سختی ها دوستان و اعضای خانواده کسانی هستند که می توانید روی آنها حساب کنید، اما یادتان باشد از آنها سوء استفاده نکنید. یاد بگیرید مراقب خود باشید. مستقل بودن بسیار مفید است. در انتظارات خود تعادل ایجاد کنید و بدانید که تا چه حد از دیگران می توان توقع داشت و در عین حال تقاضایتان را چه زمانی مطرح کنید. البته انجام دادن این کار بسیار سخت است، اما برای داشتن زندگی سالم و شادتر باید مراقب رفتارهایمان با دیگران باشیم.برخی از مردم دائم اعتراض دارند که چرا اطرافیانشان افکاری مشابه آنها ندارند و می خواهند همه را با خود موافق کنند. یاد بگیرید در قبال دیگران رفتارهای خودخواهانه از خود بروز ندهید.

محل برگزاری دیدار با کانادا خوب نیست

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: اختلاف ساعت بین تهران و ونکوور زیاد است و با توجه به فاصله زمانی و شرایط جت‌لگ (پرواززدگی)، ۱۲ روز طول می‌کشد تا بازیکنان به شرایط ایده‌آل برسند. هومن افاضلی اظهارکرد: دیدار با کانادا خوب است اما محل برگزاری آن نه. تا بازیکنان به شرایط ایده‌آل رسیده و بتوانند در فضایی نرمال برابر کانادا به میدان بروند اما بدون شک این فرصت را نداریم چرا که کل این دوره فیفا دی ۱۰ روزه است و صحبت از ۲ بازی در همین مدت زمانی است و این یعنی فشار مضاعف به بازیکنان.مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: بهترین حالت این بود که بازی در قطر برگزار می شد، حالت دوم بازی در کشورهای همجوار ایران بود و گزینه بعدی را می‌توان اروپا در نظر گرفت اما بدترین شرایط به وجود آمد. هر چند معتقدم همین را هم باید به فال نیک گرفت و بازی کردن در چنین شرایطی از بازی نکردن خیلی بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت