شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

ازدواج و حق شناسی

ازدواج، سبب می شود که حقوق متقابل میان دو انسان پدید آید. این سازنده است. ارتباط‌های خانوادگی، دامنه این حقوق و وظایف اخلاقی و اجتماعی را گسترده تر می سازد و سامان بخش روابط انسانی می گردد. کمک به ازدواج جوانان و تشکیل خانواده، کمک به ساخته شدن انسان‌های مسئولیت پذیر، مدیر و صالح است و یکی از راه‌های عمده و موفق مبارزه با گناه در جامعه، تسهیل ازدواج است.این، هم تکلیف والدین و افراد خیر و توانمند را سنگین می سازد، هم روشنگر راهی برای آنانی است که در اندیشه صلاح و سلامت قشر جوان جامعه اند، هم وظیفه خود جوانان را در این زمینه روشن می کند.

نبایدهای بعد از طلاق

بهتر است بین طلاق و آغاز رابطه‌ جدید حداقل چند ماهی فاصله بیندازید و اگر این روزها احساس تنهایی و بی پناهی بشدت شما را آزار می‌دهد، به فکر راه‌های بهتری برای کنار آمدن با آن باشید، راه‌هایی مثل ورزش، صرف وقت با دوستان و اقوام و یادگیری هنر و مهارت‌های جدید. اشتباه نکنید نباید در این دوره دنبال هر تفریحی بروید. برخی افراد پس از طلاق زمان زیادی را صرف گشتن در اینترنت و سایت‌های نامناسب یا دیدن برنامه‌های نامناسب ماهواره می‌کنند. با یک برنامه‌ریزی می‌توانید از فرصت‌ها استفاده کنید و نباید دنبال تفریحاتی بروید که فقط وقت شما را پر می‌کند وهیچ سودی ندارد. مثلا کسی را سراغ داریم که پس از طلاق چند ماهی از نمایشگاه‌ها و مزون‌های لباس دیدن می‌کرد و می‌کوشید با این تفریحات وقت خود را پر کند اما این راه‌حل درستی نیست. در دوران پس از طلاق لازم نیست با همه قطع رابطه کنید و دور همه را خط بکشید. بعد از دوران طلاق، خانواده همسر در لیست سیاه قرار می‌گیرد و بویژه زنان با خانواده همسر و دوستانشان قطع ارتباط می‌کنند، اما نباید یکباره همه دوستان و آشنایان را کنار بگذاریم، زیرا از دست دادن دوستان و افرادی که تا مدتی پیش با آنها رابطه عاطفی داشتیم، می‌تواند احساس تنهایی بعد از طلاق را به نحو قابل توجهی تشدید کند. احتمالا بعد از طلاق دوست داشته باشید مدتی از محل زندگیتان دور شوید، اما روان‌شناسان توصیه می‌کنند برای همیشه شهرتان را تغییر ندهید.

راهکارهایی برای قوی تر شدن در زندگی

شما همانی هستید که هستید و همان چیزهایی را دارید که همین حالا دارید. آنقدرها هم نمی تواند بد باشد زیرا اگر غیر از این بود قادر به خواندن این مقاله در این لحظه نبودید. مسأله مهم این است که یک فکر مثبت پیدا کنید که الهام بخش شماست و به شما برای جلو رفتن در زندگی انگیزه می دهد. به این فکر بچسبید و روی آن تمرکز کنید. ممکن است فکر کنید که چیزهای زیادی ندارید یا اصلاً هیچ چیز ندارید، ولی ذهنتان را دارید که میتواند به شما انگیزه دهد. برای پیش رفتن در زندگی همین برایتان کافی است. نباید بگذارید یک ابر‌سیاه همه آسمانتان را بپوشاند. خورشید مدام در حال تابش روی بخشی از زندگیتان است. گاهی وقت ها باید احساستان را فراموش نموده و به این فکر کنید که سزاوار چه چیزهایی هستید.هیچ کس دوست ندارد بیمار باشد یا بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته رنج بکشد و غصه بخورد، بنابراین فاصله گرفتن از هر چیزی که عذاب تان می دهد، چیز بدی نیست. حتی در دشوار ترین وضعیت هم لحظه هایی از لذت وجود دارند. قرار است به پزشک مراجعه کنید و دلهره دارید؟ از یک دوست بخواهید همراهی تان کند و قرار بگذارید بعداز آن با هم کمی قدم بزنید، چیزی بخورید، خرید یا سینما بروید و یا هر کار دیگری که به شما روحیه می دهد و حال تان را خوب می کند انجام دهید.چنانچه دوران دشوار پس از به هم خوردن رابطه ای را می گذرانید و حتی به سختی می توانید لبخند بزنید، در انتظار نمانید زمان رنج تان کاملاً تمام شود تا به زندگی معمولی برگردید، کاری کنید که از منزل بیرون بروید و سرگرم فعالیتی بشوید. چند ساعتی هر کاری دل تان می خواهد انجام دهید، در کتابفروشی ها بچرخید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت